برگزاری مراسم یادبود هادی پاکزاد در کافه‌کتاب

به گزارش رسیده،کتاب «اهالیِ نُه» نوشته زنده‌یاد هادی پاکزاد روز جمعه دوازدهم خردادماه در کافه‌کتاب نام رونمایی می‌شود. همچنین در این جلسه، مراسم یادبودی برای گرامی‌داشتِ خاطرات و فعالیت‌های این هنرمند جوان برپا خواهد شد.

کتاب «اهالیِ نُه» داستان کوتاهی با تِم فلسفی است که توسط پاکزاد در سال۸۹ نوشته شده بود و در اردیبهشت سال جاری موفق به اخذ مجوز چاپ از وزارت فرهنگ شد. عواید حاصل از فروش این کتاب که پس از رونمایی در کتاب‌فروشی‌های تهران توزیع می‌شود، صرف امور خیریه می‌شود.

زنده‌یاد هادی پاکزاد، شاعر، ترانه‌سرا، نوازنده، آهنگساز و خواننده معاصر کشور بود که در سوم دی‌ماه ۶۱ در مشهد دیده به جهان گشود. او از سال ۸۱ فعالیت خود را در حوزه موسیقی آغاز کرد و آلبوم «سرزمین وحشت» را در همان سال منتشر کرد. پاکزاد پیش از پرداختن به موسیقی، به اشعار کلاسیک و نوشته‌های فلسفی علاقه داشت که این علاقه‌مندی در اغلب آثارش به چشم می‌خورد. این هنرمند در طول فعالیت هنری خود، هشت آلبوم روانه بازار Store کرد که تمام آنها در سبک راک آلترناتیو طبقه‌بندی می‌شوند. آلبوم‌های او پس از «سرزمین وحشت»، به ترتیب «زندگی زیرِ زمین»،«افلاطون»،«دکتر»،«برای چهار»،«ارتباط با کرها» و «گورستان ایستاده» است که به صورت زیرزمینی ضبط و پخش شده‌اند اما واپسین آلبوم پاکزاد با نام «تاریکی»،که گزیده‌ ای از قطعات پانزده سال گذشته اوست، در سال ۹۴ مجوز گرفت و عرضه شد.

اشعار تمام قطعات موسیقی‌های هادی پاکزاد از سروده‌های خودش بودند. او روز ششم خردادماه نودوپنج در سی‌وسه‌سالگی درگذشت.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم یادبود و رونمایی کتاب، می‌توانند روز جمعه دوازدهم خردادماه ساعت۲۱ به نشانی خیابان کریم‌خان، خردمند جنوبی، نبش کوچه یگانه،کافه‌کتاب نام مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 268953 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟