حضور "تحریک‌آمیز" مدونا در مسابقه یوروویژن

به گزارش رکنا ،‌مدونا، ملکه پاپ حضوری بحث‌بر‌انگیز در مسابقه یوروویژن در فلسطین اشغالی داشت. او با چشم‌بندی به سیاق دزدان دریایی و ردایی سیاه یکی از ترانه‌های معروف خود از دهه ۸۰ یعنی "مانند یک نیایش" را اجرا کرد. گروه هم‌سرایان مدونا نیز رداهایی به سبک راهبان بر تن داشتند. اما بر خلاف انتظار صدای مدونا مانند همیشه گیرا و نیرومند نبود و این ضعف از چشم و گوش دوستداران او نیز پنهان نماند.
مدونا که هم‌اکنون ۶۰ سال دارد، بی‌شک شرکت خود در این برنامه بزرگ موسیقی را اینگونه تصور نمی‌کرد. ‌ده‌‌ها میلیون‌ها نفر در اروپا و سراسر جهان این برنامه را مستقیم دنبال می‌کردند.
اما کاستی‌های هنری تنها موضوعی نیست که "ملکه پاپ" به خاطر آنها مورد انتقاد قرار گرفته است. دو رقصنده گروه مدونا بر پشت خود پرچم‌های رژیم صیهونیستی و فلسطین را نصب کرده بودند که سبب بحث و مشاجره سیاسی شدند.
بی‌تردید مدونا و گروه‌ او می‌پنداشتند که این اقدام نشانگر تاکید برای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان اسرائیل و فلسطینی‌هاست، اما کاربران رژیم صیهونیستی در شبکه‌های اجتماعی این کار را به عنوان "بی‌اطلاعی و ساده‌لوحی" مدونا به باد انتقاد گرفتند و آن را نوعی "رفتار قیم‌مابانه" در موضوع تنش میان رژیم صیهونیستی و فلسطینی‌ها ارزیابی کردند.
به‌رغم انتقادها، مدونا در روز یک‌شنبه ۱۹ مه در توییتی نوشت: «سپاسگزارم که این فرصت به من داده شد تا پیام صلح و وحدت را به گوش جهانیان برسانم.»
یوروویژن "غیرسیاسی" است
اما برگزارکنندگان یوروویژن "با کمال تاسف" اعلام کردند که این اقدام گروه مدونا در تمرین‌ها نبوده و صحبتی نیز با مدونا و گروهش در این زمینه صورت نگرفته است. برگزارکنندگان تاکید کردند که یوروویژن برنامه‌ای "غیرسیاسی" است و این موضوع به مدونا پیشاپیش گفته شده بود.
به گفته برخی ناظران هنری این اقدام مدونا و حمل پرچم از سوی گروه ایسلندی هنگام اجرا، سبب شد که "پیروزی درخشان دانکن لورنس" از هلند تحت شعاع موضوعات غیرهنری قرار گیرد.
نمایندگان هنری آلمان یعنی گروه "سیستر" در یوروویژن نیز خوش‌اقبال نبودند و در قعر لیست شرکت‌کنندگان قرار گرفتند. آنها حتی یک امتیاز نیز از تماشاگران دریافت نکردند.
اعتراض فلسطینی‌ها
رژیم صیهونیستی به عنوان میزبان برنامه یوروویژن سعی داشت که نشان دهد که این کشور مبلغ سلیقه‌های متفاوت فرهنگی و هنری است و از تلقیات گوناگون در زندگی روزمره حمایت می‌کند.
به گفته برگزارکنندگان برخی از تماشاگران نیز موفق به حمل پرچم فلسطین به درون سالن شده بودند که لحظاتی تصاویر آنها نیز از تلویزیون پخش شد. قرار است که اقدامی قانونی علیه گروه ایسلندی صورت گیرد.
از سوی دیگر یک نهاد فلسطینی که مسئول امور فرهنگی است پیشاپیش از هنرمندان خواسته بود که برنامه یوروویژن در تل‌آویو را بایکوت کنند. به گفته آنها برگزارکنندگان اسرائیلی در صدد "سوء‌استفاده" از هنرمندان دیگر کشورها هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477261 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟