بررسی فیلم های فجر امسال /فیلم سوفی و دیوانه

مهدی کرم پور پس از ساخت «پل چوبی» با یک فاصله پنج ساله به سراغ فیلم جدیدش رفت. فیلمی که قرار نبود از همان ابتدا اطلاعات زیادی را به مخاطب بدهد و تنها نکته ای که راجع به فیلم گفته می شد متفاوت بودن فضای قصه آن نسبت به دیگر آثار کرم پور است.

کرم پور به استثنای دو کار ابتدایی اش با قرار گرفتن در فرم های روایی متفاوت تلاش کرد سبک های مختلف قصه گویی را تجربه کند و اگر قرار است بر همین اساس به فیلم جدید او نگاه کنیم می توانیم امیدوار باشیم با اثری روبرو هستیم که هیچگونه پیش داوری ای برای آن وجود ندارد.

سوفی و دیوانه پنجمین فیلم سینمایی Movie مهدی کرم پور در مقام کارگردان است که یکی از طولانی ترین پیش تولید هارا در سینمای ایران به خود اختصاص داد. پیش تولید این فیلم حدود نه ماه طول کشید که دلیل آن خاص بودن داستان و متفاوت بودن ساختار فیلم و در نتیجه حساسیت کارگردان برای انتخاب نقش های اصلی خود بود.

پس از تست و دورخوانی بسیاری از بازیگران شناخته شده و دانشجویان رشته های مرتبط و بازیگران تئاتردر نهایت امیر جعفری و به آفرید غفاریان – که با این فیلم به سینما Cinema معرفی خواهد شد – برای ایفای نقش های اصلی انتخاب شدند و سوفی و دیوانه وارد مرحله تولید شد و درنهایت برای شرکت در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به دبیرخانه ارائه گردید.

“سوفی و دیوانه” به عنوان یکی از فیلم های حاضر در بخش مسابقه جشنواره سی و پنجم توسط هیات انتخاب معرفی شد.

در خلاصه فیلم آمده است:

من مست و تو دیوانه / مارا که برد خانه

صدبار تو را گفتم / کم خور دو سه پیمانه

از مولانا

بازیگران و عوامل فیلم:

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان : مهدی کرم پور، نویسنده: مهدی کرم پور مهدی سجاده چی ، مجری طرح: شهرزاد مهدوی ، مدیر فیلمبرداری : محمد آلادپوش، تدوین : نازنین مفخم ، مدیر تولید: شکوفا کریمی، صدابردار : بابک اخوان، طراح صحنه : آرش صادقی، طراح لباس و گریم: علی عابدینی،

برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: حامد شریفی نیا، دستیار دوم کارگردان : رضا عزیزی ،منشی صحنه: ندا آصف، عکاس : احمدرضا شجاعی، نور: بهرام مشایی، دستیار تولید: علی مهرآسا، دستیار برنامه ریز: فاطمه فامیل دوست، مدیر تدارکات : اصغر پسند پور، مجریان گریم: علی شفیعی و فیروزه پرچمی، تصویر بردار پشت صحنه: صبا قاسمی ، دستیار اول فیلمبردار: مهرداد لشکری،دستیار صدا حسین شریفی، رسول هادی، نور: بهرام مشایی ، دستیاران نور: احسان باقری حسن تقی زاده مجتبی نوروزی

بازیگران اصلی: امیر جعفری ، به آفرید غفاریان

دیگر بازیگران: محمدرضا شریفی نیا سیامک صفری سعید امیر سلیمانی الهه حصاری و با حضور رضا یزدانی

با ترانه یغما گلرویی و آهنگسازی بهزاد عبدی

نکته مهم و غافلگیرانه فیلم:

پس از بازبینی این فیلم، بازی متفاوت امیر جعفری مورد توجه اعضای هیات انتخاب قرار گرفت و همچنین نوید معرفی یک استعداد جدید به سینمای ایران را داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 240949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟