مصاحبه اختصاصی با امیر تتلو در بازداشتگاه پلیس ترکیه / چرا بازداشت شدم + فیلم
حجم ویدیو: 24.25M | مدت زمان ویدیو: 00:03:18

به گزارش رکنا ، امیرحسین مقصودلو ملقب به امیر تتلو که ازسوی پلیس ترکیه چند روز پیش دستگیر شد در گفت و گویی تلفنی درباره اینکه چطور از موبایل در بازداشتگاه استفاده می کند؟ گفت هنگامی که وکیلش می آید موبایلش را به او تحویل می دهند و می تواند از آن استفاده کند.

رسانه های ترکیه دلیل اصلی بازداشت او را پایان مهلت مجوز اقامتش در ترکیه عنوان کردند ولی خودش مدعی شد که هرگز مشکل ویزا نداشته است و رفتنش به ترکیه برای دریافت کارت اقامتش بود. چراکه به او خبر داده بودند تا 3 ماه کارت اقامتش می رسد و چون این اتفاق نیفتاد گفتند که شاید رسیده به خانه و او خانه نبود که دریافت کند؛ لذا قبل از رفتنش به انگلیس به ترکیه عازم شد تا کارتش را دریافت کند. او مدعی شدمشکل اقامتی ندارد.

امیر تتلو عامل اصلی دستگیری اش را انتشار موزیک ویدئوی جهنم می داند که هنوز ثابت نشده است و گفته می شود اتهامات دیگری دارد.

گفتنی است ، او در سال 1388 با حمایت از حسین موسوی به رنگ سبز درآمد و در سال 1394 با ساخت موزیک ویدئوی شهدا لقب سفیر صلح را به خود اختصاص داد.

او به کمک نیروهای مسلح پا بر ناو جنگی گذاشت و از حق مسلم برای انرژی هسته ای دفاع کرد.

زندگی ناآرام و بحث برانگیز امیر تتلو ، خواننده زیرزمینی ایران که حتی سابقه 2 ماهه در زندان اوین را داشت او را عازم ترکیه کرد.

نام تتلو در لیست قرمز اینترپل قرار دارد که منجر به دستگیری او شد و شائبه برگشتش به ایران را پررنگ کرده است.

او گفت که از ترکیه خیلی دلخور است و فعلا که ویزای انگلیس دارد دوست دارد در انگلیس و اروپا و کانادا و حتی آمریکا کنسرت داشته باشد.

بازداشت او حتی آنهایی که علاقه ای به سبک خواندن او و خودش ندارند را بسیار نگران کرده است.

او اظهار کرد دولت ترکیه هم می گوید که هیچ مشکلی با او ندارد و این پیغام ازسوی ایران است اما استرداد او چندان قابل تصور نیست چون کشورهای عضو سازمان ملل باید به پایداری حقوق اولیه هر انسانی پایبند باشند و بازگشت او به ایران ناقض حقوق انسانی است.

تتلو در پایان صحبت هایش در این باره گفت: فکر نمی کنم مرا به ایران بفرستند چون در آنجا امنیت جانی ندارم و قبلا هم 10 سال زندان بوده ام.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 539732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟