نام عباس کیارستمی در آمریکا زنده نگه داشته شد

دومین جشنواره فیلم شید در ایالت تگزاس آمریکا با مشارکت چهره‌های ایرانی و بین‌المللی و به یاد استاد زنده یاد و چهره بین‌المللی سینمای ایران عباس کیارستمی برگزار می‌شود. به همین دلیل تندیس جشنواره به نام یکی از فیلم‌های مهم آن کارگردان، کلوزآپ تغییر نام داده است.

فستیوال «شید» با هدف معرفی استعدادهای درخشان سینمای معاصر ایران و هنرمندان پارسی‌زبان دنیا از دهم تا دوازدهم ماه نوامبر، برابر ۱۹، ۲۰ و ۲۱ آبان ماه در شهر دالاس با حضور ۹ فیلم بلند داستانی در بخش مسابقه و ۶ فیلم در بخش غیرمسابقه از سینمای ایران آغاز به کار خواهد کرد.

دومین دوره «شید» به کوشش آرامه اعتمادی به عنوان دبیر و موسس جشنواره، شهرام مکری به عنوان مدیر و مشاور هنری، علی بوستان به عنوان طراح پوستر و مدیر گرافیک و کلی کیچن مدیر روابط عمومی برگزار می‌شود.

علاوه بر عملکرد سال گذشته که با بالاترین آرای مردمی فیلم برگزیده انتخاب شده بود، امسال در بخش جداگانه داوری این جشنواره بر عهده جاناتان رزنبام (منتقد برجسته آمریکایی شیکاگو ریدر)، ریچارد پنیا (مدیر جشنواره فیلم نیویورک و مرکز لینکلن و مدرس سرشناس دانشگاه کلمبیا) و هوشنگ گلمکانی (کارگردان و منتقد و سردبیر شناخته شده ایرانی) خواهد بود و در مراسم پایانی به فیلم، کارگردان، بازیگر Actor زن و بازیگر مرد برگزیده از طرف جشنواره لوح و تندیس و جایزه نقدی اهدا می‌شود.

فیلم‌های حاضر در رقابت از این دوره جشنواره به زودی اعلام خواهد شد.

«شید» در فرهنگ لغت فارسی به معنای درخشش است. دست‌اندرکاران این جشنواره با هدف درخشش هنر Art پارسی‌زبانان زمین در سراسر دنیا، نامی با همین عنوان را برای این جشنواره برگزیدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318749 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟