موفقیت خیره کننده فیلم زندگینامه رپر جنجالی

این فیلم که نام خود را از چهارمین آلبوم استودیویی توپاک می‌گیرد در واقع به مناسبت چهل و ششمین سالروز تولد این رپر امریکایی (۱۶ جون ۱۹۷۱) اکران شده و تعداد زیادی از آثار توپک در آن به کار رفته است.

این فیلم به کارگردانی بنی بوم و نویسندگی اد گونزالز و جرمی هافت ساخته شده و در آن دمتریوس شیپ جونیور در نقش توپک ظاهر می‌شود.

توپک در سال ۱۹۹۶ در لاس وگاس در پی یک حادثه Incident تیراندازی کشته شد و فیلم هم داستان زندگی او را تا همین لحظه به تصویر می‌کشد. البته افسانه‌های زیادی درباره‌ی این خواننده و بازیگر Actor امریکایی وجود دارد. چنانچه درباره‌ی او گفته می‌شود مرگش ساختگی بوده و بارها شایعه دیده شدن او خبر ساز شده است. ظاهرا نکات مشکوک زیادی درباره‌ی قتل Murder او وجود دارد که عده‌ای را بر این باور داشته او همچنان زنده است و در کوبا زندگی می‌کند. از جمله اینکه او پس از سال ۱۹۹۴ که یک بار مورد حمله قرار گرفته بود همیشه محافظ شخصی و جلیقه‌ی ضد گلوله همراه داشته اما در شب حادثه هیچ‌کدام از این‌ها همراه او نبوده است.

محققان همچنین در ترانه‌های او اشاره‌هایی به مرگ خودش پیدا کرده‌اند و اینکه مدعی می‌شود شما فکر می‌کنید من مرده‌ام اما هنوز زنده هستم. گفته می‌شود مادر توپک که در زندگی این هنرمند نقش پررنگی داشته پس از دیدن جسد فرزندش مدعی شده جسد مذکور متعلق به فرزندش نیست. امینم خواننده‌ی سرشناس موسیقی رپ هم در یکی از ترانه‌هایش می‌خواند: «موسیقی هیپ‌ هاپ از وقتی توپک ما را ترک کرد و به کوبا رفت دیگر مثل سابق نشد».

علی‌رغم زندگی پر حادثه و معماهای بسیار پیرامون مرگ این خواننده به نظر نمی‌رسد فیلم زندگی‌نامه‌ی او چندان مورد رضایت منتقدان قرار گرفت باشد. منتقد ورایتی در نقد این فیلم می‌نویسد «با این همه به نظر می‌رسد All Eyez on Me یک فیلم زندگی‌نامه‌ای بر سیاق مکتب سنتی این ژانر است و همین مساله نشان می‌دهد چرا این مکتب به تدریج از بین رفته است.» و در جای دیگر اشاره می‌کند که اتفاق افتادن رویدادها یکی بعد از دیگری در فیلم این احساس را در مخاطب ایجاد می‌کند که گویی در حال تماشای نسخه‌ی سینمایی یک مدخل ویکیپدیایی استبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 274591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟