کتاب ترانه سرای فیلم های معروف منتشر می‌شود

اهورا ایمان، ترانه‌سرا در خصوص انتشار اثر جدید خود گفت: عنوان مجموعه جدید ترانه‌هایم « پروانه پوش » است این مجموعه را قرار است انتشارات نگاه منتشر کند و در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد.

وی افزود: در مجموعه « نگاه » ترانه‌هایی را آوردم که خوانندگان آن را اجرا کرده‌اند یا اینکه قرار است توسط خوانندگان اجرا شود. به دلیل ترافیک کاری که در انتشارات نگاه وجود دارد معلوم نیست این کتاب تا نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 96 منتشر و در این نمایشگاه عرضه شود.

گفتنی‌است؛ اهورا ایمان شاعر و ترانه سرای معاصر است. وی در این عرصه با افرادی همچون حمیدرضا حامی، محمد اصفهانی، بابک بیات، مجید اخشابی، ناصر عبداللهی، مانی رهنما، احسان خواجه امیری، فریدون شهبازیان و رضا صادقی همکاری داشته است.

«میم مثل مادر»، «معصومیت از دست رفته»، «وفا»، «سام و نرگس» و «خاکستر و باد» فیلم ها و سریال‌هایی هستند که وی ترانه‌سرایی برای تیتراژ آنها را بر عهده داشته است.

آشنایی اهورا ایمان با بابک بیات سرآغاز فعالیت حرفه‌ای او به عنوان ترانه‌سرا محسوب می‌شود. ترانهٔ «دلم گرفت» با صدای حمیدرضا حامی نخستین ترانهٔ حرفه‌ای ایمان بود که به آهنگسازی بابک بیات و به عنوان ترانهٔ فیلم «سام و نرگس» ایرج قادری تنظیم شد.

همچنین «سیاه و سفید»،«شب عشق»،«تموم شد ترانه»،«زنگی و رومی» ترانه‌های دیگری هستند که با همکاری ایمان و بیات به اجرا درآمد.

در سال‌های آغازین دههٔ هشتاد با فریدون شهبازیان آشنا شد که پنج ترانهٔ مجموعهٔ باران عشق به کارگردانی احمد امینی و با صدای محمد اصفهانی و ترانهٔ تیتراژ سریال معصومیت از دست رفته به کارگردانی داوود میرباقری حاصل این همکاری‌اند.

او در سال‌های اخیر اقدام به راه‌اندازی نخستین کارگاه ترانهٔ آنلاین کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 251878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟