بازدید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی از آماده‌سازی کنسرت‌نمایش سی

به‌نقل از روابط‌عمومى سازمان میراث‌فرهنگى، صنایع‌دستی و گردشگری در این بازدید که شامگاه جمعه ١٣مرداد ٩٦ در مجموعه فرهنگی‌تاریخی کاخ سعدآباد انجام شد، مصطفی دهقان دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، پوریا سوری رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی و محمدرضا کارگر سرپرست مجموعه سعدآباد زهرا احمدی‌پور، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی را همراهی ‌کردند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری در جریان این بازدید در گفت‌وگو با عوامل این پروژه بر توسعه گردشگری هنری با استفاده از اجراهای موسیقی و نمایش در اماکن تاریخی تأکید کرد.

او با تقدیر از تهیه‌کنندگان این پروژه، گفت: «همه‌ ما باید تلاش کنیم تا شاهنامه فردوسی به‌عنوان یک میراث ملى که در شکل‌گیرى هویت ایرانیان نقش مؤثرى داشته باشد حفظ شود و از طریق اقداماتى هم طراز پروژه سى به جهانیان معرفى شود.»

همایون شجریان نیز در این دیدار از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای همکاری و همراهی با این پروژه ملى تشکر کرد.

پروژه‌ مولتی‌مدیای «سى» بر اساس داستان‌هایی از شاهنامه‌ فردوسی با حمایت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با صدای همایون شجریان و آهنگسازى سهراب پورناظری و اجرای تنی چند از بازیگران نام‌آشنای سینما Cinema و تئاتر در مجموعه‌ کاخ سعدآباد روی صحنه می‌رود.

در این پروژه که تلفیقی از موسیقی و اجرای نمایش است، بازیگران در نقش‌های زال، رستم، اسفندیار، سهراب و رودابه ظاهر می‌شوند.

در جریان این بازدید، علاوه بر همایون شجریان و سهراب پورناظری، بهرام رادان، مهدى پاکدل، صابر ابر و سحر دولتشاهی بازیگران این پروژه، تهمورس پورناظرى مدیر پروژه، على اصغر دشتى کارگردان پروژه و حمید نعمت‌الله کارگردان تصویرى اثر نیز حضور داشتند.

کنسرت نمایش سى از ١٥ مرداد در محوطه کاخ ملت در مجموعه سعدآباد به روى صحنه خواهد رفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 290841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟