حضور در انتخابات؛ یک مسئولیت اجتماعی

هر یک از ما در قبال اجتماع مسئول هستیم، بهتر است این مسئولیت اجتماعی را به بهترین شکل انجام دهیم، در بزنگاه‌های تاریخی حضور داشته باشیم و نقش اجتماعی ایفا کنیم. تنها در این صورت قادر خواهیم بود انتظاراتمان را مطرح کنیم. در غیر این صورت نمی‌توان از مسئولان انتظار دیگری داشت.‌ تغییر و بهبود شرایط یکی از مطالبات ما است، بنابراین برای دستیابی به این خواسته‌ها بهتر است وارد عمل شویم و از خودمان شروع کنیم.

‌افراد جامعه از هر گروه و تفکری که باشند می‌توانند به سهم خود در سطوح حساس جامعه مشارکت کنند و در ایفای نقش سیاسی خود موثر باشند. این در حالی است که بعضا اگر ما (هنرمندان) درباره انتخابات صحبت می‌کنیم، به معنای گرایش سیاسی نیست. این قدم‌ها نوعی کنش اجتماعی است که در اغلب هنرمندان دنیا دیده می‌شود. پیشینه ما نشان می‌دهد سیاسی نیستیم و همانند تک‌تک مردم سهم اجتماعی خود را ایفا می‌کنیم. اگرچه حضور و نقش‌آفرینی هنرمندان و چهره‌های سرشناس در دعوت مردم اثرگذارتر خواهد بود اما در ماهیت اجتماعی آن تفاوتی با بقیه شهروندان ندارد. در همین حال اتفاق خوشایندی است که خیلی از هنرمندان با تکیه بر محبوبیت‌شان مردم را برای حضور در انتخابات ترغیب می‌کنند و در این زمینه فعال هستند. من نیز به سهم خود از مردم درخواست می‌کنم با انتخاب، درایت، فهم و آگاهی تصمیم بگیرند و پای صندوق‌های رأی بروند.

‌خواسته‌‌ من از رئیس‌جمهور و دولت دوازدهم تحقق خواسته‌های مردم است. امروز زمانی است که می‌توانیم با اطلاع و آگاهی دغدغه‌های اجتماعی خود را به درستی مطرح کنیم و خواستار تحقق آنها باشیم. ‌هنرمندان هم شهروندان این جامعه هستند و مطالبات خاص و پیچیده‌ای را از دولت نمی‌خواهند. خواسته ما خواسته مردم است. نیازهای ما نیازهای جامعه است، آنچه تک‌تک مردم و شهرهای کشور از رئیس‌جمهور منتخب خود می‌خواهند ما هم می‌خواهیم.

‌ اکنون در موقعیتی قرار داریم که به خاطر پیشرفت کشور و رفتن به یک گام جلوتر، ‌بهتر است نقاط قوت را در نظر بگیریم و بر اساس مصلحت ملی انتخاب کنیم. اگر‌چه شاید نقاط ضعفی هم باشد، اما نقاط قوت را ارزشمندتر بدانیم و با تکیه بر آنها انتخاب کنیم. باشد که دوره دوازدهم نقاط قوت

بیشتر شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 261947 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟