حذف عکس سهراب سپهری از روی سنگ قبر تازه‌اش+ عکس

علیرضا مجابی(م. آذرفر) نقاش، شاعر، کالیگرافیست و پژوهشگر هنر مدرن، در این خصوص گفت: اولین سنگ مزار سهراب کاشی فیروزه ای رنگی بود که در واقع نمادی از اندیشه های سهراب را نیز می شد در آن جست. بعد زنده یاد رضا مافی یکی از پیشگامان نقاشیخط ، سنگ قبری که اولین سنگ قبر نوشته شده او بود را فراهم آورد. این سنگ اثر بسیار ارزشمندی چه از لحاظ هنری و چه از لحاظ اجرای کار بود. بر اثر بی دقتی در همین ساخت و سازها، آنگونه که به ما گفتند، یک ماشین خاور از روی آن رد می شود و سنگ می شکند.

مجابی ادامه داد: پس از آن چندبار دیگر این سنگ را تغییر دادند و هربار سنگی زشت تر گذاشتند و با نهایت بی سلیقگی این کار را انجام دادند.جالب است همان سنگ ها هم به بهانه های مختلف شکسته می شد. تا کنون بیش از پنج شش بار این سنگ را عوض کرده اند.!

این هنرمند بیان کرد: یکبار هم خاطرم هست شماره تلفن سنگ تراش مزار سهراب به درشتی شعرهای او بر روی سنگ حک شده بود که با رسانه ای کردن موضوع و اعتراض ها آن را حذف کردند.

حذف+عکس+سهراب+سپهری+از+روی+سنگ+قبر+تازه-اش

او با اشاره به سنگ قبر جدید سهراب گفت: این سنگ قبر جدید چند روز پیش نصب شده است و من با کمال تاسف دیدم که حتی عکس سهراب هم از روی این سنگ حذف شده است!متاسفانه وقتی هم از یکی از خدام آنجا پیگیر شدم گفت سنگ های کف امامزاده را می خواستند عوض کنند و سنگ سهراب را هم عوض کردند!

در تمام این سالها هیچ واکنش مثبتی از متولیان ارشاد شهر کاشان برای بهبود وضعیت آرامگاه سهراب ندیده ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 


اخبار زیر را از دست ندهید:

 

وقتی بیدار شدم خودم را برهنه در اتاق فوتبالیست مشهور دیدم / این دختر نامش اعلام نشده است + عکس

حس مردانگی شوهرم را زیر سوال بردم و از طلاق می ترسم !

وقتی نازنین را در کنار مرد عریبه دیدم دنیا روی سرم خراب شد و ...

رفتار زشت و باور نکردنی یک مرد با 7 دخترش

صیغه کردن یک دختر توسط رییس شرکت / سفر دوبی دردسرساز شد

وقتی در گوشی موبایل مادرم آن مطالب را خواندم خشکم زد / او یا یک مرد در ارتباط بود

 

امین حیایی با پسرش دارا حیایی همبازی شد! + عکس خاص دو نفره

بهاره رهنما در کافه گوزن خودش چه کار می کند؟ از کافه داری لذت می برم! +عکس

بهداد سلیمی با دخترش در کنار آقای بازیگر و پدر و مادرش! +عکس

کدخبر: 226385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟