خانم بازیگران که دلیل توقیف یک فیلم شدند  + عکس و جزییات

به گزارش گروه چهره ها رکنا: شخصیت هایی که بازیگران زن ایفا کردند، گاهی اوقات باعث دردسرشد.در این گزارش به سراغ مهم ترین کارترهای زن که باعث توقیف یک فیلم شدند را بخوانید.

بیتا فرهی باعث فیلم توقیف فیلم بانو شد

فیلم سینمایی «بانو» اسیر ساده‌ترین برداشتی شد که می‌توان از یک فیلم داشت. ماجرا به یک سکانس از فیلم برمی گردد که جمعی از فقرا به خانه بانو نقش اصلی فیلم که یک زن تنهای اشرافی است هجوم می آورند. در آن زمان یادداشت‌های تند ماهنامه‌ی سوره و روزنامه‌ی کیهان در کنار محافظه‌کاریِ وزارت ارشاد باعث شد «بانو» به دلیل «توهین به انسان و مردم» هفت سال در توقیف باقی بماند.

بانو یک فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی داریوش مهرجویی است که در سال 1370 ساخته شد .در بانو بیتا فرهی به عنوان بازیگر نقش اول زن (بانو) در کنار خسرو شکیبایی (محمود) به ایفای نقش پرداخته است.

17068581-2675-a

خلاصه داستان

مریم همسر محمود متوجه می‌شود که او برای پیوستن به زنی مطلقه قصد ترک و جدایی از وی را دارد . بانو پس از تنها شدن، جهت تسکین درد خود و برای یافتن همدم، کرمعلی باغبان همسایه و همسر بیمارش را به خانه مجلل خود دعوت می‌کند. فیلم، شرح احوال بانو است که با حضور مهمانان جدید در خانه خود، در ابتدا احساس خشنودی می‌کند، ولی به تدریج متوجه دزدی‌های قربان سالار که از خویشاوندان کرمعلی است و به واسطه او مهمان بانوشده‌است می‌شود. از هم پاشیدگی روحی بانو و نا بسامانی‌هایی که پس از ورود مهمانان رخ می‌دهد بانو را به سمت تصمیم جدیدش که تغییری در زندگی او به وجود خواهد آورد سوق می‌دهد . بانو که تجربیات جدید روحی را پشت سر گذاشته است در انتها همسرش را که برای جبران و عذر خواهی به سوی او باز گشته، ترک می‌کند.

مینا لاکانی باعث توقیف فیلم سینمایی دیدار شد

ژانت دختر مسیحی است که بر حسب اتفاق درگیر رابطه‌ای عاطفی با پسری مسلمان می‌شود. ملودرام خوش‌ساختِ محمدرضا هنرمند به دلیل به تصویر کشیدنِ رابطه‌ی زن و مردی با دین‌های مختلف در زمان اکران عمومی با مشکلات جدی مواجه شد. با وجود اینکه مینا لاکانی برای بازی در نقش ژانت موفق به دریافت سیمرغ بلورینِ بازیگر نقش اول زن شده بود.

دیدار، فیلمی به کارگردانی محمدرضا هنرمند و نویسندگی جمشید ملک‌پور، محمدرضا هنرمند محصول سال ۱۳۷۳ است.

16725886-3481-a

خلاصه داستان

دوربین ژانت پطروسی، دختر دانشجوی عکاسی، هنگام عکس گرفتن از گل‌ها و گل‌فروشی‌ها در بازار به سرقت می‌رود. امیر ـ جوانی که به همراه پدرش باغ گل دارند و گل‌هایشان را در آن بازار می‌فروشند ـ دزد را تعقیب می‌کند و دوربین ژانت را پس می‌گیرد. امیر به بهانهٔ گرفتن عکس‌های چاپ‌شدهٔ خود و پدرش که توسط ژانت گرفته شده‌اند، به سراغ این دختر مسیحی می‌رود. با جدی شدن رابطه، امیر از ژانت تقاضای ازدواج می‌کند، ولی ژانت تقاضای این پسر مسلمان را نمی‌پذیرد؛ ضمن این‌که پدر و مادر او نیز با این وصلت مخالف‌اند. ماتیوس، برادر ژانت، به‌عنوان سرباز به جبهه می‌رود و اندکی بعد، امیر نیز عازم جبهه می‌شود. ژانت، که حالا به‌عنوان تنها فرزند خانه در مرکز توجه است، در یک بمباران هوایی پدر و مادرش را از دست می‌دهد، و به همراه ماتیوس که از جبهه برگشته، به شمال کشور نزد خانوادهٔ خواهر بزرگ‌ترشان می‌رود. ماتیوس که روحیهٔ حساسی دارد و از مرگ والدینش از نظر روحی به‌شدت آسیب دیده، به بهداری ارتش منتقل می‌شود. ژانت در تنهاییِ سختِ خانهٔ خواهر، به امیر نامه می‌نویسد و موافقت خود را برای ازدواج اعلام می‌کند. امیر به‌سرعت مرخصی می‌گیرد و برای برگزاری مراسم به تهران می‌آید. پس از ازدواج، به‌رغم مخالفت خواهر بزرگ‌تر ژانت و همسرش، امیر به جبهه برمی‌گردد و اسیر می‌شود. تا هشت سال بعد که امیر بازمی‌گردد، ژانت ـ که حالا «گلاب خانم» صدایش می‌زنند ـ پسر نوجوانی دارد و با وسعت دادن به گل‌فروشی کوچکشان، به صادرات گل نیز پرداخته‌است. سرانجام، با بازگشت آزادگان به وطن، امیر نیز به خانه برمی‌گردد و ژانت که با فرزندش به استقبال او رفته، پس از سال‌ها، دوربین به دست می‌گیرد و از پدر و پسر در کنار یکدیگر عکس می‌گیرد. .

شایسته ایرانی، سیما مبارک شاهی و گلناز فرمانی باعث توقیف «آفساید» شدند

جمعی از دختران تلاش می‌کنند هر طور شده وارد ورزشگاه آزادی بشوند تا بازیِ ایران-بحرین را از نزدیک ببینند. «آفساید» موضوع مجادله برانگیز حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی را در کانون توجه قرار داد و توقیف شد.

آفساید فیلمی به کارگردانی جعفر پناهی و نویسندگی جعفر پناهی و شادمهر راستین است. این فیلم که ساخته سال ۲۰۰۶ است، پنجمین فیلم پناهی در مقام کارگردان به‌شمار می‌رود. این فیلم در ایران نمایش عمومی داده نشد.

2535887_210

خلاصه داستان

داستان روایتگر شرح حال دخترانی است که حاضرند هر کاری انجام دهند تا بازی ایران-بحرین را برای ورود ایران به جام جهانی ببینند تا جای کسانی را که در بازی ایران-ژاپن جان خود را از دست داده‌اند خالی نباشد. آن‌ها هر کدام با لباسی مبدل سعی می‌کنند وارد ورزشگاه بشوند اما تعدادی از آن‌ها به دلیل ممنوعیت ورود زن‌ها به ورزشگاه‌ها دستگیر می‌شوند. سرانجام به دست سربازانی که آن‌ها را گرفته‌اند به کمیته منتقل می‌شوند اما در راه به علت برد ایران در بازی با بحرین خیابان‌ها شلوغ می‌شود و دخترها به این ترتیب فرار می‌کنند.

طناز طباطبایی، مهناز افشار و آیدا ماهیانی در «ارادتمند، نازنین، بهاره تینا»

سه زن به قصد به دام انداختن و انتقام از مردان در مهمانی‌های مختلف شرکت می‌کنند. فیلم‌های عبدالرضا کاهانی همواره با مشکلات و حواشی بسیاری همراه بوده. طی این چند سال اظهارات عجیبی نظیرِ «فیلم کاهانی یک فیلم غیراخلاقی شفاهی است! به جرئت نمی‌توان این فیلم را توی سینما همراه با خانواده دید» باعث شده مشکلات «ارادتمند...» از قبل هم بیشتر شود.

2535892_240

ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا فیلمی به کارگردانی و نویسندگی عبدالرضا کاهانی ساخته سال ۱۳۹۵ است. عبدالرضا کاهانی که بعد از اکران استراحت مطلق در ایران و چند کشور دیگر برای مدتی به استراحت پرداخت، و در زمستان ۱۳۹۴ فیلم جدیدش را جلوی دوربین برد. این فیلم سه بازیگر زن اصلی دارد که این نقش‌ها را طناز طباطبایی، مهناز افشار و یک چهره جدید به نام آیدا ماهیانی برعهده دارند و بازیگر مرد این فیلم هم مهران غفوریان است. فیلمنامهٔ این فیلم را نیز کاهانی نوشته‌است فیلمی که هنوز جزئیاتی از داستان آن رسانه‌ای نشده اما برخلاف کارهای قبلی این کارگردان فضایی زنانه دارد. فیلمبرداری فیلم از ۱۵ دی ۱۳۹۴ به تهیه‌کنندگی عبدالرضا کاهانی و سعید خانی آغاز شد.در این فیلم زندگی سه دختر با خاستگاه‌های فکری متفاوت روایت می‌شود که هر سه از درد «بی شوهری» رنج می‌برند و همین می‌شود که به دل خیابان زده و با حضور در مهمانی‌ها و گعده‌های (دوره همی‌های) مختلف از مردان انتقام می‌گیرند.

فاطمه معتمدآریا باعث توقیف «پریناز» شد

فرخنده زنی مؤمن و متدین است که به دلیل تجربیاتی که در کودکی از سر گذرانده دچار وسواس‌های فکری و اختلالات شخصیتی شده. «پریناز» به شکل مشخص به خاطر روحیات شخصیت اصلی‌اش به مدت هفت سال توقیف بود و در آخر با تغییرات و ممیزی بسیار در گروه هنر و تجربه نمایشی محدود داشت.

ریناز فیلمی به کارگردانی بهرام بهرامیان و نویسندگی بابک کایدان ساختهٔ سال ۱۳۸۹ است. این فیلم به مدت ۷ سال توقیف بود. دلیل توقیف شخصیت اصلی فیلم با بازی فاطمه معتمدآریا بود. شورای پروانه نمایش دولت دهم، نمایش چهرهٔ زن مؤمن و متدین که دارای وسواس‌های فکری و اختلالات شخصیتی است را رد کرد و اعلام کرده بود چنین تصویری امکان نمایش در سینماها را ندارد. این فیلم سرانجام با تغییرات و حذفیات بخش‌هایی از آن در شهریور ۱۳۹۶ در گروه هنر و تجربه اکران شد.

گریم‌-سنگین-بازیگران-در-فیلم-ایرانی-8-600x399

خلاصهٔ داستان

پریناز پس از مرگ مادر، به سراغ خاله‌اش می‌رود که تنها کسی است که می‌تواند به او پناه بدهد. خاله از پذیرفتن او امتناع می‌کند. اما سرانجام در ماجراهایی پریناز بالاجبار با خاله‌اش (که تنها کسی است که دارد) زندگی می‌کند و پس از آن اتفاقات خاصی برایشان به وقوع می‌پیوندد.

لیلا حاتمی باعث «قاتل وحشی» شد

زیبا برای نجات دخترش جنگی ناخواسته را با باندی گانگستری آغاز می‌کند. به نظر نمی‌رسد طرح داستانی مشکلی داشته باشد اما طبق شنیده‌ها آرایش مو و سیمایِ لیلا حاتمی باعث توقیف فیلم شده. با اینکه بازی بازیگران زن با موهای تراشیده موضوعی حل شده در سینمای ایران است که بارها تکرار شده، اما «قاتل و وحشی» باعث شد این موضوع دوباره به شکل جدی مطرح شود که سانسور در سینمای ایران همواره سلیقه‌ای و تابع شرایط اجتماعی و سیاسی بوده.

قاتل وحشی فیلمی ایرانی در ژانر وحشت و جنایی-معمایی به کارگردانی حمید نعمت‌الله، و با فیلمنامه‌ای از معصومه بیات و حمید نعمت‌الله، محصول سال ۱۳۹۸ است.

فیلم در میانهٔ راه ساخت به علت مشکل بودجه برای مدتی متوقف شد و همچنین به دلیل اختلافات مالکیتی مجوز حضور در جشنواره فجر ۹۸ را نگرفت، سرانجام در پاییز سال ۱۳۹۹، با اتمام مراحل صدا و ساخت موسیقی آماده‌ی نمایش شد.حواشی فیلم همچنان ادامه یافت و با وجود دریافت نقدهایی مثبت از آنها که فیلم را در اکران‌های خصوصی دیده بودند، پروانه نمایش از طرف وزارت ارشاد برای اکران در جشنواره فجر ۹۹ را دریافت نکرد. موضوعی که انتقادات زیادی را از طرف مردم و اهالی هنر به دنبال داشت.

1010714_310

خلاصه داستان

زیبا، در حال آماده شدن برای عروسی دختر خود است که به طور اتفاقی اسیر یک باند گانگستری مخوف می‌شود. او سعی می‌کند از این بند خود را رها کند. وقت زیادی ندارد، چون دخترش نیز بی‌خبر از همه‌چیز عازم همان‌جاست و این اتفاقی است که نباید بیفتد. زیبا، برای نجات خود و دخترش می‌جنگدآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 656804 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟