علی انصاریان سلطان بخیه از فوتبال تا سینما

علی انصاریان یک هفته ای در بیمارستان بستری بود و بدون این که خبر فوت دوست و رفیقش را بشنود، دوری مهرداد میناوند را دوام نیاورد و دار فانی را وداع گفت.

به گزارش رکنا، علی انصاریان متولد 14 تیر 1356 در تهران است فوتبالش را از فجر سپاسی آغاز کرد و پس از چیزی حدود دو سال حضور در این تیم پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد. علی انصاریان چیزی حدود 5 سال طی سال های 1377 تا 1382 در پرسپولیس حضور داشت و در این بین افتخاراتی را هم کسب کرد. پس از برکناری علی پروین و حضور آری هان در پرسپولیس، سرمربی خارجی پرسپولیس به تشخیص محمدحسن انصاری فرد، مدیرعامل وقت باشگاه، او را به دلیل پروینی بودن کنار گذاشت. ( آری هان در آن زمان معتقد بود برخی بازیکنان که از زمان علی پروین در تیم حضور دارند قصد خرابکاری دارند تا تیم نتیجه نگیرد و علی پروین باز هم به پرسپولیس برگردد)

پس از ماجراهای مربوط به آری هان علی انصاریان چند صباحی پیراهن سایپا را پوشید اما علاقه اش به پرسپولیس و کیفیت فنی ای که همچنان از آن برخوردار بود او را به پرسپولیس برگرداند. علی دو سال دیگر در پرسپولیس بازی کرد اما سال 85 به عنوان بمب انتقالاتی راهی استقلال شد تا به فهرست بازیکنانی که در هر دو تیم پایتخت بازی کرده اند اضافه شود. بعد ها علی انصاریان از انتقالش به عنوان بزرگترین اشتباه زندگی اش یاد می کند. انصاریان یک فصل در استقلال بازی کرد و سپس با ظهور تیم استیل آذین به همراه جمعی از ستارگان راهی این تیم شد.

استقلال اهواز، گسترش فولاد، شهرداری تبریز و شاهین بوشهر تیم های دیگری بودند که انصاریان تا پایان دوران بازی اش در آن ها عضویت داشت و سرانجام در سال 1390 با پیراهن شاهین از فوتبال خداحافظی کرد اما شاید جذاب ترین بخش زندگی علی انصاریان بر خلاف بسیاری از همبازیانش مربوط به دوران پس از خداحافظی اش از فوتبال بود.

علی انصاریان در دوران فوتبالش حضور های کوتاه و چند سکانسی در سریال هایی همچون زیر آسمان این شهر و نقطه چین را تجربه کرده بود اما پس از دوران فوتبالش وارد عرصه سینما و تلویزیون شد. در سال 1393 وقتی 37 ساله بود در قامت بازیگر و تهیه کننده فیلم کلاف کنار لیلا اوتادی رسما وارد بازیگری شد.

پاداش یک سکوت، کلاف، حکم تیر، حس خوب زندگی، اژدر و کلوپ همسران فیلم های سینمایی است که انصاریان در آن ها نقش آفرینی کرد.

فیلم رمانتیسم عماد و طوبی با نقش آفرینی علی انصاریان که این روز ها در جشنواره فجر اکران می شود فضای غم آلودی را به سینمای ایران حاکم کرده است. علی انصاریان قرار بود این شب ها همراه عوامل این فیلم در جشنواره فجر حضوری فعال داشته باشد اما دست تقدیر پرونده زندگی او را خیلی زود تر از آن چه که تصور می شد، بست.

علی انصاریان که به سلطان بخیه فوتبال ایران معروف بود، یکی از با معرفت ترین بازیکنان فوتبال به شمار می رفت او بار ها به خاطر رفاقت با دوستانش، روی موقعیت های فوتبالی خود پا گذاشت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 658044 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟