محمد فیلی :  بخاطر بازی در نقش شمر از یک خانم کتک خوردم / در نقش شمر هم ناسزا شنیدم و هم نفرینم کردند

به گزارش رکنا ، محمد فیلی ، بازیگر سرشناس تئاتر و تلویزیون درباره ایفای نقش شمر در مجموعه مختار نامه گفت : یک‌بار داشتم راه می‌رفتم یک چیز خیلی محکمی به سرم اصابت کرد، یک خانم از روی تعصب و خشم با کیفش محکم به سرم کوباند و به من گفت کار بدی کردی که نقش شمر را بازی کردی !

البته وقتی مجموعه مختار نامه از تلویزیون پخش می شد ، افرادی بودند مرا بخاطر ایفای نقش شمر هم ناسزا گفتند و هم نفرینم کردند.

محمد فیلی بازیگری است که تا به حال نقش های زیادی را بازی کرده است. بازی او در سریال «روزی روزگاری» خاطره‌انگیز ای که در ذهن مردم باقی مانده است اما با گذشت زمان و نقش های متفاوت به سراغ بازی در نقش شمر در سریال «مختارنامه» رفت نقشی که مطمئن بود نگاه مثبت مخاطب را در پی نخواهد داشت با این حال تلاش کرد شخصت منفور شمر را برای تماشاگران نشان دهد و توانست به خوبی از پس آن بر بیاید.

آشنایی شما با هنر چه زمانی صورت گرفت؟

وی در خصوص آشنایی با مقوله نمایش گفت : متولد شیراز هستم. دوران کودکی با مقوله نمایش آشنا شدم و نمایشی با عنوان کر و بیمار در کتاب داشتیم که معلمم نقش کر را برای اجرا به من داد. با این نمایش علاقمند به بازیگری شدم، چرا که پدر و مادرها بچه‌ها را تشویق می کردند اما بعد از آن هیچ اتفاقی در زمینه بازیگری رخ نداد تا زمانی که سربازی رفتم.

شروع کار شما چگونه شکل گرفت؟

زمانی که سربازی تمام شد، دوست داشتم ساز و گیتار کار کنم و با انگیزه کار موسیقی وارد خانه فرهنگ شماره 3 شیراز شدم. آنجا عباس افشاریان یکی از دوستانم که در سربازی کار تئاتر انجام می داد را دیدم و منو برد پیش کارگردانی و گفت اینم نقشی که کم داشتید. محمد فیلی براتون بازی می کنه با وارد شدن به این اتاق کار من در تئاتر شروع شد. بازی‌هایم مورد توجه قرار گرفت و تا قبل از انقلاب مدت 8 سال تئاتر کار کردم.

محمد فیلی درباره دعوت میرباقری برای بازی در مختارنامه اظهار کرد : میرباقری - کارگردان - وقتی مرا دید گفت تو شمرمن هستید . من جا خوردم. گفتم حتماً شوخی می‌کند. شاید منظورش این است که فکر کرده من در طول کار اذیتش می‌کنم اما وقتی قرارداد نوشته شد، دیدم من واقعا شمر شدم.به من گفت برای نقش شمر، فقط یک گزینه هست و آن هم تویی! و هیچ نقش دیگری به جز این را به تو نمی‌دهم.گاهی اوقات عده‌ای جوان، آن هم از روی تعصب و خشم، زمانی که مرا در خیابان می‌دیدند، نزدیک من هم نمی‌آمدند و از دور تهدید می‌کردند، احتمالا پیش خودشان فکر می‌کردند من واقعا شمرم.یک‌بار دیگر هم داشتم راه می‌رفتم یک چیز خیلی محکمی به سرم اصابت کرد، یک خانم از روی تعصب و خشم با کیفش محکم به سرم کوباند و به من گفت کار بدی کردی که نقش شمر را بازی کردی.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 600458 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟