دومین رکوردشکنی گیشه فرانسه در نیم قرن گذشته

کل درآمد گیشه سینماهای این کشور با احتساب اکران تولیدات داخلی و فیلم‌هایی که از کشورهای مختلف به نمایش درآمده‌اند، با رشد 3.6 درصدی نسبت به سال 2015 روبه‌رو بوده است.
اگرچه مرکز ملی سینما Cinema معمولا اواسط بهار هر سال، بعد از بررسی کامل جزییات مربوط به آمار و ارقام انتشار یافته، درآمد کلی گیشه فرانسه را به یورو اعلام می‌کند اما به نظر می‌رسد کل درآمد گیشه سینماهای این کشور در یک سال گذشته به چیزی در حدود 1.4 تا 1.55 میلیارد دلار رسیده باشد. به این ترتیب، گیشه 2016 با ثبت 213 میلیون بازدید و قرار گرفتن یک رتبه پایین‌تر از گیشه 2011 (با 217 میلیون بازدید)، پررونق‌ترین سال سینماهای فرانسه در نیم قرن گذشته به شمار می‌رود.
به گزارش «ورایتی»، گیشه سال 2016 در بسیاری از بازارهای اصلی اروپا با سودآوری روبه‌رو بوده و این در حالی است گیشه 2015 با وجود اکران فیلم‌های پر سر و صدا و پرطرفداری مانند «جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود 7»، «مینیون‌ها» یا «دنیای ژوراسیک» نتوانست به چنین رکورد کم‌سابقه‌ای دست پیدا کند. ترکیبی از انیمیشن‌های موفق هالیوود و فیلم‌های پرهزینه اکشن در کنار اکران جدیدترین دنباله‌های فرنچایزهای کمدی فرانسوی، در افزایش رونق گیشه سینماهای فرانسه در یک سال گذشته موثر بوده‌اند.
بنابر آماری که وبسایت «سی‌بی‌او-باکس آفیس» منتشر ساخته، از ده فیلم پرفروش گیشه فرانسه در سال 2016، پنج فیلم متعلق به تولیدات هالیوود بوده‌اند که از این میان، انیمیشن موفق «زوتوپیا» با کسب 355 میلیون دلار درآمد پیشگام است. «زوتوپیا» به عنوان محصول استودیوی «دیزنی»، رکورد پرفروش‌ترین فیلم گیشه فرانسه در سال 2016 را به خود اختصاص داده است.
همچنین انیمیشن موفق «موانا» که با عنوان «Vaiana» در سینماهای فرانسه به نمایش درآمد، سومین فیلم پرفروش گیشه این کشور شد. فیلم فانتزی «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» به عنوان محصول کمپانی «برادران وارنر»، رتبه هشتم جدول پرفروش‌های گیشه فرانسه را به خود اختصاص داده است.
به این ترتیب،‌ با ثبت رکورد 213 میلیون بازدید می‌توان از فرانسوی‌ها به عنوان سینماروترین ملت اروپا یاد کرد و به لحاظ فروش بلیت، گیشه سینماهای این کشور را ششمین بازار بزرگ سینمای جهان به شمار آورد.
فردریک بردن رییس مرکز ملی سینما و تصاویر متحرک در توضیح رکورد اخیر یادآور شد: «این رکورد تاریخی گواهی است بر این که در فرانسه شور سینما رفتن همچنان زنده است و یک بار دیگر ثابت کرد سینما اولویت فرهنگی ملت فرانسه است.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 235026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟