آیا مثلث نیویورکی‌ها را باز کنار هم خواهیم دید؟

لئوناردو دی‌کاپریو و مارتین اسکورسیزی به نحوی همیشه هوای همدیگر را داشته‌اند؛ «گرگ وال استریت»، «شاتر آیلند»، «جدا مانده»، «هوانورد» و «دار و دسته‌ی نیویورکی» فیلم‌های بلندی هستند که با حضور دی‌کاپریو در نقش اصلی و اسکورسیزی در جایگاه کارگردانی به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده‌اند. همین طور فیلم  کوتاه «مصاحبه» که با حضور افتخاری رابرت دنیرو همراه بود، یکی دیگر از همکاری‌های دی‌کاپریو و اسکورسیزی به حساب می‌آید.  اما از طرف دیگر رابرت دنیرو هم جزو صمیمی‌ترین دوستان اسکورسیزی است. دنیرو و اسکورسیزی هر دو جزو هنرمندان مکتب سینمایی نیویورک به حساب می‌آیند، مکتبی که علیرغم قرار داشتن در جریان غالب سینمای آمریکا، یعنی همان هالیوود، مقداری ضد جریان و دگراندیش هم هست.

مارتین اسکورسیزی؛ کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده، هنرپیشه و تاریخ‌دان ایتالیایی-آمریکایی، برنده تمامی جوایز معتبر سینمایی در دنیا (از اسکار وجایزه گلدن گلوب گرفته تا کن و ونیز و حتی معروف‌ترین جایزه تلویزیونی آمریکا اِمی) و معرفی شده به عنوان بزرگترین فیلمساز زنده جهان و یکی از سه کارگردان برتر تاریخ، از علاقمندان به سینمای ایران هم هست.

آخرین فیلم به اکران درآمده از این فیلمساز «سکوت» نام داشت که فیلمنامه‌اش بر اساس رمانی به همین نام نوشته شد. داستان «سکوت» در زمان شورش شیمابارا اتفاق میفتد و درباره چند تن از مسیحیان (تقیه کرده) است. اسکورسیزی نزدیک به ۲۳ سال بود که سعی داشت بر اساس رمان سکوت فیلمی بسازد اما هر بار به دلایلی مثل عدم وجود بودجه مناسب، برنامه عقب افتاد تا اینکه در سال ۲۰۱۵ به طور رسمی پروژه کلید خورد و در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ به اکران رسید.


حالا و پس از اتمام کار فیلم «سکوت» به نظر می‌رسد وقت آن رسیده باشد که پروژه جدید اسکورسیزی مشخص شود. البته عناوین «مرد ایرلندی» و «شیطان در شهر سفید» بعنوان کارهای بعدی اسکورسیزی معرفی شده‌اند اما تابحال اقدامی برای تولیدشان صورت نگرفته است. طبق آنچه که مطرح شده، در «مرد ایرلندی» رابرت دنیرو و آلپاچینو و در «شیطان در شهر سفید» لئوناردو دی‌کاپریو قرار است به ایفای نقش بپردازند.

اکنون به گزارش پایگاه خبری دِدلاین، لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو و مارتین اسکورسیزی به دنبال ساخت اقتباسی سینمایی از رُمان «Killers Of The Flower Moon» هستند. داستان این رُمان در مورد کُشتار قبیله‌ای سرخپوستان است که بعد از اکتشاف نفت در سرزمین‌های‎شان، یعنی اراضی ایالت اوکلاهاما اتفاق میفتد. این رُمان در مورد توطئه، حرص، طمع و قتل‌های سریالی در قبایل سرخ پوستی صحبت می‌کند و همینطور داستان ظهور نخستین گرداننده سازمان اف‌بی‌آی، جان ادگار هوور، در آن به روایت در می‌آید .

جالب اینجاست دی‌کاپریو قبلاً در سال ۲۰۱۱ در فیلمی با عنوان «جی ادگار» به کارگردانی کلینت ایستوود در نقش این شخصیت ظاهر شده است. باید اضافه کرد که هنوز وضعیت ساخت این اثر هم مثل فیلم‌های «مرد ایرلندی» و «شیطان در شهر سفید» مشخص نیست اما اگر این اتفاق بیفتد؛ برای اولین بار مثلث دی‌کاپریو، اسکورسیزی و دنیرو را در یک فیلم بلند سینمایی کنار هم خواهیم دید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 259975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟