واکنش طناز طباطبایی و دیگر هنرمندان ایرانی به خشونت علیه سیاه پوستان+عکس

به گزارش گروه فضای مجازی رکنا، در پی کشته شدن یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا به دلیل تبعیض نژادی، برخی از بازیگران و هنرمندان کشورمان نسبت به این جریان واکنش نشان دادند و اکثر آن ها برای اعتراض به این خشونت، پست اینستاگرام خود را سیاه کردند.

انسانیت یعنی لمس خدا درون تک تک انسان‌ها و...

الناز طباطبایی

طنازطباطبایی بازیگر سینما،تلویزیون و تئاتر کشورمان با انتشار صفحه سیاه در اینستاگرامش نوشت:

"کرونا به ما ثابت کرد که ما همه ساکن کره زمین هستیم ، هیچ مرز و محدوده ای هم وجود ندارد،ما انسان‌ها در اصل و ذات انسانی برابریم و ما همه انسان‌های روی کره زمین یک روح مشترک در جسم‌های مختلف هستیم، این روح واحد که مثل یک آیینه شکسته شده که در تیکه های کوچک تر آن در انسانها، حیوانات و نباتات تجلی و تجسم پیدا کرده. زندگی همه انسانها موجودات و نباتات مهمه.

نگاه خودی و غیر خودی که ما منتقد آن در ایدیٔولوژی کشورمون هستیم، نگاه درستی نیست و معتقدم از نگاه فرد فردمون نشات میگیره.

همدردی و کنجکاوی در هر انسانی نشان از باز بودن دریچه قلب و روحش نسبت به کره ایست که در آن زیست می کند، ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم با جهان در تعامل سیاسی سالم باشیم ولی خود ما مردم نگاه اهم و فل اهم نسبت به این کره خاکی داشته باشیم، آتش سوزی فراگیر در استرالیا و سوختن حیوانات و گیاهان در اونجا به همون اندازه درد ناکه که آتش سوزی در منطقه زاگرس درسرزمین عزیزمون که ریشه در عدم مراقبت از محیط زیست داره و ما تک به تک مسیٔولیم تا از ریشه اصلاح کنیم، اگر مرز های نگاه و عمق نگرش به دنیا را در خودمون بزرگ تر و وسیع تر کنیم می بینیم ، که همه ما در هر جایی از این کره خاکی، دغدغه عدالت، فقر، خشونت، احترام به حریم شخصی و غیره و غیره رو داریم و سرکوب و خشونت در تمام دنیا درد ناکه ،فکر می کنم ریشه این خودی و غیر خودی و نگاه فصل کننده خود از دیگری، ما رو هر روز بیشتر عقب نگه می داره، وقتی جنبشی مردمی از روی عدالت خواهی از سوی ما اتفاق می افته از حمایت شهروندی در هر نقطه از دنیابه همون اندازه خوشحال میشیم که از حمایت شهروند ایرانی، انسانیت مرز نداره، کشور و محدوده نداره، انسانیت یعنی لمس خدا درون تک تک انسان‌ها، حیوانات ،گیاهان، سفیدپوستان و سیاه پوستان، شرقی و غربی هم نداره، شاید بشه این طور معنی کرد که نگاه سیاه و سفید، خودی و غیر خودی رو اول باید از درون در خودمون اصلاح کنیم ، ما شهروند زمینیم"

الهه رضایی: نژاد پرستی آموزش داده می شود

الهه رضایی

الهه رضایی مجری و گوینده تلویزیون که از مجریان محبوب کودکان دهه شصت است با انتشار عکسی از کودکان سیاه و سفید پوست در این باره نوشت:

"هیچ کودکی نژاد پرست نیست، نژاد پرستی آموزش داده می شود.

نژاد پرستی در هر منطقه ایی به صورت متفاوتی بروز می کند.

گاهی به خاطر تفاوت رنگ، گاهی به خاطر تفاوت ملیت، نژاد و...

چطور کودکی تربیت کنیم که رفتار نژاد پرستانه نداشته باشد؟

تبعیض نژادی

وقتی کسی جوک های نژاد پرستانه تعریف می کند به سرعت، واکنش نشان دهید. مثلا ، بیان کنید این جوک اصلا خنده دار نیست و نژاد پرستانه است.

به کودک کمک کنید تا خودش را جای طرف مقابل بگذارد. مثلا ، چه احساسی خواهی داشت اگر دیگران تورا مسخره کنند؟ به خاطر ملیتت باهات بازی نکنند؟ یا حتی کتک بخوری؟

متناسب با سن و درک کودک اطلاعات مناسبی در مورد تنوع نژاد ها و قومیتها به او بدهید. داستانی برایش تعریف کنید که شخصیتهای آن از شهر ها و کشورها و رنگهای پوست مختلف هستند.

متناسب با سن کودک اخبار در مورد نژاد ها و انسانهای مختلف به او بدهید. ⁦⁩این کارها گام های کوچکی هستند اما نتایج قدرتمندی ایجاد می کنند.

(ممنون ازمریم جان سیادتى عزیزکه عکس و متن رو در اختیار من قرار دادند.)"

واکنش شیوا ابراهیمی به تبعیض نژادی

شیوا ابراهیمی

شیوا ابراهیمی بازیگر بی حاشیه سینما و تلویزیون با انتشار 2 عکس زیر، به تبعیض نژادی در صفحه اینستاگرام خود واکنش نشان داد.

تبعیض نژادی

تبعیض نژادی

استوری رضا قوچان نژاد به خشونت علیه سیاه پوستان

رضا قوچان نژاد هم نسبت به تبعیض نژادی در صفحه اینستاگرام خود واکنش نشان داد و عکس زیر را در صفحه اینستاگرام خود استوری کرد.

رضا قوچان نژاد

رضا قوچان‌نژاد نورنیا، متولد ۲۹ شهریور ۱۳۶۶ در مشهداست وبازیکن فوتبال ایرانی است.

رضا قوچان نژاد

نام مستعار رضا قوچان نژاد در کشور هلند و بلژیک گوچی (Gucci) است. اوهمچنین سابقهٔ عضویت در تیم زیر ۱۹ ساله‌های هلند را در کارنامه دارد.

قوچان‌نژاد تک‌گل برتری تیم ملی ایران در برابر تیم ملی کره جنوبی را در ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ وارد دروازه کره جنوبی کرد و باعث صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شد که گل وی به تیم ملی کره‌جنوبی را مشابه گل خداداد عزیزی به استرالیا نام برده‌شد.

واکنش کمدین پیشکسوت به تبعیض نژادی

رضا بنفشه خواه

رضا بنفشه خواه بازیگر مطرح کشورمان که بیشتر حضور او را در مجموعه های طنز تلویزیونی و فیلم های سینمایی دیده ایم، نسبت به تبعیض نژادی و کشته شدن یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا واکنش نشان داد و استوری زیر را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

تبعیض نژادی بیژن بنفشه خواه

 

کدخبر: 573419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مونا آجورلو
آیا این خبر مفید بود؟