نگاهی به کنسرت موسیقی کاوه آفاق در فضای باز برج میلاد + عکس

 آخرین کنسرت‌های تابستانی پایتخت در حال برگزاری است. این روزها سالن‌های جدیدی هم تاسیس شده و فضاهای جدیدی هم به برگزاری کنسرت‌ها اختصاص داده شده است. آمار برگزاری کنسرت‌ها زیاد است و اجراها یکی یکی در صف قرار گرفته‌اند تا پیش از آغاز ماه محرم، پرونده‌ی کنسرت‌ها بسته شود.

در این میان فضای باز برج میلاد جایی دنج را به برگزاری کنسرت کاوه آفاق اختصاص داد. فضایی که در دو سانس میزبان مخاطبان کاوه آفاق بود. هر سانس حدود 2 هزار تماشاگر به دیدن اجرای آفاق آمدند.

آفاق در این اجرا هم با پالتویی روی صحنه آمد که به رنگ پرچم ایران بود. وقتی هم که پالتو را از تن به در کرد، دستبندش به رنگ پرچم ایران به چشم می‌آمد. آفاق مثل همیشه روی صحنه خودش بود و راحت بود. او اصلا نقش بازی نمی‌کند. تکلفی در ارتباط با مخاطبش ندارد. راحت سخن می‌گوید و راحت هم می‌خواند. باورکردنی است رفتارش و البته خواندنش.

او که روزگاری از خوانندگان زیرزمینی بود، امروز با آسوده‌خیالی و به دور از هرگونه مشکلی کنسرتش را برگزار می‌کند و مخاطبانش هم در کمال آرامش می‌آیند و اجرایش را می‌بینند و می‌روند.

دیدن کنسرت‌های کاوه آفاق نمودی عینی از موسیقی راک است. ارتباط برقرار کردن با موسیقی آفاق کار دشواری نیست. حتی اگر نخستین باری باشد که موسیقی‌اش را می‌شنوی.

در میان دو هزار تنی که به دیدن کنسرت آفاق در سانس نخستش آمده بودند، کسی بود که برای نخستین بار اجرای آفاق را می‌دید. در میانِ اجرا از این برایم گفت که دست روزگار او را ناخواسته به آنجا کشانده است. جالب که از همان ابتدا با موسیقی و حال و هوای اجرا ارتباطی خوب برقرار کرد. هر چه کنسرت آفاق به پیش می‌رفت، این مخاطبِ سردرگم گویی گمشده‌اش را پیدا کرده باشد؛ پس خوشحال و سرزنده‌تر می‌شد. تا قبل از شروع کنسرت بی‌تاب بود که زودتر آنجا را ترک کند اما هر چه گذشت بیشتر به اجرا و موسیقی دلبست.

کار که به خواندنِ «شال» رسید، فوری شعر را در گوگل سرچ و زیر لب زمزمه می‌کرد:

شال اون شال سرخ تو

موج ، موج موی تو

نرمترین حادثه

چه زیباست …دور روی تو

آفرین به آخرین

شاهکار روی تو

توی اوج سادگی

چه زیباست … اندوه تو

او دیگر طرفدار کاوه آفاق شده بود و وقتی هم کنسرت تمام شد، شادان از پیدا کردنِ گمشده‌ای در درونش برج میلاد را ترک می‌کرد.

آرمان مهربان (رهبر ارکستر)، آندره خاچیکیان (لید گیتار)، شهاب آفاقی (گیتار)، پیام زمانی (درامز)، یزدان آهی (سازهای سنتی) و مهرداد حامدی (باس) اعضای گروه کاوه آفاق بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 کاوه آفاق

 کاوه آفاق

 کاوه آفاق

 

 

کدخبر: 307691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟