ماهان فیلم همسر کشی ساخت و همسر واقعی اش را کشت/ ماجرای «مردی بدون سایه» چه بود+فیلم

به گزارش خبرنگار رکنا، بنا بر اظهارات منتقدان سینمایی و خبرنگاران حاضر در کاخ جشنواره پس از مشاهده فیلم مردی بدون سایه آنچنان که از عوامل فیلم انتظار می رفت این فیلم نتوانست منتقدان را راضی کند.

این فیلم زندگی شخصی مرد فیلمسازی به نام ماهان(علی مصفا) را نشان می دهد که بنا بر یک داستان حقیقی زندگی مردی که بر اثر ظن همسرش را با چاقو می کشد و سپس خودکشی می کند یک فیلم ساخته و نتوانسته مجوز لازم برای انتشار آن را بگیرد.

در همین حین برادر دختری که ماهان از روی زندگی خواهر وی فیلم ساخته بود مدام برای ماهان مزاحمت ایجاد می کند و او را تهدید می کند.

همسر ماهان که نقش آن را لیلا حاتمی بازی می کند در یک شرکت مشغول به کار می شود و برای ماموریت مجبور می شود به اسپانیا سفر کند.

وقتی ماهان شاهد رفت و آمدهای رئیس آن شرکت با همسرش بود، دیدن یک هدیه در کیف همسرش باعث بوجود آمدن ظن در ذهن ماهان می شود و زمانی که همسر ماهان به ایران بر می گردد طی یک مشاجره وی با همسرش درگیر شده و او را کتک می زند و همسر ماهان بر روی زمین می افتد.

صبح روز بعد زمانی که ماهان از خواب بیدار می شود خبری از همسرش نیست و کمی بعد به سراغ صاحب کار همسرش می رود اما به نتیجه ای نمی رسد.

در ادامه پلیس از ماهان می خواهد تا به پزشکی قانونی برود تا هویت جسدی را که با مشخصات همسرش مطابقت دارد را شناسایی کند.

تا اینجا ریتم فیلم با وجود اینکه کند پیش می رفت اما مخاطب منتظر انتهای فیلم و مشخص شدن سرنوشت همسر ماهان و مردی که به خاطر ساخته شدن فیلم خواهرش به دست ماهان دنبال خراب کردن زندگی او است، هستند اما فیلم با پایانی کاملا نامشخص به پایان می رسد که اتفاقی عجیب بود و کارگردان فیلم جواب خبرنگاران و منتقدان را درباره گنگ بودن و نامفهوم بودن فیلم اینگونه داد: فیلم اصلا گنگ نیست و کاملا پایان روشنی دارد!

وقتی مخاطب از خودش می پرسد کسی مثل ماهان که شخص روشنفکری است و درباره ظن فیلم ساخته، از خودش سوال نمی پرسد جزییات سفر همسرش به اسپانیا چه بود ؟ هدیه ای که از رئیس شرکت اش گرفته بود بابت چه بود ؟  آنها بدون هیچ توضیحی از هم دیگر با یکدیگر درگیر می شوند ؟

شاید فیلم سینمایی مردی بدون سایه کمی بدون مایه است و مخاطب از دیدن این فیلم برای زمانی که گذاشته پشیمان می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 456746 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟