علت مومیایی‌کردن جسد عباس کیارستمی  چه بود؟ + عکس

330 روز قبل و در روز 18 تیر سال 95 پیکر عباس کیارستمی پس از انتقال از فرانسه در ساعت 22 وارد محوطه ویژه فرودگاه امام شد، که در آن مراسم بدرقه و ادای احترام، مسئولان و هنرمندانی همچون حجت‌الله ایوبی، اصغر فرهادی، آتیلا پسیانی، همایون اسعدیان، رضا میرکریمی، شهاب حسینی و... نیز حضور داشتند.

حال در هفته‌ای که گذشت علیرضا زالی ــ رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره علت نهایی مرگ «عباس کیارستمی» با ارائه توضیحاتی عنوان کرد: علت اصلی مرگ این هنرمند ایرانی در فرانسه، خونریزی حاد تحت پرده مغزی به‌دلیل تزریق داروی هپارین با دوز بالا بود، به‌طوری که روزانه 24 هزار واحد هپارین به وی تزریق شده است.

همچنین رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در توضیحات خود گلایه‌های متعددی از عدم همکاری کشور فرانسه نیز داشت، از جمله اینکه «زالی» عنوان کرد: مهم‌ترین تعجب ما این بود که چطور کشور پیشرفته‌ای به‌مانند فرانسه، پیکر مرحوم کیارستمی را بدون کالبدشکافی و تعیین علت مرگ؛ وکیوم‌شده به ایران اعزام کرده است.

در این رابطه محمود خدادوست ــ مشاور وزیر بهداشت درباره علت وکیوم بودن انتقال پیکر مرحوم کیارستمی که یکی از دلایل این‌گونه انتقال‌ها، مومیایی کردن پیکر مرحوم کیارستمی بود، توضیح داد: قانون Law شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌های دنیا و متعاقباً هواپیمایی ایران این است که اگر بخواهند جسدی را از مسیر هوایی منتقل کنند برای اینکه جسد دچار فساد نشود، باید حتماً به‌روشی که به آن اصطلاحاً مومیایی می‌گویند، درآید؛ به این صورت که تمام خون بدن تخلیه و به‌جای آن ماده فرمالین تزریق می‌کنند.

مشاور وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا در چنین اجسادی که مومیایی می‌شوند امکان کالبدشکافی وجود دارد، توضیح داد: خیر، وقتی بدنی این‌چنین مومیایی شود دیگر امکان کالبدشکافی وجود ندارد.

خدادوست در نهایت خاطرنشان کرد: بنابراین مومیایی کردن اجساد برای انتقال از مسیر هوایی، قانون حمل جنازه با هواپیما و منشأ گرفته از ﻣﻘﺮرات بین المللی در مسیرهای هوایی است و حتی اگر اجسادی بخواهد از مسیر هوایی داخلی نیز منتقل شود باید این کار صورت پذیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

3 زن جوان، پسر 23 ساله را ربودن و 3 شبانه روز تحت شکنجه با او ارتباط شوم برقرار کردند!

نمی دانستم شوهردارد او هر شب مرا به خانه اش می برد تا اینکه با شوهرش تلفنی حرف زدم و ...

در موبایل همسرم عکس او و مرد همسایه را در وضعیت بدی دیدم و...

مرگی تلخی که زیر آفتاب سوزان کویر رخ داد

تصادف عجیب و خنده دار یک موتور و ماشین در جاده جنگلی+ فیلم و عکس

راز سیاه دختر گوشه گیر چه بود؟ مردی او را در مسیر مدرسه ربود و به خانه اش در کرج برد!

4 روز زندانی شدن دختر 24 ساله در اتاق تاریک یک مرد نامرئی + فیلم و عکس

زیر گرفتن پارکبان به خاطر پیدا کردن جا پارک برای بنز! + فیلم و عکس

زائو 19 ساله با تب کنگو به بیمارستان نمازی شیراز رفت و جان باخت + جزئیات

راز گنج سیاه پیرمرد مشهدی در باغش

جگرکی کرمانشاهی از تب کریمه کنگو مرد/دفن جسد در اعماق زمین+ عکس محل دفن با مراقبت های ویژه

دو مرد با هم به داخل یک سرویس بهداشتی رفتند و ...+ عکس

دختربچه سر راهی حسن آباد تهران که مهندس فیزیک هسته ای شد / مادر او را می شناسید+ عکس

ملاقات شبانه با مائده در پارک ملت / او شوهر داشت و من چشم بسته غلام او شدم!

 

کدخبر: 269703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟