لبنان اکران زن شگفت‌انگیز را ممنوع کرد

جدیدترین محصول استودیوی «برادران وارنر» که بر اساس کتاب‌های مصور «دی سی» مقابل دوربین رفته است، درست ساعاتی قبل از آغاز اکران گسترده در سینماهای لبنان از سوی وزارت اقتصاد این کشور تحریم و از آن به عنوان «فیلم سرباز اسراییل» نام برده شد.

به گزارش «گاردین»، صفحه رسمی «گراند سینما» در توییتر که از معروف‌ترین سینماهای زنجیره‌ای لبنان به شمار می‌رود، ساعاتی پیش از آغاز اکران گسترده «زن شگفت‌انگیز» از ممنوعیت نمایش این فیلم ابرقهرمانی خبر داد.

این در حالی است که جدیدترین محصول «برادران وارنر» با پشت سر گذاشتن روند معمول، مجوز لازم برای نمایش در سینماهای این کشور را دریافت کرده بود. اما کمپین تحریم حامیان اسراییل-لبنان با افزایش فشارها، دولت را وادار به لغو مجوز نمایش این فیلم کردند.

گدوت ستاره 32 ساله که در نقش شخصیت اصلی «زن شگفت‌انگیز» ظاهر شده، در گذشته به مدت دو سال به عنوان مربی رزمی در ارتش اسراییل فعالیت داشته و در 18 سالگی به عنوان دختر شایسته انتخاب شده است. کمپین یاد شده در گذشته نیز تلاش‌هایی به منظور جلوگیری از نمایش فیلم ابرقهرمانی «بتمن علیه سوپرمن» در سینماهای لبنان کرده، اما ناکام مانده بود.

بازی در نقش زن شگفت‌انگیز، گدوت را در مرکز توجه رسانه‌ها قرار داده است. او که پیش از این، ایفای نقش در مجموعه اکشن «سریع و خشمگین» را در کارنامه داشت، بلافاصله بعد از قطعی شدن حضورش در نقش ستاره «زن شگفت‌انگیز» با انتشار مطلبی در اینستاگرام Instagram و ابراز مواضع سیاسی‌اش در حمایت از ارتش اسراییل جنجال‌برانگیز شد.

پیش‌بینی می‌شود فروش افتتاحیه «زن شگفت‌انگیز» در باکس آفیس جهانی از 175 میلیون دلار فراتر برود، که برای یک فیلم ابرقهرمانی با نقش اصلی زن رکورد به شمار می‌رود. پتی جنکینز سازنده فیلم «هیولا» (2003) کارگردانی این پروژه 149 میلیون دلاری را به عهده داشته است. علاوه بر گدوت، بازیگران سرشناسی همچون کریس پاین، رابین رایت و دنی هوستون در این فیلم ابرقهرمانی ایفای نقش کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 269974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟