تیپ فاطمه معتمد آریا در جشن تولدش + عکس

فاطمه معتمد آریا عکسی از خود در کنار کیک تولدش در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. فاطمه معتمدآریا متولد ۷ آبان ۱۳۴۰، در تهران است. او در فیلم‌های کارگردانان نام‌آوری چون بهرام بیضایی، رخشان بنی‌اعتماد، بهمن فرمان‌آرا، ایرج طهماسب و محسن مخملباف بازی کرده و بازی او بارها مورد توجه و ستایش قرار گرفته‌است.

فاطمه معتمد آریا

به گزارش گروه فضای مجازی رکنا، فاطمه معتمد آریا در ۷ آبان ۱۳۴۰ در تهران به دنیا آمد. در سال ۱۳۵۳ وارد کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شد. در ۱۳۵۵ به عنوان هنرجوی هنر در دانشسرای هنر پذیرفته شد که در نهایت در سال ۱۳۵۸ فارغ‌التحصیل شد. هم‌زمان با گروه تئاتر دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا نیز همکاری می‌کرد.در سال ۱۳۶۰ با احمد حامد ازدواج کرد و یک پسر به اسم نریمان حاصل این ازدواج است.

فاطمه معتمد آریا در فیلم بنفشه آفریقایی

شروع فعالیت وی در تلویزیون با عروسک‌گردانی مجموعهٔ مدرسه موش‌ها در سال ۱۳۶۰ بود. متعاقب آن در سال ۱۳۶۲ به ضبط سریال محله برو بیا پرداخت و سرانجام با فیلم جدال در ۱۳۶۴ وارد سینمای حرفه‌ای شد. پس از آن و در سال ۱۳۶۵ به بازی در فیلم‌های جهیزیه‌ای برای رباب، تحفه‌ها پرداخت.

فاطمه معتمد آریا در ۱۳۶۹ اولین مجموعه تلویزیونی خود تحت عنوان گل پامچال را بازی کرد. وی اولین زن عضو هیئت مدیره خانه سینما است.

فاطمه معتمد آریا در فیلم بنفشه آفریقایی

از نقش آفرینی‌های محبوب معتمدآریا باید به بازی‌هایش در کنار ایرج طهماسب و حمید جبلی اشاره کرد. این سه نفر با همکاری در چندین فیلم از جمله کلاه قرمزی و پسرخاله، کلاه قرمزی و سروناز، دختر شیرینی فروش و یکی بود و یکی نبود و زیر درخت هلو یکی از موفق‌ترین گروه‌های هنری در سینمای ایران هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612976 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟