ثریا قاسمی و بهترین چیزهای زندگی +عکس

به گزارش گروه فضای مجازی رکنا،ثریا قاسمی که در این روزها در سریال پر بیننده مهندس 3 ایفای نقش می کند، با انتشار یک عکس از خود و آزیتا لاچینی بازیگر پشکسوت نوشت: "بهترین چیزهایِ زندگی اشیاء نیستند، بلکه لحظاتند".

نام  ثریا
نام خانوادگی قاسمی
نام اصلی  مولود ملاقاسم
تاریخ تولد 28 آذر 1319
حرفه  بازیگر و دوبلور
فرزند حمیده خیرآبادی

ثریا قاسمی در 28 آذر سال 1319 در تهران به دنیا آمد. او دختر مرحومه حمیده خیرآبادی بازیگر معروف ایرانی است.

ثریا قاسمی

شروع کار با گویندگی رادیو

او اوایل دهه 1340 با گویندگی رادیو کار حرفه ای خود را شروع کرد و سپس به تئاتر رو آورد. در همان سال ها به دوبله هم پرداخت و در سریال پرهوادار «بالاتر از خطر» صحبت کرد. در نمایش هایی مثل «آنتیگون» و «از پشت شیشه ها» (رکن الدین خسروی) و «آندورا» (حمید سمندریان) روی صحنه رفت.

ثریا قاسمی

پا گذاشتن به عرصه سینما

گذشته از فیلم کوتاه «تلفن» با ایفای یکی از نقش های اصلی «آرامش در حضور دیگران» عرصه جدی سینما را آزموده و آنقدر قدرتمند ظاهر شد که پس از گذشت این همه سال، همچون عزت الله انتظامی، با اولین فیلم بلندش به یاد آورده می شود.

ثریا قاسمی

فعالیت در سریال های تلویزیونی

همچنین ثریا قاسمی در سال های ابتدای فعالیتش در یکی از اولین سریال های تلویزیونی ایرانی با نام «پیوند» (نصرت کریمی) بازی کرد. او با بازی در فیلم آرامش در حضور دیگران ساخته ناصر تقوایی به سینما راه یافت. جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر جرقه ای بود تا ثریا قاسمی به فکر ایفای نقشهای دیگر هم بیفتد. که نتیجه آن بازی در شام آخر و بخصوص دختر شیرینی فروش بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 571006 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟