جایزه آمریکایی‌ها به ایرانی‌ها تعلق گرفت

به گزارش رکنا ، با پایان یافتن جشنواره‌ ریدینگ آمریکا اسامی برندگان این دوره از جشنواره اعلام شد که در این میان جایزه‌ بهترین بازیگر فیلم‌های کوتاه به علی‌پویا قاسمی برای بازی در فیلم کوتاه ۱۱۳ به کارگردانی ندا آصف رسید.

جشنواره‌ ریدینگ که با هدف پرداختن به نابرابری‌های اجتماعی از طریق قدرت رسانه‌ فیلم برگزار می‌شود، امسال تمرکز خود را بر آثار فیلمسازان زن و فیلمسازان اقلیت‌ گذاشته بود. این جشنواره از تاریخ ۸ الی ۱۱ اکتبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۷ تا ۲۰ مهرماه به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از روابط عمومی پروژه‌های سینمایی، این جشنواره در بین صد جشنواره‌ برتری جای دارد که در پایگاه فیلم‌ فری‌وی مورد بازبینی قرار گرفته‌اند که در این دوره از برگزاری، بخشی را هم به فیلم‌های ایرانی اختصاص داده بود که پنج فیلم کوتاه ایرانی در آن به نمایش درآمد.

آمریکایی‌ها به «ملکوت» جایزه دادند

فیلم انیمیشن ملکوت به کارگردانی فرنوش عابدی که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است، موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم انیمیشن هجدهمین دوره جشنواره «HORROR FEST» یوتای آمریکا شد.

پیش تر اعلام شده بود که انیمیشن ملکوت موفق‌ترین فیلم سینمای ایران در عرصه جشنواره‌های بین‌المللی در سال جاری بوده که ضمن حضور در ۱۲۱ جشنواره بین‌المللی، موفق به دریافت ۲۷ جایزه جهانی شده است.

ملکوت درباره یک نوازنده پیانو است که پس از حادثه‌ای دستش را از دست می‌دهد و دیگر قادر به ساز زدن نیست. سپس دست‌های او پیوند زده می‌شود، اما این دست‌ها به سمت شرارت و پلیدی پیش می‌روند ...

«جنایت بی‌دقت» به ژاپن می‌رود

فیلم سینمایی جنایت بی دقت به کارگردانی شهرام مکری در جشنواره «توکیو فیلمکس» نمایش داده می شود.

«توکیوفیلمکس» امسال دوازده فیلم را در بخش مسابقه رسمی خود انتخاب کرد که جنایت بی‌دقت به کارگردانی شهرام مکری یکی از این آثار است. این فیلم یکشنبه ١١ آبان ماه در این جشنواره به اکران در می‌آید و پس از نمایش، جلسه پرسش و پاسخ به صورت مجازی با کارگردان و تماشاگران حاضر در سالن برگزار می‌شود.

جشنواره «توکیوفیلمکس» از سوم تا یازدهم آبان ماه و در شهر توکیوی ژاپن برگزار می‌شود. کن توشی ماندا کارگردان قدیمی سینمای ژاپن ریاست هیأت داوران این جشنواره را برعهده دارد و این فستیوال با نمایش آخرین فیلم او یعنی «مونینگ دوست داشتنی» افتتاح می‌شود. فیلم اختتامیه جشنواره نیز «باید بهشت باشد» آخرین ساخته ایلیا سلیمان است.

همچنین در برنامه امسال «توکیوفیلمکس» نمایش بعضی از آثار مهمترین کارگردانان سینمای آسیا همچون تسای مینگ لیانگ، جیا ژانگ‌که، هونگ سان سو و … به چشم می‌خورد.

جنایت بی‌دقت به تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر محصول مؤسسه فرهنگی هنری کارنامه است و پخش بین المللی آن را کمپانی «دریم لب» به مدیریت نسرین میرشب برعهده دارد.

این فیلم پیش از این در بخش رقابتی جشنواره‌هایی نظیر ونیز، شیکاگو و ویناله به نمایش گذاشته شده و جایزه هوگوی نقره‌ای شیکاگو را به دست آورده است. و حضور در «توکیوفیلمکس» اولین نمایش آن در آسیا خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 620476 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟