محکومیت قاتلان خواننده سرشناس پس از 15 سال  +عکس

ویکتور خارا، شاعر، خواننده و مبارز انقلابی شیلی، ۴۵ سال پیش چند روز پس از یک کودتای نظامی در این کشور کشته شد. اکنون پس از ۴۵ سال قاتلان او در دادگاهی در شیلی محکوم شدند. دادگاه ۹ افسر پیشین شیلی را به زندان Prison محکوم کرد.

 دادگستری شیلی در سانتیاگو اعلام کرد که ۸ افسر پیشین ارتش شیلی که دوران بازنشستگی را می‌گذرانند به اتهام قتل Murder ویکتور خارا، شاعر، خواننده و انقلابی شیلی و همچنین قتل لیتره کویروگا، رئیس یک زندان در این کشور، در ماه سپتامبر سال ۱۹۷۳ میلادی به ۱۵ سال و یک روز زندان محکوم شده‌اند.

یک افسر پیشین دیگر ارتش شیلی نیز به اتهام همکاری در پرونده قتل این شاعر و خواننده انقلابی به پنج سال و ۶۱ روز حبس محکوم شده است. هر ۹ متهم همچنین به اتهام ربودن ویکتور خارا و لیتره کویروگا به سه سال حبس محکوم شده‌اند.

درجات این نظامیان ارتش شیلی در زمان وقوع حادثه Incident در سال ۱۹۷۳ ستوان تا ژنرال ارتش بوده است.

ویکتور خارا، آهنگساز، ترانه‌سرا و خواننده شیلی یک روز پس از کودتای نظامی آگوستو پینوشه در ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۳علیه سالوادور آلِنده، نخست وزیر قانونی شیلی دستگیر شد. اکنون مشخص شده که کودتای نظامی در شیلی از طرف سی‌آی‌ای، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) پشتیبانی می‌شد.

جسد ویکتور خارای ۴۰ ساله سه روز بعد از دستگیری در کنار خیابانی پیدا شد. روی جسد آثار شکنجه Torture و ۴۴ گلوله دیده می‌شد. آثار شکنجه بر جسد لیتره کویروگا نیز آشکار بود. ویکتور خارا و لیتره کویروگا هردو عضو حزب کمونیست شیلی بودند و از سالوادور آلنده حمایت می‌کردند.

ویکتور خارا را پس از دستگیری به همراه حدود ۵۰۰۰ نفر دیگر به استادیوم ورزشی شهر سانتیاگو منتقل کردند؛ جایی که مرکز بازجویی، شکنجه و اعدام execution هواداران دولت قانونی آلنده بود.

شاهدان عینی خبر داده‌اند که ویکتور خارا پس از دستگیری به استادیوم سانتیاگو منتقل شد و در همین استادیوم بود که استخوان‌های دست و انگشتان او را شکستند و از او خواستند در حضور سایر بازداشت‌شدگان آواز بخواند و او ترانه معروف خود را خواند: "ما پیروز خواهیم شد".

با مرگ ویکتور خارا او به الگویی برای هنرمندان آزادی‌خواه کشورش و سراسر جهان تبدیل شد. نام استادیوم شهر سانتیاگو را نیز به نام او کردند.

در زمان دیکتاتوری ۱۸ ساله ژنرال آگوستو پینوشه (۱۹۷۳ - ۱۹۹۰) حدود ۴۰ هزار نفر به صورت غیرقانونی دستگیر و به طور منظم شکنجه شدند. بیش از ۳۰۰۰ نفر از مخالفان رژیم کودتایی پینوشه زیر شکنجه کشته شدند.

پس از مرگ ویکتور خارا، همسر انگلیسی‌‌تبارش یون و دخترش آماندا مبارزه‌ای طولانی را برای احقاق حق آغاز کردند. در سال ۲۰۰۹ میلادی سرانجام نبش قبر این شاعر انقلابی شیلی انجام شد و پزشکی قانونی به تحقیقی وسیع بر بقایای جسد پرداخت.

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ دادگاهی در آمریکا یک افسر پیشین ارتش شیلی که تابعیت آمریکا داشت و در ایالت فلوریدای این کشور زندگی می‌کرد را به اتهام مشارکت در قتل ویکتور خارا به پرداخت ۲۸ میلیون دلار جریمه به بازماندگان خواننده مشهور محکوم کرد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پسر 15 ساله همدانی راز عجیبی از صیغه دختران می دانست !

سحر کبیری در فریدونکنار درگذشت! + جزییات

جنجال دستگیری مائده رقصنده اینستاگرامی در آشفتگی اقتصادی! + تصویر

عروس خاندان سلطنتی قبل از جشن باشکوه پرنس انگلیس مادر شده بود+عکس

لیلا 15 ساله در خانه همسایه شان تن به اولین اشتباه داد!

نامحرم بودن من دردسر ساز شد و با خاله دوستم ازدواج اجباری کردم!

موسی نمی دانست راننده تاکسی به مردان علاقه دارد ! + عکس

شهناز 21 ساله همزمان 2 شوهر داشت !

حمید خاله ام را آزار داد او را با اسید سوزاندم! / در کرمانشاه رخ داد

این مرد 2 زنه در زندان دل خوشی دارد!

راز جسد زن جوان کنار رودخانه کیاشهر چیست؟ / لباس او خاص بود!

طناب دار دور گردن عروس قاتل افتاد اما او زنده ماند!

نازیلا 18 ساله هنوز نوعروس بود که به پسرعمه داماد دل بست + عکس

کدخبر: 396619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟