کار با کارگردان خوب آدم را بدعادت می کند / دوست دارم در آثار بهتری ایفای نقش کنم

شهرزاد کمال زاده بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر رکنا، درباره علت ورودش به عرصه بازیگری و رشته تحصیلی کامپیوتر گفت: اولین تجربه های بازیگری من متعلق به پیش از ورود به دانشگاه است و از 16 سالگی مشغول به فعالیت شدم و رشته دانشگاهیم را انتخاب نکرده بودم. طی این 19 سال تجربیات و درس هایی که باید می آموختم از دل همین حرفه بود و شروع کردم تا یاد بگیرم. دستیاری صحنه، منشی گری صحنه انجام دادم. حرفه بازیگری ارتباطی با رشته تحصیلی من نداشته است اما با ورود به حرفه بازیگری باعث شد دانش و علم جدیدی بدست آورم. اما از این منظر که فعالیتی مطابق با رشته تحصیلی ام انجام دهم خیر تنها حرفه شغلی من بازیگری است.

این بازیگر از فوتبال بانوان و ممنوعیت تماشای فوتبال توسط بانوان اظهار داشت: به نظر من ممکن است در موضوع ممنوعیت تماشای فوتبال توسط بانوان یک سری نگاه وجود داشته باشد که ما از آن اطلاع چندان دقیقی نداریم. من خودم هم اطلاع دقیقی ندارم و نمی توانم اظهار نظر کنم. در هر رشته ورزشی میزان استقبال خانم ها بالا رفته است و نمونه های بارز و مثال زدنی هم در رشته های مختلف ورزشی در کشورمان داریم. مهم ترین رکن این است که باید حمایت و برنامه ریزی درست شود. باید بیشتر به خانم میدان دهند تا استعدادهای خود را نشان دهند.

اولین تجربه ام با کیانوش عیاری عالی بود

وی از شروع کار حرفه ای خود با کیانوش عیاری بیان کرد: همانند دیگر متقاضیان بازیگری تست دادم و کیانوش عیاری من را دید و انتخاب شدم. چندسال پس از اتمام پروژه از ایشان علت انتخاب شدنم را جویا شدم و گفتند اگر کارگردان واقعا کارگردان باشد کاراکتری را که به نقشش نزدیک باشد و بتواند آن را ایفا کند را می تواند انتخاب کند. نمی توانم بگویم خوب درخشیدم چرا که اولین تجربه ام بود اما برای شروع بسیار خوب بود چرا که توانستم از تجربیات یک کارگردان بسیار توانمند استفاده کنم. تجربه بسیار عالی برام رقم خورد و چیزهای بسیار زیادی را یادگرفتم.

کارگردانان جوان کاربلد کم نداریم

کمالزاده در ادامه افزود: کار با کارگردان خوب آدم را بدعادت می کند و خوبی کار با کارگردان کاربلد این است که هرکسی یک نگاه و ایدئولوژی متفاوتی نسبت به کار دارد. زمانی شاهد تلاش و کار خوب کارگردانان جوان نسبت به کارگردان پیشکسوتمان هستیم. به نظر من از هر کاری می توان تجربیات خوب و بد بدست آورد و در بدترین حالت هم اگر به کار علاقمند باشید می توانید تجربیات متفاوتی نسبت به کارهای دیگر بدست آورید. زمانی که شروع با یک کارگردان حرفه ای باشد فرد سخت گیرتر می شود. اما به نظر من مجموع همه این ها تجربیات خوبی را به وجود می آورد که برای من ارزشمند است.

ترجیح من به کار در دنیای تصویر است

بازیگر سریال «بوی باران» از کمرنگ بودنش در عرصه تئاتر گفت: شروع فعالیت من با دنیای تصویر بوده است و دنیای تصویر را به نسبت بهتر و بیشتر از دنیای تئاتر می شناسم. تئاتر کم کار کردم اما بسیار جذاب بود و واقعا مدرسه بازیگری است. اما علاقه مندیم بیشتر تصویر چه در سینما و چه در تلویزیون است.

کیفیت برایم مهم است نه کمیت

وی از وضعیت فعالیت های هنری در این روزهای بحرانی کرونا بیان کرد: فروردین ماه در مجموعه ای به نام تهران گرد بودم که از شبکه پنج پخش شد. طی این روزها هم پیشنهادات چند کار جدید به من داده شده است و درحال بررسی آن ها هستم. علاقمندم در آستانه سی و پنج سالگی و پس از 15 سال فعالیت در عرصه بازیگری ترجیح من بر این است که کاری با استخوان بندی خوب انجام دهم و از آن لذت ببرم و خروجی آن برای مخاطب قابل قبول باشد. بیشتر دنبال چنین موقعیتی هستم و دغدغه زیاد کار کردن را نسبت به گذشته ندارم بلکه دوست دارم کمتر کار کنم اما خروجی بهتر و با کیفیت تری داشته باشد.

قشر زیادی در عرصه هنر بیکار شدند

کمالزاده از آسیب های کرونا به صنعت هنر اظهار داشت: تعداد زیادی از افراد در حرفه های هنری بیکار و از لحاظ مالی، معیشتی دچار مشکل شدند. سالن های نمایشی، سینماها و ... تعطیل شد. در کنار این تعطیلی ها بستری برای نمایش آنلاین فیلم و تئاترها گسترانده شد. این ایده خوبی است اما به کلیت آسیب زده و نمی توان این روند را پوشش داد. اما یک سری حرکت هایی صورت گرفت و باعث خیر شد.

عملکرد کادر درمان ستودنی است

وی در پایان عملکرد وزارت بهداشت را تشریح کرد: نمی توان زحمت کادر درمان را نادیده گرفت. کرونا اتفاقی غافلگیر کننده ای بود و در تعدادی از کشورها ابتلا به این ویروس رشد بیشتری داشت. بی رحمانه است اگر بخواهیم مورد انتقاد قرار دهیم. اکنون با مسائل زیادی مواجه هستیم. تحریم هایی که وجود دارد باعث می شود که از یک سری از امکانات محروم باشیم و نمی توانیم بگوئیم تمام تقصیرها برگردن یک گروه خاصی است. تنها می توانم بگویم کادر درمان، پزشکان و تمام کسانی که درگیر این مسئله بودند زحمت های زیادی کشیدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567831 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مینا سجادی
آیا این خبر مفید بود؟