محجبه شدن خانم بازیگر و کناره گیری از بازیگری + عکس

به گزارش گروه فرهنگی رکنا، شمس البارودی (عربی: شمس الملوک جمیل البارودی‎؛ زادهٔ | ۴ اکتبر ۱۹۴۵ ‌ (۷۴ سال)) بازیگر سینما اهل مصر است. او در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ در فیلم‌های مصری و همچنین فیلم‌های لبنانی فعالیت داشت. لیزا اندرسون از شیکاگو تریبون او را “یکی از زیباترین و مسحور کننده‌ترین هنرپیشه‌های مصر” توصیف کرد.

محجبه شدن بازیگر زن مصری

روزنامه دنیای وطن غزه گفتگوی کوتاهی از این زوج را منتشر کرده که حاصل برنامه مجری معروف مصری عمر الیثی در برنامه (یکی از رم) بوده است برنامه‌ای که در آن حسن یوسف بازیگر قدیمی سینمای مصر از راز‌های زندگی خود و همسرش شمس که از سینمای مصر کناره‌گیری کرده بود بیان نموده و چگونگی محجبه شدن وی را بیان کرده است. همچنین داستان او و ملاقات آن‌ها با یکی از مشایخ معروف مصر شیخ خوش الشعروای یکی از مفسرین قرآن بوده و در این گفتار در خصوص آرزوی او در نقش بازی کردن شخصیت شیخ احمد یاسین و نظرش در مورد حزب وطنی و حزب‌های دیگر سخن گفته است.

شمس اولین هنرپیشه مصر بود که محجبه شد و از بازیگری کناره‌گیری کرد در زمان اوج شهرتی که در عرصه بازیگری داشت و خیلی از مردم که بازی شمس را دوست داشتند و نمی‌خواستند از عرصه بازیگری کناره‌گیری کند شایعات زیادی بر علیه ما پخش می‌کردند و می‌گفتند در قبال حجاب پول گرفته بعضی حرف‌ها زیاد می‌زدند و این اصرار به شیخ شعراوی، منتقل کردم او به من گفت زیاد به این حرف‌ها گوش نکن و به آنچه ایمان داری عمل کن.

محجبه شدن بازیگر زن مصری

آیا تلاش کردید فیلم‌های همسرت شمس را بخری؟

مردم شایعه کرده‌اند، ولی این کار سخت بود برای ما، چون فیلم‌های مال ما نبود به یکی از تهیه‌کننده‌ها گفتم فیلم‌های قدیمی همسرم را پخش نکن و او اصرار کرد که حتماً پخش خواهد کرد. وقتی یک اتفاق عجیبی افتاد سینمایی که قرار بود فیلمی از همسرم اکران شود به دلیل حادثه برق سینما کلاً آتش گرفت و این خبر روز بعد در روزنامه‌ها نوشته شده بود و آن مرد گفت دیگر هیچ حرفی ازشمس بارودی به میان نمی‌آورم

در یکی از ملاقات‌هایی که با شیخ شعراوی داشت به من گفت فیلم‌هایی بساز که باعث هدایت جوانان شود مثل آن زمانی که جوان بودی و فیلم‌های تو باعث می‌شد جوانان را به بی‌راهه می‌کشید و ازآن زمان شروع به ساخت برنامه‌های مفید برای جوانان و خداوند را شکر می‌کنم.

محجبه شدن بازیگر زن مصری

آیا از کاری که انجام می‌دادی پشیمان هستی؟

در آن زمان بصیرت دینی نبود و زمانی که فهمیدی به بصیرت رسیده‌ای باید توقف کنی و ادامه ندهی.

بعد از سفر حج چه اتفاقی برای شما افتاد؟

هیچ اتفاقی رخ نداد جز این‌که من و همسرم به فضل خداوند تصمیم گرفتیم در سال ۱۹۸۱ به حج عمره برویم در آن‌جا در هنگام حج حال ما تغییر یافت و دگرگون شدیم و دروازه‌های ایمان به روی ما باز شد در‌هایی که قبل از این بسته بودند و شمس تصمیمش را گرفت و من در آن زمان برای او فیلم دیگر تهیه می‌کردم و قرار بود تصویربرداری فیلم را شروع کنیم بعد از برگشت از حج عمره شمس تصمیم گرفت از بازیگری کناره‌گیری کند کاری که آن را هم انجام داد و همچنین برای محجبه شدنش تصمیم نهایی را پس از آن سفر حج گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615682 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟