لطمه برگزاری کنسرت های آنلاین به هنرمندان / مقدمات اجرای آنلاین را نداریم

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی رکنا، کرونا فضای هنری دنیا را به یکباره دگرگون کرد. در ابتدا  متوقف در ادامه روند تازه ای را برای اجرا ها و نمایش ها شکل داد. سینما به اکران آنلاین و کنسرت ها به اجرای آنلاین کشیده شد.

شاید اکران و اجراهای آنلاین سود چندانی نداشته باشند ولی می توانند در ادامه و مستمر بودن و بستر سازی ، سود آور هم باشند . به طور مثال مانع فیلم سوزی ها شوند و فیلم هایی که به خاطر فرصت اکران ها و یا کمبود سینماها نمی توانند به پرده سینماها برسند  شانس خود را در اکران های آنلاین امتحان کنند یا خوانندگان و نوازندگانی که به صحنه نمی رسند و پشت نوبت ها جا می مانند می توانند از بستر اجرای آنلاین استفاده کنند و با میسر شدن فضایی برای فروش بلیط حتی با فاصله زمانی کوتاه اجرا بروند و شب های شهروندان پر از کنسرت و نمایش فیلم و حتی اجرای تئاترهای آنلاین باشد. که در فرهنگسازی هم اثر گذار است .

محمد حسین توتونچیان تهیه کننده موسیقی در مورد این ایده چه نظری دارد و باورش در مورد اجراهای موسیقی آنلاین چیست . در ادامه می خوانید.

توتونچیان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی رکنا در خصوص  سودآوری کنسرت های آنلاین در برابر کنسرت های سالنی و همچنین اوضاع نا به سامان معیشتی و اقتصادی هنرمندان کشورگفت : در درجه اول باید خاطر نشان کرد که تمامی کنسرت هایی که آنلاین برگزار شد رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای تماشای کنسرت پرداخت نشد و درآمد زایی برای کسی اتفاق نیافتاد و صرفا یک همدلی هنرمندان و همراهی آن ها با مردم بود که این دوران را به راحتی پشت سر بگذارنند. اما در نگاه کلی فرهنگ کنسرت های آنلاین یک مقدماتی دارد که کم کم و به مرور می تواند زمان جای خود را باز کند.

وی با گفتن از اینکه برگزاری  کنسرت های آنلاین با کنسرت های زنده  زیر ساخت هایی متفاوت دارد ادامه داد : در حقیقت کاری که ما در اجرای صحنه ای می کنیم با کاری که برای اجرای کنسرت آنلاین  انجام می گیرد بسیار متفاوت است. اگر با همان روش اجرای صحنه ای به سراغ اجرای آنلاین برویم  کاملا راه و مسیر را غلط رفتیم و یک فضای اشتباهی را ایجاد کردیم . اجرای آنلاین کنسرت ها نیاز به فرهنگ سازی دارد چه برای من و چه هنرمندی که این کار را انجام می دهد و چه مردمی که دارند تماشا می کنند.

 توتونچیان عنوان کرد : از نظر من اتمسفری که در کنسرت های لایو برگزار می شود را ما باید در کنسرت های آنلاین برگزار کنیم وگرنه من موافق برگزاری این برنامه ها نیستم و برای مخاطب و هنرمند زیان دارد و منفعت معنوی هم ندارد چه برسد منفعت مالی. استاندارد ها و پروتکل ها اگر رعایت نشود که نمی شود لطمه ای که به صنعت و آرتیست می زند بیشتر از منافعی است که دارد.

وی تاکید داشت  : برای اجرای آنلاین باید  پروتکل هایی رعایت شود و استاندارد هایی شکل بگیرد  که متاسفانه در حال حاضر شاهد آن نیستیم.

این تهیه کننده موسیقی در پایان درباره سود آوری فروش آنلاین بلیط گفت : اگر استاندارد ها رعایت نشود ، پروتکل ها اجرا نشود کیفیت آنلاین تغییر پیدا نکند لطمه و زیانی که وارد می کند بیشتر از حسن این اتفاق است و صد در صد ضربه زننده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 564201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عارفه اندرودی
آیا این خبر مفید بود؟