هم‌نوایی ۱۲ پرسوناژ زن در بیان دغدغه‌های اجتماعی

نمایش کوکوی کبوتران حرم نوشته علیرضا نادری و به کارگردانی افسانه ماهیان از ش گذشته در تماشاخانه پالیز روی صحنه رفته است.

ثریا شارقی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران که پیش از این در امور زنان و خانواده فعالیت های زیادی را در کارنامه خود ثبت کرده است پس از تماشای کوکوی کبوتران حرم که نمایشی است با رویکرد اجتماعی گفت: «نمایش کوکوی کبوتران حرم اشاره‌ای مستقیم و غیرمستقیم به لایه‌های درونی آسیب‌های اجتماعی که زنان درگیر آن هستند دارد. نویسنده و کارگردان این نمایش در نظر دارند در عین کثرت و تنوع دردهای دوازده پرسوناژ ،هماهنگی و هم نوایی آنها را به صدای کبوتران و مظلومیت و معصومیت آنها را به کبوتران حرم تشبیه کنند و همچنین تکیه‌گاه آنها را به امام رضا (ع ) نشان می‌دهند. نکته دیگر اینکه نویسنده این تئاتر با زبانی عامیانه و ساده قصد دارد گرفتاری‌ها و نابسامانی‌های اجتماعی را برای همگان بیان کند.

«کوکوی کبوتران حرم» جدیدترین اثرگروه «تئاترشیوه» به نویسندگی علیرضا نادری و کارگردانی افسانه ماهیان با رویکردی اجتماعی تا 28 آبان ماه هرشب ساعت 19 در سالن شهرزاد روی صحنه می‌رود.

افسانه ماهیان پیش از این کارگردانی آثاری چون هم‌هوایی، سه جلسه تراپی و از زیرزمین تا پشت بام را برعهده داشته است.

دراین نمایش که 12پرسوناژ زن دارد(به ترتیب نقش): مرضیه بدرقه، بهناز جعفری، ناهید مسلمی، مسیح کاظمی، عاطفه رضوی، فروغ قجابگلی، مرضیه وفامهر، یلدا عباسی، فرزانه سهیلی، گیتی قاسمی، شقایق دهقان و شیدا خلیق به ایفای نقش می‌پردازند

کوکوی کبوتران حرم درپردیس تئاتر شهرزاد واقع درخیابان حافظ، نوفل لوشاتو، پلاک 74 هر شب ساعت 19 روی صحنه می‌رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 313419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟