سلمان خان / استقبال چشمگیر دانلود فیلم های سلمان خان در کرونا + عکس

سلمان خان متولد ۲۷ دسامبر سال ۱۹۶۵ در مادیا پرادش است. سلمان خان بازیگر، تهیه‌کننده، خواننده و مجری اهل هند است.او در بیش از ۷۰ فیلم هندی ایفای نقش کرده‌است. سلمان خان پسر هنرپیشه و فیلم‌نامه‌نویس سینمای بالیوود سلیم خان است.سلمان خان یک بازیگر مسلمان اهل سنت است که از طرف پدر مسلمان افغان و از طرف مادر هندو است.

برادران او ارباز خان و سهیل خان و خواهران او آلویرا و آرپیتا خان نام دارند . 

سلمان خان

 به گزارش گروه فضای مجازی رکنا، سلمان خان موفق ترین بازیگر بالیوود در گیشه فروش می باشد اکثر فیلم های اکران شده از او با استقبال چشمگیر رو به رو میشود و حتی پرفروشترین فیلم تاریخ بالیوود«هم آپ که هه کُن»نیز با بازیگری سلمان خان می باشد. سلمان خان در سال ۱۹۸۸ بازیگری را با بازی در نقش فرعی فیلم Biwi Ho To Aisi ساخته جی کی بهاری به سینما قدم گذاشت و اولین موفقیت تجاری خود را مدیون اولین همکاری خود با سورج در سال ۱۹۸۹ در فیلم «منه پیار کیا» می‌داند که خیلی در کار او تأثیر گذاشت و سلمان خان توانست جایزه بهترین بازیگر مرد تازه‌وارد را برای این فیلم به دست آورد.

سلمان خان

هم چنین فیلم موفقیت‌های زیادی را نیز در خارج از هند کسب کرد و در کشورهای مختلفی از جمله اسپانیا نیز اکران شد و پر فروش‌ترین فیلم دهه ۸۰ لقب گرفت، همین امر موجب گشت تا سلمان در فیلم‌های متعدد بعدی بدرخشد که می‌توان به فیلم‌های «ساجن» در سال ۱۹۹۱ و «هم آپ که هه کُن» در سال ۱۹۹۴ و «کارن آرجون» در سال ۱۹۹۵ و «پیار کیا تو درنا کیا» در سال ۱۹۹۸ و «هم سات سات هه» در سال ۱۹۹۹ اشاره کرد که طی هفت سال فعالیت حرفه‌ای بازیگری توانست بالاترین دستمزدها را از آن خود کند.

سلمان خان

۸ تا از فیلم‌هایی که او در آن‌ها ایفای نقش کرده‌است، درآمد ناخالصی در حدود بیش از ۱۰۰ کرور (۱۸٫۲میلیون دلار آمریکا) بدست آورد، و او را به یکی از بازیگران برجسته و موفق، در تاریخ سینمای هند تبدیل کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 586909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟