نظر جالب پیمان قاسم خانی درباره دیدن فیلم های کمدی

پیمان قاسم خانی بعد سالها فعالیت در حوزه فیلمنامه نویسی، اولین فیلم بلند خود را راهی جشنواره سی و پنجم کرد. «خوب، بد، جلف» اولین ساخته قاسم خانی است و پژمان جمشیدی، حمید فرخ نژاد و سام درخشانی در آن نقش آفرینی می کنند.

پیمان قاسم خانی کارگردان فیلم «خوب، بد، جلف» درباره اولین تجربه اش در فیلمسازی گفت: «اگر به مصاحبه های سال ها قبل من دقت کنید، یعنی همان زمانی که وارد سینما Cinema شدم اعلام کردم که فقط و فقط به نیت فیلمسازی وارد این حوزه خواهم شد. اما متاسفانه در این سالها کمی تنبل شدم. بیشتر وقت من به نویسندگی گذشت. راستش دیگر یادم رفت که باید فیلمساز می شدم (خنده).»

او ادامه داد: «همه این سالها درباره فیلمسازی و چگونگی ساخت یک فیلم خوب تامل کردم. مایل بودم فیلمی بسازم که مردم از دیدن آن لذت ببرند. امیدوارم مخاطبان بعد از دیدن فیلم من با حال خوبی سالن را ترک کنند. «خوب، بد، جلف» می توانست کارگردانی بهتری داشته باشد. من در حد توانم فیلم ساختم و همین که بسیاری از دوستان بعد از دیدن این فیلم در جشنواره حال خوبی داشتند برای من کافی بود.»

کارگردان فیلم «خوب، بد، جلف» درباره دغدغه هایش گفت: «اگر بخواهیم همواره به دغدغه ها فکر کنیم دیگر نمی توانیم فیلم بسازیم. این فیلم می توانست ضعیف باشد و در عین حال هم امکان این وجود داشت که فیلم قوی لقب بگیرد. عموما سعی می کنم به دغدغه ها اهمیتی ندهم. «خوب، بد، جلف» تمام شد اکنون به فکر کار بعدی هستم.»

قاسم خانی درباره بحث ممیزی و اعمال آن در فیلمش گفت: «متاسفانه هفت مورد اصلاحیه داشتیم. یعنی هفت شوخی ما شامل بحث ممیزی شد. مجبور شدیم که قسمتهایی از فیلم را حذف کنیم . البته در روند داستان تاثیر گذار نبود ، ولی به عنوان کارگردان اثر از این موضوع ناراحت شدم.»

او درباره ساخت فیلم جدیدش گفت: «فیلم بعدی قطعا متفاوت خواهد بود. باز هم شوخی و طنز را در آن خواهیم دید . قصد دارم یک کمدی سیاه بسازم. ساخت فیلم اول برای یک کارگردان بسیار حائز اهمیت است. اکنون می دانم برای ساخت فیلم دوم چه کارهایی را نباید انجام دهم. فیلم بعدی تا حدودی عجیب وغریب نیز خواهد بود. البته فیلمی که امروز درباره آن صحبت می کنم را چهار سال دیگر خواهم ساخت. تصور من درباره سینما این است که مردم باید فیلمی ببینند که حالشان را خوب کند. اکنون به حدی بیرون از سینما درد و مشکلات وجود دارد که ترجیحا بهتر است در سالن سینما اوقات خوبی را سپری کنیم و از فیلمی که می بینیم لذت ببریم . اما به هر حال نمایش فیلمهای تلخ و ساخت آنها نیز ارزشمند است و جایگاه خود را دارند.»

قاسم خانی درباره اکران فیلم «خوب، بد، جلف» گفت: « بسیاری عقیده دارند که این فیلم را باید چند بار دید. به همین دلیل فکر نمی کنم نمایش « خوب، بد، جلف» در جشنواره باعث شود که از مخاطبان ما کم شود . تصور می کنم این فیلم از استقبال خوبی برخوردار شود. اگر یک فیلم را دو میلیون نفر ببینند قطعا زلزله ای برای آن خواهد بود. ما جا برای تماشاگران زیاد داریم ؛ درضمن به هیچ وجه علاقه ای برای بازی در فیلم خودم نداشتم زیرا کسانی که در این فیلم حضور داشتند، همه به نحو احسن نقششان را ایفا کردند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 246226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟