از ساخت آخرین سریال طنز در ماه رمضان  ۲ سال می گذرد!

ساعت نزدیک یازده و نیم بود، تعدادی از بازیگران به همراه برزو نیک نژاد در طبقه دوم خانه قدیمی، جمع شده و با حضور مهدی روشن روان مدیر فیلم و سریال شبکه سه و محمد احسانی در حال دورخوانی سکانس پیش رو بودند.

حمید لولایی، مائده طهماسبی، رضا داودنژاد، مریم سعادت، رضا نیکخواه، زهره فکور صبور، بهشاد شریفیان و اشکان اشتیاق از جمله بازیگران حاضر در این جمع بودند. بعد از دورخوانی های پی در پی، مرتضی میرباقری و علی اصغر پورمحمدی نیز به این جمع اضافه شدند و ادامه صحبت ها به یک برنامه پرسش و پاسخ از معاون سیما و مدیر شبکه سه تبدیل شد.

«هفت» با تغییرات بسیاری پخش می شود!

در حاشیه این نشست علی اصغر پورمحمدی در جمع خبرنگاران ابتدا در خصوص برنامه «هفت»، مجری و پخش آن عنوان کرد: بعد از ماه رمضان به طور حتم این برنامه با تغییرات بسیاری در ساختار و محتوا در سری جدید خود، به روی آنتن می رود. «هفت» برنامه مهم و حساسی است و هدف از این برنامه کمک به پیشرفت سینما Cinema بوده، این برنامه اثری مستقل است که به هیچ ارگان و نهادی وابسته نیست و روابط عمومی هیچ موسسه ای هم نیست بلکه برای پیشرفت سینمای ایران تولید می شود. سه بخش نقد، گفت‌وگو و اخبار و رویدادهای سینمایی از جمله بخش هایی اند که در سری جدید این برنامه خواهیم داشت؛ بخش هایی که اجرای هر یک از آن ها بر عهده یک مجری خواهد بود. می‌توان گفت که در مجموع برنامه با ۳ مجری به روی آنتن می رود که هنوز مشخص نشده است و طی جلسه‌ای که با معاونت سیما خواهیم داشت، بزودی مشخص می‌شود. ضمن اینکه با افراد گوناگونی مذاکره کردیم. آقای حسینی به عنوان منتقد ثابت برنامه در آن حضور خواهد داشت، در واقع او به جای مسعود فراستی می آید البته ممکن است فراستی هم گاهی اوقات حضور داشته باشد.

علیخانی نمی خواهد اشک مخاطب را درآورد!

پورمحمدی در ادامه به سراغ «ماه عسل» علیخانی رفت و درباره فضایی که این برنامه دارد، گفت: من از دکور این برنامه ناراضی هستم و دکور برنامه کمی شلوغ است. می‌دانم انتقاداتی هم وجود دارد، اما در این بخش هیچ هماهنگی با ما صورت نگرفته است. برنامه «ماه عسل» برنامه‌ای پرمخاطب است که زیر ذره بین قرار دارد و حساس است. امسال هم قرار بر این بود تا به لحاظ انتخاب سوژه و مهمان از سال گذشته بهتر عمل کنند که البته انتخاب موضوع و مهمان بسیار سخت است و در این زمینه گروه تولید فعالیت‌های بسیاری انجام دادند. سوژه‌هایی که می‌بینید از میان ده‌ها سوژه انتخاب شده است. «ماه عسل» برنامه‌ای موضوع محور است که این روزها فکر می‌کنم در حال پیشرفت است.

در مورد اجرای احسان علیخانی هم معتقدم برخلاف حرف و حدیث های صورت گرفته درباره اجرای علیخانی و اجبار او به گریه انداختن مخاطب، او نمی‌خواهد مخاطب را به اجبار به حزن و گریه بیندازد.

«پنچری» بعد از ماه رمضان روی آنتن می رود

مدیر شبکه سه در آخر پیرامون کمبود سریال های کمدی در کنداکتور ماه رمضان یادآور شد: تلویزیون از لحاظ سریال سازی در دوره‌ای عقب افتاد و اگر این توقف وجود نداشت به این شکل نمی‌شد و بر همین اساس باید تعداد نیروهای انسانی را بیش از گذشته سر کار بیاوریم تا شاهد تولیدات بیشتری در این حوزه باشیم.

بعد از این صحبت ها مدیران به همراه دیگر بازیگران و اعضا گروه به طبقه اول که قرار بود در آن ضبط شروع شود، رفتند.

در این بین مهران غفوریان، یوسف تیموری و شهره سلطانی نیز به جمع اضافه شدند و با فرمان کارگردان ضبط سکانس در حالی شروع شد که مدیران سازمانی و خبرنگاران با حضور در لوکیشن،شاهد پیش روی آن بودند.

در این سریال با درون مایه کمدی اجتماعی –خانوادگی بازیگران زیادی حضور دارند که بین آن ها اسامی افرادی چون حمید لولایی، یوسف تیموری، رضا دوادنژاد، شهره سلطانی و … که مدت ها بود در تلویزیون حضور نداشتند به چشم می خورد.

گفتنی است سریال «پنچری» که بیش از نیمی از مراحل تصویربرداری را پشت سرگذاشته ، این روزها همزمان در حال تدوین است و بعد از طی کردن مراحل فنی، پس از ماه رمضان روی آنتن شبکه سه می رود.

مرتضی میرباقری در این بازدید به تشریح برخی برنامه های سیما در سال جدید پرداخت:

کنداکتور تولیدات سیما تا سال ۹۷ بسته شده است!

وی ابتدا در خصوص میزان تولیدات سازمان و برنامه هایی که در پیش دارد، عنوان کرد: تعداد گروه‌های سریال‌ساز در تلویزیون محدود هستند ما در حال حاضر ۴۰۰ تهیه‌کننده،‌کارگردان و نویسنده داریم که همگی در حال تولید سریال‌هایشان هستند و این تعداد با احتساب بازیگران به ۸ هزار نفر می‌رسد. خوشبختانه الان همه این گروه‌ها مشغول کار هستند و فکر می‌کنم با حمایت از آنها شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود. ما شرایط را طوری فراهم کردیم که این افراد بهتر کار کنند. زمانی که ما فعالیت خود را شروع کردیم به دلیل محدودیت منابع مالی چند سریال بیشتر روی آنتن وجود نداشت و کارهای کمی در حال ساخت بودند اما اکنون حدود ۵۰ سریال در حال ساخت، ۷۰ سریال در مرحله نگارش، طرح و … وجود دارد که بیشتر این سریال ها مربوط به شبکه سه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت مالی هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نکرده، اما ما هیچ مشکلی در تولید سریال‌هایمان نداریم و با در نظر گرفتن این مسائل منبع ویژه‌ای را برای بحث سریال‌سازی قرار دادیم و با تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌ها در این باره صحبت کردیم تا مبلغ درخواستی و درآمدی خود را برای کمک به تولیدات تلویزیون کاهش دهند. از تهیه‌کننده‌ها خواستیم با ما همکاری کنند تا نرخ کار تعدیل شود و این همکاری گروه‌ها را می‌طلبید که حاضر شدند از درآمد خود برای تولید سریال‌های دیگر بکاهند که گروه تولید سریال «پنچری» نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند. چرخه تولید در سازمان صدا و سیما با شدت زیادی در حال حرکت است و ما از الان تا پایان سال ۹۷، کنداکتور سریال‌هایمان را بسته‌ایم و در همه مناسبت‌ها سریال خواهیم داشت، از پاییز امسال سریال‌های الف ویژه روی آنتن می‌روند.لازم به ذکر است که ‌نرخ مصوب سریال‌های الف ویژه ۵ برابر نرخ مصوب تولید سریال‌های الف است. در این مدت نیز ما هیچ سریال الف ویژه‌ای کلید نزدیم، بخش‌هایی از سریال «سلمان فارسی»‌ در حال نگارش است و همچنین ۱۰ جلسه برای تولید سریال «موسی» با عوامل آن داشته‌ایم. این دو سریال از اولویت‌های تولید سازمان صدا و سیما در بخش سریال‌های الف ویژه هستند.

معاون سیما درباره ساخت سریال «حضرت موسی» گفت: صدا و سیما ۱۰۰ درصد قصد ساخت این کار و برطرف کردن موانع را دارد. تا امروز من فکر می کنم در خصوص این سریال بیش از ده جلسه توسط همکاران ما در سیما فیلم برگزار شده است. با همه این ها باید موانع موجود کامل رفع شود تا کار کلید بخورد. این سریال در کنار دیگر کارهای الف ویژه قرار گرفته است و ما باید کاری کنیم تا مجموعه های الف ویژه دیگر نیز ساخته شود،‌ ما امیدواریم با تصمیمات کارشناسانه این اتفاق صورت بگیرد و دیگر کارهای با کیفیت نیز وارد مرحله تولید شوند.

او افزود: بارها به جمال شورجه که کارگردانی این سریال را بر عهده دارد گفته‌‌ایم که به جای مصاحبه با مطبوعات بهتر است حرف‌هایش را در جلسه‌های کارشناسی که برای سریال ترتیب داده می‌شود بیان کند تا همانجا پاسخش را دریافت کنند. در سازمان صدا و سیما تا به حال هیچ سریال الف ویژه‌ای نداشته‌ایم که عوامل آن قبل از زمان کلید خوردنش تا این اندازه با رسانه‌ها مصاحبه کند.

در بخش دیگری از این گفت و گو، میرباقری درباره مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی با ناموفق خواندن آن گفت: مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی تجربه ناموفقی در سازمان صدا و سیما بود هم از نظر جایگاه و هم از نظر فرآیند. این مرکز قرار بود به فیلمنامه‌ها بپردازد و روی آنها متمرکز باشد اما کمی که جلو رفت تولید را به تمرکز روی فیلمنامه ترجیح داد.

وی درباره آماده بودن فیلمنامه ها برای تولید هر کاری بیان کرد: ما در دنیای واقعی زندگی می کنیم، این که نگارش فیلمنامه باید در آغاز نهایی شود و سپس کار تولید شروع شود، تفکر خوبی است، اما با مقدورات امروزی ما هماهنگ نیست و نمی توان آنتن را نادیده گرفت، این مسئله به صورت نظری خوب است اما بعضی مباحث بیشتر به صورت انتزاعی مطرح می شوند و در عالم واقع بیشتر از ۴۰ درصد از کار شدنی نیست. اما در کل کامل بودن فیلمنامه قبل از شروع تولید سریال‌ها جزو سیاست‌گذاری‌هایمان است که باید تلاش کنیم تا به آن برسیم.

برنامه سازان باید متناسب با اهداف نظام و چارچوب سازمان حرکت کنند!

میرباقری پس از این درباره ادامه پخش مجدد برخی برنامه ها گفت و گو محور مثل «تا ثریا» تصریح کرد: سازمان صدا و سیما چهارچوب ها و سیاست هایی دارد و همه اتفاقات آن زیر نظر معاونت سازمان نیست بلکه معاونت های گوناگونی مثل معاونت استان ها و… در آن دخیل هستند و همه این مراکز با هم و همراه با چارچوب های مشخص شده حرکت می کنند و این گونه نیست که تنها یک معاونت تصمیم گیری کند. خوب است افراد متناسب با اهداف نظام و چارچوب هایی که وجود دارد حرکت کنند و به محض اینکه این چارچوب ها به هم بخورد شاید هر کسی دوست داشته باشد در هر زمینه ای اظهارنظر کند.

او یادآور شد: سازمان صدا و سیما سیاست، رویکرد و اهدافی دارد که باید در هر یک از این بخش ها کار خود را انجام دهند. بر همین اساس برنامه «ثریا» بعد از ماه رمضان پخش می‌شود و برنامه «پایش» هم مشکلی از بابت پخش ندارد.

مشکلی برای پخش ربنا شجریان نداریم، اگر…

پخش ربنای شجریان، از موارد دیگری بود که میرباقری پیرامون آن گفت: برنامه های مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان در اوقات سحرگاهی، افطار و … شامل ادعیه، تلاوت، قرآن و سخنرانی همیشه طراحی شده و پیش می رود همچنین انواع ربنا ویژه این ماه تولید شده که یکی از آنها هم متعلق به استاد شجریان است.در رابطه با ربنای شجریان باید گفت او خودش منعی را گذاشته است و همچنین وی در جریان فتنه ۸۸ حضور داشت و اشتباهات فاحشی در آن زمان انجام داد. معمولا توصیه می شود هنرمندان در مسائلی که کشور را به خطر می اندازد و می تواند خیانت Cheat را در کشور ایجاد کند حضور پیدا نکنند و بازی نخورند. هنرمند فرد سیاسی نیست و باید در حوزه اصلی خود قرار بگیرد بنابراین وقتی این حاشیه ها ایجاد می شود باعث می شود کار اصلی که یک هنرمند باید انجام دهد مورد لطمه قرار گیرد. ما در کشوری زندگی می کنیم که یک سابقه فرهنگی بزرگ دارد و یک انقلاب عظیم در آن صورت گرفته است. در همین زمان که ما در حال صحبت هستیم از امنیت فوق العاده ای برخورداریم و به طور مثال چندی پیش انتخابات بزرگی در کشور ما برگزار شد در حالی که یک ترقه در خیابان ها نیفتاد اما در انتخابات فرانسه چندین انفجار رخ داد و یا چندی پیش در یک کنسرت در انگلیس یک انفجار صورت گرفت، بنابراین در کشور ما امنیت و آزادی Freedom فوق‌العاده‌ای وجود دارد پس هنرمندان و مردم ما باید قدردان این امنیت باشند.

وی افزود: این امنیت توسط حاکمیت و مردم ایجاد شده است و نمی توان حاکمیت را زیر سوال برد و به گونه ای صحبت کرد که به حاکمیت لطمه بخورد. برخی ناشی‌گری‌هایی می‌تواند از سمت برخی ها صورت گیرد که حاکمیت می‌تواند آنها را ببخشد. اگر این مسیر درست طی شود، ما هیچ مشکلی نداریم. آقای شجریان هم خودشان منعی را برای پخش ربنا گذاشتند. اگر احترام به انقلاب، آزادی، امنیت، مردم و حاکمیت از طرف ایشان ابراز شود، مشکلی برای پخش ربنا وجود ندارد.

باید برای بازیگران چشم انداز شغلی فراهم کنیم!

در بخش دیگری از این بازدید، برخی ازبازیگران حاضر هم دغدغه ها و مشکلاتشان را با معاون سیما درمیان گذاشتند.

شهره سلطانی در خصوص امنیت شغلی در حوزه بازیگری عنوان کرد: من سالها است که در تلویزیون کار می‌کنم، اما الان به این نتیجه رسیدم که هیچ امنیت شغلی ندارم، هم من و هم دوستانم دچار این مشکل شدیم. می خواهم بدانم چه می شود که یک روال تضمین شده در حوزه کاری و کسب حقوق از این شغل برای ما ایجاد شود؟

میرباقری در پاسخ به این موضوع گفت: شاید تا یکی دو سال پیش، تولیدات به این وسعت وجود نداشت و قطعا اگر کارها فعال باشد و عوامل در حال کار باشند رونق صنعت سریال‌های تولیدی را شاهد خواهیم بود. در چند سال اخیر به دلایل مختلف، این صنعت دچار رکود شد و ما با تعداد کمی کار مواجه بودیم. اگر به یکی دو سال پیش نگاه کنید حدود ۱۵ سریال در حال تولید و آماده کار بود و در هر یک از این آثار ۸۰ تا ۱۰۰ هنرمند فعال بودند در حالی که ما در ایران ۱۶ هزار نفر را داریم که آمادگی فعالیت دارند و در کل حدود ۲ هزار نفر از آنها در دو، سه سال اخیر مشغول به کار بودند. ما تلاش کردیم تا در این چند ساله تعداد کارهای تولیدی خود را افزایش دهیم و الان به حدود ۱۲۰ سریال رسیده ایم که در مرحله ساخت و نگارش قرار دارند و زمینه فعالیت را برای همکارانتان فراهم کرده ایم. مسلما آنتن هم به سریال های متنوع نیاز دارد و شاید همین الان اگر ما ۴ سریال مختلف از شبکه ها پخش کنیم مردم همه آنها را دنبال کنند اما مهمترین مسئله این است که پشتیبانی لازم از این امر اتفاق بیفتد و ما منابع مالی لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما اولویت خود را روی کارهای نمایشی قرار داده ایم تا باندبازی دیگر صورت نگیرد. باند بازی‌ها زمانی اتفاق می افتد که تولید کارها کم باشد و آن وقت است که به طور مثال همان ۱۰ سریال تولیدی را عده ای بدست می گیرند. تلاش ما این بود که در وهله اول این انحصار شکسته شود و تعداد آثار بالاتر برود. شاید در سال گذشته ۴۰ تا ۵۰ تهیه کننده و کارگردان فعال بودند اما این رقم امسال به ۴۰۰ نفر رسیده است. وقتی تنوع زیاد شود، انتخاب بازیگران نیز افزایش میابد. برای ایجاد تضمین امنیت کاری در این حوزه باید یک برنامه ۱۰ ساله داشته باشیم تا در این برنامه مشخص شود که هر سال چه تعداد کار باید ساخته شود، چه نیازهایی داریم و سرمایه گذاری های لازم در این زمینه ها انجام شود. متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در این یکی دو سال وجود داشت بسیاری از همکاران ما از کشور رفتند که لطمه هم دیدند. در حال حاضرتلاش ما برگشت این افراد و تأمین منابع مالی برای دیگر افراد این عرصه است. نکته دیگر این که سازمان صدا و سیما مقداری بدهی داشت و قرار بود تا این بدهی ها از طریق اوراق قرضه پرداخت شود، اما در تنها جایی که این اتفاق نیفتاد حوزه نمایشی بود، چرا که این اتفاق برای عوامل مجموعه های نمایشی، بی معنی بود. خوشبختانه امروزه اسپانسرها نیز علاقه مند شدند، یعنی منابع مالی سازمان و اسپانسرها در حوزه تولیدات، حدود دو برابر شده است. من فکر می کنم اگر ما بتوانیم با بسترسازی، تنوع و میزان تولیدات را بیشتر کنیم و چشم اندازی را برای شمای بازیگر Actor فراهم کنیم، بهترین تضمین رقم می خورد. از سوی دیگر از تهیه کنندگان نیز خواستیم تا کم انصافی نکنند و به سراغ بازیگران گوناگونی بروند نه اینکه تنها عده ای را انتخاب کنند.

جلوگیری از بدقولی های مالی با ایجاد چارچوب برای تهیه کنندگان!

مریم سعادت نیز در بخش دیگری بااشاره به بدقولی های موجود در قرارداد ها گفت: مشکلی که ما در این زمینه داریم این است که اگر بعد از انجام تولید برخی کارها تهیه‌کننده پولمان را به موقع پرداخت نکند، دستمان به هیچ جا بند نیست و نمی‌دانیم باید شکایت‌مان را به کجا ببریم!

رضا نیکخواه نیز این موضوع را تایید کرد و از لزوم وجود قوانین و استانداردهایی گفت که باید در این حوزه وجود داشته باشد.

مائده طهماسبی، یکی دیگر از بازیگران مجموعه نیز، بیان کرد: در این شهر چند تهیه کننده بیشتر نیستند که می شود به آن ها اطمینان کرد و عده کثیری وجود دارند که همواره بدقولی هایی دارند، البته این موضوع قطعا به مهران مهام برنمی گردد.

مهام نیز عنوان کرد: این موضوع کاملا درست است و خیلی ها برای طلب هایی که دارند به من مراجعه می کنند و آن را با من در میان می گذارند.

میرباقری در پاسخ به این دغدغه گفت: این موضوع می‌تواند ضعف مجموعه سازمان صدا و سیما باشد، وظایف ما درباره تهیه‌کننده تعریف شده است و انتظار داریم که گروه تولید هم به وظایفشان عمل کنند. ما شما را به عنوان همکاران خود می دانیم و باید کاری کنیم تا امنیت شغلی به معنای واقعی برایتان وجود داشته باشد و این احساس که دستتان به جایی بند نیست از بین برود.

بخشی از وظیفه ما قرارادان به موقع منابع در اختیار تهیه کنندگان است و در مرحله بعد این تهیه کننده است که باید خوش قول باشد.

او افزود: موضوعی که آقای نیکخواه از آن گفتند درست است، ما باید چارچوبی برای تهیه کننده ها بگذاریم که جلوی بدقولی های احتمالی گرفته شود.

همچنین «مهران مهام» تهیه‌کننده سریال «پنچری» در این زمینه ادامه داد: به نظرم سازمان صدا و سیما باید فرمی را در این زمینه ابلاغ کند و افرادی که در حوزه تلویزیون با این رسانه همکاری می‌کنند را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد چرا که بسیاری از بازیگران تلویزیونی ما بیمه نیستند.

میرباقری در این خصوص گفت: بله، درست است، این اتفاق باید نهادینه شود و بخشی از منابع باید به بیمه تعلق بگیرد.

در پایان، میرباقری در پاسخ به ورود افراد بی سابقه و غیرمتخصص در حوزه تولید، بیان کرد:ما الان بانک اطلاعاتی داریم که تهیه کننده ای که میخواهیم به او کار دهیم باید شناسنامه داشته باشد، این اتفاق یک امتیاز است و ما نیز علی القاعده نباید به افرادی که سابقه نامعلومی دارند کار دهیم اما گاهی لابی گری هایی اتفاق می افتد که البته در عرصه نمایش کمتر است. در هر حال ما مراقب هستیم و مبنای ما این است که به آدم شناسنامه دار کار دهیم، اما اگر جایی از دستمان در رفت، شماهم می توانید به ما اطلاع دهید.

تولید آثار طنز در دستورالعمل های سیماست!

مرتضی میرباقری، در حاشیه بازدید از سریال پنچری ، در پاسخ به خبرنگار بانی فیلم در خصوص کنداکتور سریال های ماه رمضان و عدم وجود کارهای طنز بین برنامه های موجود، عنوان کرد: امسال علاوه بر شب های قدر، مناسبت های چهارده و پانزده خرداد نیز در این ماه قرار گرفته است و سال آینده نیز سوم خرداد در ماه رمضان خواهد بود. به همین جهت در یکی دوسال آینده هم ما در ماه رمضان با اتفاقاتی مواجه هستیم که موجب می شودتا نتوانیم آن طور که باید به کارهای طنز بپردازیم، چرا که با نزدیک شدن به این مناسبت ها آن مجموعه طنز باید از کنداکتور خارج شود و با این روند، کار لطمه می خورد. در همین راستا، برای این ایام، ما تلاش کردیم تا سریال هایی داشته باشیم که به انقلاب و تاریخ آن دهه بپردازد.

وی ادامه داد: تولید برنامه های نمایشی طنز یکی از دستورالعمل های سیما در مناسبت های مختلف است. برهمین اساس منبع ویژه‌ای برای تولید سریال‌هایمان قرار داده‌ایم و طی آن از گروه‌های تولید خواسته‌ایم تا از خواسته و درآمد خود کمی کوتاه بیایند. ضمن اینکه تا پایان سال ۹۷ جدول پخشمان بسته شده است.

در سریال سازی به عدد و رقم های استاندارد رسیدیم!

مرتضی میرباقری معاون سیما در خصوص وضعیت اقتصادی تلویزیون موثر بر اوضاع و احوال کیفی سریال ها در پاسخ به خبرنگار بانی فیلم گفت: با هماهنگی و همکاری تهیه کنندگان محترم ما به یک عدد و رقم مشخص در سریال سازی رسیدیم که البته در این مسیر دوستان محترم همچون آقای مهام همکاری بسیار خوبی با ما داشتند، در واقع در شرایط فعلی تهیه کنندگان از بخشی از سود خود گذشتند تا تولیدات ما تا حد مطلوبی بالاتر برود.

میرباقری در پاسخ به این موضوع که آیا تمام سریال ها با همان فرمول دقیقه ای ۳ میلیون تومان تولید خواهند شد اظهار داشت: این عدد براساس نوع کار متغیر است اما این تغییر زیاد نیست. در واقع براساس یک استاندارد تمام سریال ها در این نرم قیمتی تولید خواهند شد. برخی کمی بیشتر و برخی کمی کمتر، میرباقری در خصوص مبلغ ساخت سریال های الف ویژه که در راه است نیز گفت: اصولاً ساخت سریال های «الف ویژه» معمولاً ۴-۵ برابر سریال های معمولی است همیشه اینگونه بوده که اگر قیمت یک سریال x تومان بوده سریال الف ویژه x3 یا x4 بوده است، همین استاندارد معین شده برای سریال های الف ویژه نیز لحاظ می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

فاطمه شهدوست

اخبار زیر را از دست ندهید:

فوری / تصادف شدید 2 قطار مترو تهران در ایستگاه طرشت + فیلم و عکس

این 3 مرد دختر جوان را به باغچه بردند و ... + عکس متهمان

دختر دانش آموز می خواست کمک خرج پدرش باشد اما آبرویش را به باد داد

90 دختر و پسر در تور مختلط تفریحی سپیدان دستگیر شدند

دختر جوان شب در خانه مجردی پوریا چه می کرد؟ / بامداد همه با جیغ این دختر به خیابان ها ریختند و...

احضار شهربانو قهرمان ووشوی جهان به دادسرا + عکس

قبیله ای که مدفوع و گوشت انسان را می خورند! +تصاویر وحشتناک

دختر جوان 4 روز در اتاق تاریک مردان خشن سرنوشت تلخی داشت! + فیلم و عکس

عروس 17 ساله تنها 15 روز در خانه داماد دوام آورد / او چند ماه بعد به حامد بله گفت و ...

امیر تهدیم کرد که اگر دختر 17 ساله ام را با او آشنا نکنم ارتباط با من را به شوهرم می گوید!

مرگ تلخ فرانک در یک فروشگاه لباس در استانبول ترکیه

مرگ تلخ زن باردار پس از سقوط از طبقه دوم

6 زن و دختر جوان در دام «خرچنگ های سیاه» در منطقه باغچه مشهد + عکس متهمان

شکنجه مرگبار دو شیر + عکس

 

کدخبر: 270689 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟