افزایش سالن‌های فروشنده در امریکا

فیلم شیامالان که تنها با 9 میلیون دلار تهیه و تولید شده است، موفق شد با 14.6 میلیون دلار فروش آخر هفته برای سومین هفته پیاپی رکورد پرفروش‌ترین فیلم گیشه را به نام خود ثبت کند و کل فروش داخلی خود را به 98.77 میلیون دلار برساند که بازگشتی درخشان برای فیلمساز امریکایی هندی‌تبار به شمار می‌رود.
در مجموع، گیشه امریکای شمالی آخر هفته آرام و بی‌حاشیه‌ای را پشت سر گذاشت. اما سومین بخش از مجموعه سینمایی «حلقه» که با عنوان «حلقه‌ها» (Rings) توسط استودیوی «پارامونت» روی پرده رفته است، در سه روز نخست افتتاحیه خود 13 میلیون دلار فروخت و در رقابت با «شکاف» در رتبه دوم جدول پرفروش‌ها قرار گرفت.
نخستین قسمت «حلقه» با 15 میلیون دلار فروش افتتاحیه در سال 2002 روی پرده رفت و در نهایت، با بیش از 129 میلیون دلار فروش داخلی به کار خود پایان داد. فیلم «حلقه دو» نیز سال 2005 به سالن‌های سینما Cinema آمد و در سه روز نخست افتتاحیه خود موفق شد 35.11 میلیون دلار بفروشد. اگرچه قسمت دوم این مجموعه سینمایی افتتاحیه درخشانی را پشت سر گذاشت، اما نتوانست موفقیت فیلم نخست را تکرار کند و در پایان با 76.2 میلیون دلار فروش داخلی، گیشه امریکا را ترک کرد. ساخت «حلقه‌ها» بارها و بارها به تعویق افتاد و ابتدا قرار بود در سال 2015 به نمایش درآید.
سومین بخش از این مجموعه سینمایی ترسناک با بودجه‌ای نزدیک به 25 میلیون دلار تهیه و تولید شده و مانند بخش‌های قبلی، خط اصلی داستان بر نوار ویدئویی متمرکز است که سرانجام ِ هرکس که به تماشای آن بنشیند، مرگ است. در حال حاضر، «حلقه‌ها» در 35 بازار بین‌المللی روی پرده رفته و فروش خارجی خود را به 15.2 میلیون دلار رسانده است. مگان کالیگان رییس بازاریابی و پخش استودیوی «پارامونت» از میزان استقبال سینماروها از جدیدترین قسمت این مجموعه سینمایی در امریکای شمالی و سینماهای سراسر دنیا ابراز رضایت کرده است. این در حالی است که متاکریتیک فیلم با رای 18 منتقد، 24 درصد اعلام شده است.
دومین فیلمی که در سه روز گذشته برای نخستین‌بار روی پرده رفت و در فهرست 10 فیلم پرفروش آخر هفته قرار گرفت، عاشقانه علمی-تخیلی «فضای بین ما» (The Space Between Us) بود که با 3.8 میلیون دلار فروش افتتاحیه، شکستی سنگین را پشت سر گذاشت. آن‌هم در حالی‌که کارشناسان استودیوی «اس تی ایکس انترتینمنت»، فروش افتتاحیه جدیدترین ساخته پیتر چلسوم فیلمساز بریتانیایی را دست‌کم بین هشت تا ده میلیون دلار پیش‌بینی کرده بودند.
داستان این فیلم 121 دقیقه‌ای با بازی گری اولدمن و آسا باترفیلد، در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد؛ فضانوردی که در ایستگاه فضایی مریخ سکونت دارد ناگهان درمی‌یابد باردار شده و هنگام وضع حمل از دنیا می‌رود. «گاردنر الیوت» پسر او تمام زندگی‌اش را روی سیاره سرخ می‌گذراند اما سرانجام به صورت آنلاین با دختری از زمین به نام «تولسا» دوست می‌شود. زمانی که گاردنر 16 ساله می‌شود، فرصت می‌یابد سفری به زمین داشته باشد و با تولسا دیدار کند. اما خیلی زود معلوم می‌شود اندام‌های او قادر به تحمل نیروی جاذبه زمین نیستند. گاردنر و تولسا تمام تلاش‌شان را به کار می‌بندند پیش از آن‌که خیلی دیر شود بخش‌های بیش‌تری از زمین را سیاحت کنند.
عاشقانه موزیکال «لا لا لند» هم با 7.4 میلیون دلار فروش آخر هفته، پنجمین فیلم پرفروش گیشه امریکا شد و کل فروش داخلی خود را بعد از 9 هفته اکران به بیش از 118 میلیون دلار رساند. شنبه شب گذشته، دیمین شزل کارگردان 32 ساله فیلم با برد جایزه اصلی انجمن کارگردانان امریکا (DGA)، افتخار جدیدی را به کارنامه حرفه‌ای خود اضافه کرد.
در میان اکران‌های محدود نیز، فیلم «کمدین» با بازی رابرت دنیرو توسط «سونی پیکچرز کلاسیکز» در 848 سالن سینما روی پرده رفت و 1.1 میلیون دلار فروخت.
از سوی دیگر، کمپانی پخش «کوهن» تعداد سینماهای نمایش‌دهنده «فروشنده» - نماینده ایران در رقابت اسکار خارجی زبان - را به 46 سالن رساند. جدیدترین ساخته اصغر فرهادی در سه روز گذشته، نزدیک به 237 هزار دلار فروخت و بعد از دو هفته اکران محدود در گیشه امریکای شمالی، کل فروش امریکای شمالی خود را به 347 هزار دلار رساند.
روی هم رفته، فروش کلی بلیت‌ها در گیشه آخر هفته امریکا از مرز 100 میلیون دلار فراتر رفت و در مقایسه با پارسال همین موقع، رشد 4.7 درصدی را به ثبت رسانده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 243237 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟