حجم ویدیو: 3.82M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04

سالار عقیلی، خواننده مطرح کشور که بعد از علیرضا افتخاری رکورد پخش در صدا و سیما را در اختیار دارد و همه از تحصیلات و اطلاعات وی و شناخت و اشراف کامل وی به دستگاه های موسیقی ایرانی اطلاع دارند و او را فردی تحصیل کرده در حیطه موسیقی می دانند به سوالات ساده ای که از او پرسیده شد نتوانست جواب بدهد.

کسی که اندک سواد موسیقی داشته باشد، نت آهنگ "ای ایران" ساخته روح الله خالقی که خیلی هم پیچیده نیست را می شناسد و با یک نگاه به آن می تواند تشخیص دهد که این نت متعلق به کدام اثر فاخر ایرانیست چه برسد به سالار عقیلی که خواننده ثابت ارکستر موسیقی ملی ایران و جزو معتبرترین و با سوادترین خواننده های کشورمان است.

عقیلی خواننده ای توانا و پرکار و بی حاشیه است اما بر اساس استانداردهای لازمه برای کسی که خواننده ثابت ارکستر موسیقی ملی ایران است و در آموزشگاه موسیقی خود مشغول تدریس موسیقی است و در هنرستان موسیقی هم سابقه تدریس دارد انتظار می رود نُت را بشناسد.

برای اینکه بخواهیم در آینده به موسیقی کشورمان در عرصه بین الملل افتخار کنیم و هنر Art والای ایران و ایرانی را در عرصه جهانی به رخ بکشیم باید روی اصول و قواعدی که وجود دارد و گذشتگان موسیقی برایمان به جا گذاشتند پیش برویم و هر کس که در این راه قدم بر می دارد این قواعد را باید رعایت کند تا اثری فاخر و اصولی خلق کند.

موسیقی اشتباه می تواند نگرش مردم نسبت به این هنر والا را در آینده به بیراهه بکشاند هر چند هستند کسانی که در حال حاضر با رابطه با یک آهنگ تبدیل به خواننده مطرح و بلافاصله یک شبه تمام بلیط های کنسرتشان بفروش می رود اما امید است روزی موسیقی کشورمان به جایگاه اصلی خود برسد و تمام کسانی که در حیطه موسیقی فعالیت می کنند از دانش آن هم بهرمند باشند تا اتفاق بهتری برای موسیقی کشورمان رخ دهد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

آیا این خبر مفید بود؟