مهریه مهناز افشار لو رفت + تصویر سند و عکس

به گزارش رکنا، مهریه مهناز افشار , مهناز افشار در برنامه سی‌و‌پنج با اشاره به نحوه‌ی ورودش به سینماگفت: در دوره دبیرستان به من می‌گفتند شبیه خانم گوگوش هستم و این موضوع برایم جذابیت داشت که شبیه به یک ستاره هستم. به همین دلیل در دوران نوجوانی علاقه به دیده شدن در من شکل گرفت.

مهناز افشار

ماجرای مهریه مهناز افشار در برنامه ۳۵

وی ادامه داد: شروع فیلم‌هایم از شور عشق و خاکستری برایم جدی نبودند چون ۱۸ سال بیشتر نداشتم. اولین کار تصویری من مجموعه گمشده کار مسعود نوابی بود. در آن زمان من تدوین می‌خواندم و خانم شمسی فضل اللهی مرا به گروه معرفی کردند.بعد از آن آقای عبدالله اسکندری مرا به سینما معرفی کرد. واقعیت این است که این کار برایم جدی نبود هم به دلیل سن کم و هم به دلیل تجربه کمی که داشتم و فکر می‌کردم فقط برای دیده شدن به سینما آمده‌ام.

مهناز افشار

مهناز افشار

افشار با بیان این مطلب که “یادم هست که آقای اسکندری مرا به دیدن تمرین تئاتر خانم گلاب آدینه بردند تا فقط بیان و بدن را یاد بگیرم” افزود:معتقدم از فیلم «سالاد فصل» بود که سینما وحتی مهناز افشار نه به عنوان یک بازیگر برایم جدی شدند. پنج سال بعد از شروع بازیگری به کلاس‌های بازیگری رفتم و شروع به کتاب خواندن کردم. دوره اصلاحات به جوان‌ها خیلی فرصت حضور در سینما داده شد و سوپراستارها نمود کردند. این فرصت را یک زمانی به ما دادند امابعد از آن دوباره دست‌مان بسته شد.

 

وی ادامه داد: وقتی منتقدان مرا می‌بینند وجایزه می‌دهند و وقتی دیدم کارگردانان صاحب سبکی مانند آقای مهرجویی و کمیایی مرا می‌بینند، خیلی کم‌هوشی بود که اگر به سراغ سینما نمی‌رفتم وکم‌هوشی بود اگر به انتخاب‌هایم دقت نمی‌کردم.

 

مهناز افشار ادامه داد:من الان ۴۰ ساله هستم و بیست و سال و اندی‌ست در حال کار هستم.

مهناز افشار

حواشی مهریه مهناز افشار

من همیشه سعی کرده‌ام که به سواد بالاتری دست یابم. وقتی سن بالاتر می‌رود زندگی، موانع، خوشی‌ها و همه اینها به آدم یاد می‌دهد که چطور از آنها استفاده کند. من معتقد هستم ما با اشتباهاتمان شکل می‌گیریم و مهم این است که برطرف‌شان کنیم. مهم این است که پخته شویم و اشتباهات را جبران کنیم. من امروز خودم را آن زمان که در برنامه “هفت” شما صحبت کردم؛ خیلی خام می‌بینم. من آدم جنگجویی هستم و برای به دست آوردن یکسری موقعیت‌ها تلاش کردم و هنوز معتقدم باید تلاش کنم.

مهناز افشار

عکس مهناز افشار

افشار با اشاره به اینکه حاضر نیست در سریال بازی کند، گفت: من با تلویزیون رابطه‌ام خوب نیست و دوست ندارم در سریال بازی کنم اما برای شبکه نمایش خانگی کار می‌کنم.

 

وی با انتقاد از عدم نمایش فیلم “ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا” گفت: کاهانی کارگردان شناخته شده‌ای است و دیدگاه و تفکر فیلم‌هایشان هم مشخص است. این فیلم قبل از اینکه ساخته شود؛ پروانه ساخت گرفته است و مسئولان پروانه نمایش نمی‌توانند به آن پروانه نمایش ندهند! هر اشکال و ایرادی که این فیلمنامه داشته است را همان اول باید می‌گفتند. واقعا چرا باید این همه هزینه و وقت صرف شود و بعد به جایی نرسد؟!

مهناز افشار

وی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی اخیر خود گفت: من فعالیت‌های اجتماعی زیادی دارم و برایم جدی‌تر هم شده‌اند. تمرکز فعلی من روی بچه‌های بدسرپرست است. با اینکه ممکن است به من بگویند تخصص و سواد این کار را ندارم، در حال تلاش برای آگاهی و تمرکز بیشتر هستم چون با این نوع بچه‌ها بسیار مواجه هستیم. فعالیت پویش ما هیچ نوع حمایت مالی از کسی نمی‌گیرد و ما تمام تمرکزمان برای تصویب لایحه حمایتی است که در حال خاک خوردن در مجلس است.

مهناز افشار

میزان مهریه مهناز افشار

وی با اشاره به شایعاتی که درباره مهریه او و شایعات پیرامون همسرش مطرح بر سر زبانهاست، گفت: اولین بار این صحبت از طرف خانم برومند نازنین مطرح شد که بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. بعد از آن خانم برومند در افتتاحیه تئاتر لیلی رشیدی از عصبانیت خود در مورد مطرح کردن این حرف معذرت‌خواهی کرد اما رسانه‌ها این موضوع را پوشش ندادند.

 

مهریه من ۱۰ شاخه گل نرگس است.

مهناز افشار

سند ازدواج و مهریه مهناز افشار

وی ادامه داد: “لیانا” دخترم جایی متولد شده که پدرش متولد شده است؛ در آلمان. همسرم تصمیم گرفت جایی که خودش متولد شده، دخترش هم متولد شود اما قانون آلمان شبیه جای دیگری در دنیا نیست که با تولد در خاک آن کشور، شهروند بشوی! چیزی که دلم می‌خواهد بگویم این است که این روزها اینکه در کجا به دنیا آمدی و خواسته یا ناخواسته درهای کشورت به رویت بسته است، ملاک ارزشگذاری دغدغه وطن پرستی باشد.

مهناز افشار

مهناز افشار و دخترش

حال آنکه عملکرد آدم‌هاست که نشان می‌دهد چقدر به این خاک دغدغه دارند. مگر لیانا حق انتخاب داشته؟ مگر همسر من برای به دنیا آمدن و خیلی چیزها در زندگی‌اش حق انتخاب داشته؟ وقتی حق انتخابی وجود ندارد، عملکرد آینده‌شان نشان‌دهنده شخصیت آنهاست. من و همسرم اصولاً به ژن خوب اعتقاد نداریم بلکه به عملکرد اعتقاد داریم.

مهناز افشار

مهناز افشار و لیانا

وی ادامه داد: شاید قبل از ازدواج آرزوهایی دیگری داشتم اما الان آرزوهایم به دلیل پختگی و فرزندی که دارم، متفاوت است. ابهاماتی بعد از ازدواج من بر سر زبان‌ها افتاد که دوست دارم به شکلی درست این ابهامات را برطرف کنم. ازدواج من از ابتدا با ابهاماتی مبنی بر سن همسرم شکل گرفت.

مهناز افشار

مهریه مهناز افشار چقدر است؟

زیرا این موضوع تابویی است. سن برادر همسرم را به همسر من نسبت دادند؛ همسرم متولد ۶۰ است و من ۴ سال از او بزرگترم. محل تولد، اسم و عکس همسرم را اشتباه منعکس کردند.

مهناز افشار

عکس مهناز افشار

این اواخر هم بابت موضوع شیرخشک‌ها آزرده شدم به دلیل اینکه گاهی آدم اشتباهی را شخصاً مرتکب می‌شود و برای آن تلاش می‌کند. در گفتگوی قبلی‌ام از نهادها تقاضا کردم که به این موضوع رسیدگی شود برای شفافیت و روشن شدن اذهان عمومی. من با وزارت بهداشت و هلال احمر صحبت کردم و گفتند چنین پرونده‌ای وجود ندارد و گفتم چرا این موضوع را عنوان نمی‌کنید و این درخواست من به عنوان مدعی‌العموم حساب نشده است!

مهناز افشار

مهناز افشار و ساره بیات

افشار افزود: همسر من پرونده مالی دارد و من قطعا به دادگاه عادل و شفاف رضایت دارم چون خط قرمز من حق مردم است. این موضوع هم “شو” نیست چون من در حال رای جمع کردن نیستم. من بابت کاری که در جامعه کردم نسبت به مردم مسئول هستم و بدهکارم و به هر حکمی که در دادگاه داده می‌شود، قطعاً رضایت می‌دهم.

مهناز افشار

مهناز افشار در جشن حافظ

بازیگر فیلم سعادت‌آباد ادامه داد: من بابت زندانیان سیاسی، خشونت، ورود زنان به ورزشگاه‌ها، بچه‌ها و هر جایی که فکر کردم اسم من وظیفه دارد کاری کند، فعالیت کردم و دلم می‌خواهد با اجازه شما، یک عذرخواهی نسبت به همه آنها که من را مواخذه کردند، بکنم. ببخشید که نتوانستم این موضوع و بحران و حاشیه را برای شما شفاف کنم چون از دست من خارج بود و کسانی که این کار را کردند و دروغ گفتند؛ خیلی قوی‌تر از من بودند.

مهناز افشار

حواشی مهریه مهناز افشار

وی ادامه داد: هرقدر که به گذشته و باورهای من اعتقاد دارید، همسر من در این موضوع دست نداشته و او پرونده‌ای دارد که بابت آن ۷ ماه زندانی شده است پس هیچ تفاوتی با بقیه نداشته است. در نتیجه امیدوارم نهادها این مساله را روشن‌تر کنند تا من بتوانم خیلی راحت‌تر دغدغه‌هایی که دارم را به سرانجام برسانم.

مهناز افشار

مصاحبه با مهناز افشار

روزنامه اعتماد مصاحبه با مهناز افشار را منتشر کرده است.

بخشهایی از این مصاحبه را می خوانید:

مهناز افشار

شما کارتان را در سینما از دهه هفتاد شروع کردید. وضعیت بازیگری آن روزها با امروز تفاوت داشت؟ بازیگر برای دیده شدن باید بیشتر از حالا تلاش می‌کرد؟

یادم است بعد از دیپلم، رشته تربیت‌بدنی قبول شدم و چون آن رشته را دوست نداشتم، دانشگاه نرفتم و به واسطه همسر دایی‌ام که معاون امور تئاتر در دانشگاه سوره بود به موسسه‌ای معرفی شدم و آنجا به مدت چهار سال تدوین خواندم. آن موقع به عنوان کسی که می‌شد او را پشت دوربین حساب کرد، مخاطب خیلی خوبی بودم. اگر اشتباه نکنم «عروس» و «قرمز» جزو فیلم‌هایی بودند که ایران با نمایش آنها تکان خورد و از همان فیلم‌ها می‌شد فهمید، ورود افراد به عرصه بازیگری چقدر سخت است.

آن زمان خانم افسانه بایگان و جمشید هاشم‌پور بعد از یک دهه فعالیت به سوپراستار تبدیل می‌شدند، آنها سوپراستارهای موفق آن دوره بودند و خیلی سال طول کشید تا چهره‌های جدیدتری چون خانم هدیه تهرانی یا خانم نیکی کریمی یا بعد از فاصله‌ای خانم لیلا حاتمی، بعد از گذراندن دورانی، وارد سینما شوند.

مهناز افشار

مهناز افشار و هومن سیدی

آنها به سختی وارد شدند و برای حفظ موقعیت‌شان تلاش کردند. اگر اشتباه نکنم اولین فیلمی که در سینما بازی کردم، «دوستان» بود. یادم است در جشنواره فجر همان سال خانم تهرانی و خانم کریمی کاندیدا شدند و اگر اشتباه نکنم خانم کریمی برای فیلم «دو زن» جایزه گرفت.

آن موقع فیلم‌های با ارزش و قدرتمندتری ساخته می‌شد که مشابهش را در سینمای امروز ایران کمتر می‌بینیم. اما برای من که دهه هفتاد وارد سینما شدم و پله‌پله بیست سال در این عرصه کار کردم و تا اینجا آمدم وضعیت طور دیگری بود. شاید من و بهرام رادان یک‌شبه با فیلم «شور عشق» دیده شدیم، اما حفظ این موقعیت برای من و همنسلانم در سینما اصلا کار ساده‌ای نبود.

من از فیلم «سالاد فصل» مسیرم را در سینما عوض و سعی کردم فقط در فیلم‌هایی که برای دیده شدن ساخته می‌شوند، بازی نکنم. با این همه به نظرم وارد شدن به سینما نسبت به گذشته راحت‌تر شده است اما همچنان معتقدم ماندگاری کار ساده‌ای نیست.

مهناز افشار

از حواشی استقبال می‌کنید؟

نه اما هیچ مشکلی با حواشی ندارم. من زمانی که وارد سینما شدم حواشی داشتم اما تلاشی نکردم و اصراری ندارم که از این جمله استفاده کنم که این زندگی شخصی من است و به کسی ربطی ندارد. نه اصلا چنین چیزی نیست. من وقتی عکس سفره هفت‌سین خانه‌ام را می‌گذارم دیگر نمی‌توانم بگویم کسی در مورد خانه من صحبت نکند، وقتی عکس دوران بارداری‌ام را می‌گذارم، دیگر نمی‌توانم به حواشی اعتراض کنم.

چرا اگر بازیگری بودم که فقط عکس‌های فیلم‌هایم بیرون بود، آن موقع می‌توانم معترض باشم.

اما خیلی‌ها این کار را می‌کنند! مثلا مسائل زندگی شخصی‌شان را روی آنتن تلویزیون بیان می‌کنند و در موردش حرف می‌زنند و بعد اگر مشکلی پیش بیاید روی همان آنتن بیان می‌کنند که این زندگی شخصی من است و به شما ربطی ندارد.

من چنین رفتاری را قبول ندارم. حتی در ارتباط با ازدواجم و حواشی آن به هیچ عنوان در جایی اعلام نکردم که زندگی شخصی من است و به هیچ کس ربطی ندارد. تنها کاری که کردم دعوت به سکوت بود و گذر زمان برای اثبات حقیقت.

مهناز افشار

مهریه مهناز افشار چقدر است؟

و از قضاوت‌ دیگران درباره زندگی شخصی‌تان ناراحت و دلگیر نمی‌شوید؟

الان میزان ناراحتی‌ام کمتر شده است. سال‌های اول به خصوص زمانی که دخترم به دنیا آمد از یک سری مطالب و حواشی آزرده شدم. اما از جایی به بعد گفتم من نمی‌توانم تمام عمرم را برای اثبات خودم زمان بگذارم. ما در یک مملکتی زندگی می‌کنیم که همین الان من می‌توانم به شما بگویم دزد.

اگر همه آدم‌ها این حرف را بشنوند از من نمی‌خواهند ادعایم را ثابت کنم، برعکس از شما می‌خواهند ثابت کنید دزد نیستید! شما چطور می‌توانید صورت مساله‌ای را که از پایه اشتباه است ثابت کنید؟‌

من در چنین جامعه‌ای چطور می‌توانم فردفرد آدم‌ها را توجیه کنم که دارند اشتباه می‌کنند؟ این کار باعث می‌شود زمانم، انگیزه و رویاها و فعالیت‌هایم را از دست بدهم. برای همین می‌گویم خیلی خب، من کار خودم را انجام می‌دهم، شما هم می‌توانید سوال داشته باشید و من هم در زمانش حتما سوال‌های شما را پاسخ خواهم داد.

مهناز افشار

و این حواشی تاثیر مستقیمی روی کارتان نداشته است؟ همکاران‌تان موضعی نگرفتند؟

هیچ‌وقت آنقدر که نظر مخاطب و مردمان بی‌غرض برایم مهم بود، نظر همکارانم برایم مهم نبود به یک دلیل بزرگ. چون همیشه فکر می‌کردم هیچ‌وقت نمی‌تواند نظرات آنها در سینمای رقابتی آن‌هم از نوع منفی‌اش مهم باشد که من به آن توجه کنم.

من الان نزدیک چهل سالم است، قبل از این سه سال یک پیشینه‌ای داشتم. من اگر خیلی آدم وحشتناکی هم باشم واقعا در این سه سال خیلی نمی‌توانم تغییر رفتار بدهم. چطور می‌توانم در یک دوره سه ساله تبدیل به یک آدم عجیبی شوم؟ من تغییرات دیدگاه مذهبی را می‌توانم بپذیرم آن هم البته برایم جای سوال است، اما می‌شود بعد سی و چند سال آدم، چرخش بزرگی در این زمینه کند، یا مثلا آدم یک شبه می‌تواند عاشق بشود.

ولی ایدئولوژی و یک سری فعالیت‌ها و اعتقادات به صورت کلی یک شبه نمی‌تواند تغییر کند. شما اگر به نان حلال اعتقاد دارید یک شبه بعد از سی و اندی سال دیگر نمی‌توانید نان حرام بخورید. برای همین به سوال شما باز می‌گردم، از همکارانم تغییر عجیبی ندیدم شاید خودم تصمیم گرفتم همان ابتدا کمتر کار کنم تا بتوانم خودم را بهتر پیدا کنم اما من هیچ‌وقت گارد یا رفتار عجیبی ندیده‌ام، اگر هم بوده به گوش من نرسیده است. آن تعدادی که این احساس را داشته‌اند هم هیچ‌وقت برایم مهم نیستند.

مهناز افشار

مهتاب کرامتی و مهناز افشار

بازیگری که در جامعه حضور نداشته باشد، می‌تواند رفتار آدم‌ها را درک و نقش‌های مختلف را بازی کند؟

من خرید خانه‌ام از شهروند است. چه حالا که با دخترم می‌روم و چه زمانی که مجرد بودم. همان جا رفتار آدم‌ها را می‌بینم و با آنها ارتباط برقرار می‌کنم. مگر می‌شود بازیگر باشید و در جامعه نباشید؟‌ بهترین بازیگران دنیا را هم که در فعالیت‌های اجتماعی‌شان نگاه ‌کنید، تمام‌شان خیابان‌ها هستند. مگر می‌‌شود از جامعه بی‌خبر باشی و بعد قصه‌ای را انتخاب کنی که درست باشد؟

مهناز افشار

فیلم سینمایی جدید مهناز افشار

بعد از نزدیک به سی سال کار کردن، حال‌تان بابت گذشته‌ای که داشتید خوب است؟

بله، گذشته‌ام را خیلی دوست دارم.

مهناز افشار

بیشتر از حال؟

الانم را از جنس دیگری دوست دارم. از جنس زخم‌خورده‌ای که دیگر مراقبش هستم. در گذشته من این‌گونه تجربیات را نداشتم و خیلی راحت‌تر و رهاتر بودم. الان با کفش آهنی برای رهایی ‌می‌جنگم که این هم برایم خیلی جذاب است. در گذشته این همه سختی و محدودیت و این همه بحران در جامعه نداشتیم و تو راحت‌تر نفس می‌کشیدی. اما من می‌گویم حالا دیگر باید جنگید و ایستاد. جنگ نه برای صدمه زدن جنگ برای اینکه فقط آدم باشیم و آدم بودن خیلی در این روزها کار سختی ‌است.

مهناز افشار

عکس مهناز افشار

چشم‌انداز آینده‌تان در حوزه کاری فکر می‌کنید شامل چه اتفاق‌هایی باشد؟

اگر خدا عمری داد خیلی دلم نمی‌خواهد در آینده فقط بازیگر بمانم و دلم می‌خواهد که حتما کارگردان و تهیه‌کننده باشم و بازیگری را در جعبه خوشگلی بگذارم و بگویم که خداحافظ. نه اینکه همزمان بازی هم بکنم.

مهناز افشار

و فکر می‌کنید چند سال دیگر از بازیگری سیر می‌شوید و به این موقعیت می‌رسید؟

هر وقت که دیگر نخواستم. البته نمی‌گذارم به اینجا برسد. من آدم لحظه هستم. یک بار از من پرسیدند اگر شما جای خانم علیدوستی بودید مراسم اسکار را تحریم می‌کردید؟ گفتم با اینکه با تحریم مشکل دارم و از طرفی جزو طرز فکر من نیست، اما آدمی هستم که در لحظه تصمیم می‌گیرم و نمی‌دانم در آن موقعیت تصمیمم چه بود.

مهناز افشار

یعنی ممکن بود که این تصمیم را هم نمی‌گرفتید؟

بله، ممکن بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539719 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟