فیلم اشک های سارا و نیکا در اینستاگرام / آنها از پایتخت کاملا حذف شدند
حجم ویدیو: 11.68M | مدت زمان ویدیو: 00:01:58

اشک های سارا نیکا / به گزارش رکنا، سارا و نیکا بدر پی حواشی که چند وقت اخیر در فضامجازی گریبانشان شده بود و باعث حذف این دو نفر از سریال پایتخت شد واکنش نشان دادند.

سارا و نیکا در لایو اینستاگرامی خود اضحار بی اطلاعی از حذف این سریال پر طرفدار کردند و مقابل دوربین اجلو طرفدارانشان شک ریختند

تردید محسن تنابنده برای نگارش فیلم نامه

محسن تنابنده از فصل اول « پایتخت » تا فصل ششم این سریال، علاوه بر بازیگر به عنوان طراح فیلم نامه و سرپرست نویسندگان فیلم نامه این سریال را همراهی کرده است، اما طبق خبری که چند روز قبل فیلم نیوز منتشر کرده، محسن تنابنده درباره ساخت فصل هفتم سریال تردید دارد و به همین دلیل هنوز نگارش فصل هفتم سریال را آغاز نکرده است. شروع نشدن مرحله نگارش فیلم نامه و تصمیم غیرقطعی محسن تنابنده در این باره یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که باعث می‌شود نزدیک بودن زمان آغاز ساخت « پایتخت 7 » کاملا بعید به نظر برسد.

نوروز ۱۴۰۰، بدون «پایتخت»؟

اگر مدیران تلویزیون و عوامل «پایتخت» خیلی زودتر از این‌ها برای ساخت ادامه سریال به توافق رسیده بودند و همه چیز طبق روال پیش رفته بود، اکنون مرحله پیش‌تولید این مجموعه به پایان رسیده و تصویربرداری آن هم آغاز شده بود که تولید سریال تا نوروز سال آینده تمام شود و فروردین‌ماه این مجموعه به آنتن برسد، اما اکنون که روز‌های پایانی آذرماه را سپری می‌کنیم، هیچ تصمیم قطعی مهمی درباره شروع تولید «پایتخت ۷» گرفته نشده و نه تنها کار نگارش فیلم نامه در حال انجام نیست، بلکه این مرحله مهم هنوز آغاز نشده است. این در حالی است که سال گذشته در ۱۱ آذرماه، «پایتخت ۶» کلید خورد. در این شرایط حتی اگر فصل هفتم سریال به تولید برسد، احتمالا باید ماه رمضان یا زمان دیگری غیر از نوروز منتظر آن بود.

غیبت مهران احمدی

یکی از تغییرات مهم در فصل ششم «پایتخت»، بازگشت شخصیت «بهبود» با بازی مهران احمدی به قصه بود که توجه طرفداران این سریال را جلب و آن‌ها را غافلگیر کرده بود. هرچند ناتمام ماندن «پایتخت ۶» باعث شد سرنوشت این شخصیت به نقطه درستی نرسد و او نیز مانند دیگر شخصیت‌های اصلی سریال بلاتکلیف بماند، اما در میان اعضای خانواده «معمولی»، «بهبود» جایگاه ویژه‌ای نزد مخاطبان دارد و حضورش در سریال باعث جذابیت آن می‌شود.

چند روز قبل، مهران احمدی در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی خود، در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت «پایتخت ۷» گفت که هیچ اطلاعی درباره این موضوع ندارد و به دلیل قرارداد‌هایی که بسته، نمی‌تواند در فصل هفتم ایفای نقش کند. بی‌شک غیبت این بازیگر در «پایتخت ۷»، آن هم پس از حضور کوتاهش در فصل ۶ و بازگشت به قصه، ساخت ادامه سریال را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.

مشغولیت احمد مهرانفر

هرچند تا به حال دیگر بازیگران سریال مانند بهرام افشاری و احمد مهرانفر درباره حضور خود در ادامه سریال، صحبتی نکرده‌اند، اما طبق خبری که به تازگی منتشر شده، مهرانفر برای بازی در اولین فیلم آرزو ارزانش به نام «آهنگ دونفره» قرارداد بسته است و از اواخر آذرماه جلوی دوربین خواهد رفت، بنابراین او نیز مانند مهران احمدی به پروژه دیگری تعهد دارد.

با توجه به این که بازی در سریال «پایتخت» زمان زیادی از مهرانفر می‌گیرد، بعید است که او همزمان در دو پروژه حاضر شود. علاوه بر این، قطعا گریم مهرانفر در «آهنگ دونفره» با گریم او در سریال «پایتخت ۷» متفاوت خواهد بود و نمی‌تواند همزمان در این فیلم و سریال حضور داشته باشد.

«پایتخت ۷» نویسنده ندارد

یکی دیگر از اتفاقات مهمی که ساخت «پایتخت ۷» ویژه نوروز ۱۴۰۰ را با، اما و اگر‌های جدی مواجه می‌کند، جدایی آرش عباسی نویسنده «پایتخت ۶» از این سریال است. او دیروز با انتشار پستی نوشت که درباره سریال «پایتخت» برای او طرح و ایده‌ای ارسال نشود، چون او ارتباطی به فصل هفتم این مجموعه ندارد و نمی‌تواند این ایده‌ها را با سازندگان سریال در میان بگذارد.

او در بخشی از پست خود، درباره آن چه از « پایتخت » نصیب اش شده به آشنایی با سیروس مقدم اشاره کرد و نوشت: آرزو می‌کنم این همکاری در زمان دیگر، با آدم‌های دیگری و نه در «پایتخت» دوباره اتفاق بیفتد. او همچنین توضیح داد که او به عنوان نویسنده در این سریال حضور داشته نه طراح داستان. جدایی آرش عباسی و انتخاب نویسنده جدید برای فصل هفتم فرایندی زمان‌بر است و این موضوع هم به چالش مهمی برای ساخت ادامه سریال تبدیل شده است.

با توجه به مسئولیت محسن تنابنده به عنوان طراح فیلم نامه و بازیگر سریال و فرصت کمی که برای تولید این مجموعه تا نوروز مانده، او به تنهایی نمی‌تواند نگارش فیلم نامه را برعهده داشته باشد، در نتیجه این موضوع هم مانعی جدی بر سر راه ساخت «پایتخت» نوروزی خواهد بود.

حاشیه‌های ششمین «پایتخت»

فصل ششم «پایتخت» که نوروز ۹۹ روی آنتن رفت، با حاشیه‌های مختلفی گره خورد. سال گذشته پس از سخنان تند محمدصادق کوشکی علیه رخشان بنی‌اعتماد در برنامه «جهان‌آرا»، محسن تنابنده اعلام کرد پس از «پایتخت ۶» دیگر با تلویزیون همکاری نخواهد کرد. احمد مهرانفر نیز در اقدام مشابهی از تلویزیون خداحافظی کرد و «پایتخت ۶» را آخرین حضور خود در تلویزیون دانست. اعتراض به ممیزی سریال هنگام پخش، سکانس پایانی قسمت آخر و ادعای رئیس صداوسیما درباره وجود «ستون پنجم فرهنگی روشن» در سریال و انتشار تصاویر نامتعارف بازیگران نوجوان سریال سارا و نیکا فرقانی هم از دیگر حواشی «پایتخت ۶» بود که باعث شد آخرین فصل این مجموعه جنجال‌هایی به پا کند و این گمانه را که ادامه ساخت این مجموعه متوقف خواهد شد تقویت کرد.

طبق شنیده‌ها از نکات مهم و قابل توجه در سری جدید «پایتخت»، تکمیل فیلمنامه ناتمام مرحوم خشایار الوند برای ساخت است و همچنین بازگشت و حضور مجدد علیرضا خمسه در این فصل. هنوز مشخص نیست آیا خمسه در قامت جوانی و روح باباپنجعلی نقش آفرینی خواهد کرد یا نقش دیگری را بر عهده خواهد داشت.

از نکات دیگر فصل هفتم «پایتخت» می‌توان به حذف نقش سارا و نیکا به دلیل حواشی چند ماه اخیر آن‌ها در فضای مجازی اشاره کرد.

با توجه به اینکه سعید آقاخانی نیز از تابستان امسال، فصل سوم «نون خ» را کلید زده و اواخر فیلمبرداری آن است و مجموعه «پایتخت» همچنان در مرحله پیش تولید، باید منتظر ماند و دید شبکه یک سیما کدام مجموعه را برای پخش در ایام نوروز ١۴٠٠ انتخاب خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 638639 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟