بازیگر افسانه ای سینما تولد ۱۰۰ سالگی‌اش را زودتر جشن گرفت! +عکس

کرک داگلاس افسانه پرده سینما شب شنبه تولد ۱۰۰ سالگی‌اش را کمی زودتر از موعد و با حضور چهره‌های مطرحی چون جورج کلونی و همسرش، رابرت داونی جونیور، هیو جکمن، برایان کرنستون، کریس پاین،‌ کوین اسپیسی، هلن ردی، جرمی رنر،‌ شریل لی رالف و بسیاری دیگر جشن گرفت.

جشن تولد او در نود و پنجمین سالگرد تاسیس صندوق فیلم و تلویزیون ((MPTF برگزار شد. این صندوق به همت ‌گروهی تشکیل شده که به حرفه‌ای‌های صنعت فیلم و تلویزیون که به حمایت مالی نیاز دارند کمک می‌کند و داگلاس چند دهه است که از این صندوق پشتیبانی می‌کند.
جورج کلونی یکی از میزبانان جشن «هالیوود زیر ستاره‌ها» بود و حامیان نامی صندوق فیلم و تلویزیون از جمله هیو جکمن، برایان کرنستون، کریس پاین،‌ کوین اسپیسی و جرمی رنر در مراسم حضور داشتند. این رخداد نکات برجسته بسیاری داشت که از میان جالب‌ترین آن‌ها می‌توان به این اشاره کرد که هیو جکمن بار دیگری در قالب نقشش در فیلم «بینوایان» ظاهر شد و برایان کرنستون داستانی را درباره مادرش و کمکی که این صندوق به او کرده، تعریف کرد.
اما به یادماندنی‌ترین لحظه مراسم تجلیلی بود که مایکل داگلاس از پدرش، ستاره «اسپارتاکوس» که روز نهم دسامبر ۱۰۰ ساله می‌شود انجام داد. داگلاس گفت پدرش کرک، و زنی که ۶۲ سال همسر او بوده یعنی «آن»، بیش از ۴۰ میلیون دلار به صندوق فیلم و تلویزیون اهدا کرده‌اند.
مهمانانی که در این رخداد که در تالار وودلند هیلز واسرمن برگزار شد حضور داشتند، داگلاس پدر را در لحظه‌ای نادر و در حالی که درباره پسرش سخن‌رانی کرد تماشا کردند. در عین حال او در صحبت‌هایش درباره شماری از افراد صنعت فیلم و تلویزیون نیز حرف زد. او گفت: «من از پسرم مایکل تشکر می‌کنم. همیشه فکر می‌کردم او دکتر یا وکیل می‌شود. اما او را می‌بخشم. به نظرم بازیگر خوبی است.»
کرک داگلاس که پیر و سالخورده روی سن نشسته بود و همسرش هم در کنارش حضور داشت، شوخ طبعانه نام بازیگرانی از جمله جنیفر لارنس، کریس پاین، آنا کندریک و کوین هارت را پرسید و به شوخی گفت: «این‌ها را نمی‌شناسم.»
صندوق فیلم و تلویزیون به افراد کارکشته صنعت سرگرمی – از جمله دست اندرکاران تا بازیگران و تهیه‌کنندگان – کمک می‌کند تا وقتی که دچار شرایطی سخت می‌شوند، مشکلات سلامتی پیدا می‌کنند،‌ نیازمند مراقب دیگران می‌شوند یا به هر نحوی نیاز به کمک پیدا می‌کنند، بتوانند مشکلات‌شان را حل کنند.
مت بومر از دیگر کسانی بود که در مراسم صحبت کرد. او از مرد مسنی گفت که مدتی پیش شریک زندگی خود را از دست داد و دیگر چیزی نداشت و با کمک صندوق حالا زندگی خود را می‌گذراند. جرمی رنر هم داستان بازیگری را تعریف کرد که به دلیل سرطان معده در ۴۰ سالگی جان خود را از دست داد و صندوق حالا از خانواده او حمایت می‌کند.
کرنستون هم گفت که تماسی از سوی نمایندگان صندوق دریافت کرد که می‌خواستند به او اطلاع دهند مادرش یک شریک جدید در زندگی خود پیدا کرده است. او در آن زمان در واحد مراقب از افراد آلزایمری به نام هریز هِیون اقامت داشت. کرنستون گفت: «مادرم گفت اگر نگرانی‌ای در مورد این مسئله داری خوشحال می‌شوم کمکت کنم. صحبت کردیم و خندیدیم، اما پشت آن خنده یک پسر سپاسگزار بود. چون مادرم توانست در آخرین سال‌های زندگی‌اش یک همراه و عشق پیدا کند و از سوی این صندوق و هریز هیون بهترین مراقبتی را دریافت کرد که می‌توانستم امیدش را داشته باشم.»
افراد وابسته به صنعت سرگرمی می‌توانند با تماس گرفتن با صندوق فیلم و تلویزیونی از پشتیبانی آن برخوردار شوند و هم از حماتی‌های مالی و هم حمایت‌های معنوی و مشاوره‌های آن بهره بگیرند.
این برنامه که در آرشیو فیلم و تلویزیون یوسی‌ای‌ال برگزار شد، با پخش فیلمی با عنوان «کرک داگلاس: بزرگداشت ۱۰۰ سالگی» در تاریخ ۳۰ سپتامبر کلید ‌خورد.
کرک داگلاس به عنوان «یکی از نمادین‌ترین ستاره‌های هالیوود» شناخته می‌شود. او که ۹ دسامبر ۱۹۱۶، به دنیا آمده بازیگر و تهیه کننده آمریکایی است و در سال ۱۹۹۵ برای ۵۰ سال حضور در سینما مفتخر به جایزه اسکار شد.
کرک داگلاس سال ۱۹۳۸ از دانشگاه سنت لاورنس فارغ‌التحصیل شد و پیش از جنگ جهانی دوم و پس از آن نقش‌های کوتاهی را در برادوی ایفا می‌کرد تا اینکه در سال ۱۹۴۶ برای اولین بار وارد سینما شد.
نامزدی نقش اول اسکار برای فیلم «قهرمان» به نقش میدج کلی همهٔ نگاه‌ها را به سوی داگلاس فراخواند. در سال ۱۹۵۰ کرک در دو فیلم «مرد جوان با یک شیپور» و «باغ وحش شیشه‌ای» حضور یافت. اما سال ۱۹۵۱ سال همکاری کرک با سه کارگردان افسانه‌ای هالیوود بود که هر سه اثر نیز موفقیت‌هایی به همراه داشتند. «یک داستان کارگاهی» ساخته ویلیام وایلر، «در امتداد مرگ و زندگی» ساخته رائول والش و فیلم «تک خال در آستین» اثر بیلی وایلدر پرونده داگلاس را رنگین تر از گذشته کردند. «جدال در اوکی کرال»، «راه‌های افتخار»، «آخرین قطار گان هیل» و «اسپارتاکوس» شماری از فیلم‌های ماندگار وی هستند.
در این مراسم مایکل داگلاس نیز درباره پدرش صحبت کرد و گفت: پدرم چند هفته دیگر ۱۰۰ ساله می‌شود و این به معنی گذر از یک قرن شگفت‌انگیز است. از همین ‌جا بگویم که همه شما برای جشن ۱۰۵ سالگی او نیز دعوت هستید. پدرم یک نماد است. او یک افسانه است. او ستاره‌ سینمای واقعی است، سینمای دوره‌‌ای که ستاره‌های سینما نمونه‌ای از صداقت بودند و کرک توانست این جایگاه را همواره حفظ کند. او نامزد ۳ جایزه اسکار، دو جایزه گلدن گلوب و بازیگر ۹۰ فیلم بوده و هفت دهه در تولید فیلم‌هایی حضور داشته که هیچکدام دنباله فیلم دیگری نبودند.
وی از تلاش‌های انسان دوستانه پدرش نیز تجلیل کرد و شماری از آنها را برشمرد که ساخت و اهدای یک روبات مراقب از بچه‌های بستری در بیمارستان که با نام «اسپارتاکوس» شناخته می شود از جمله آنها بوده و گفت: او هنوز با وجود این که صحبت کردن برایش دشوار است، باهوش و چالاک است. مشکلات سخن گفتن کرک داگلاس پس از سکته‌ای که در سال ۱۹۹۶ کرد، برایش ایجاد شده است.
در این مراسم ستارگان متعددی روی سن رفتند و به خواندن آواز و ترانه‌های شاد پرداختند. کوین اسپیسی از جمله چهره‌هایی بود که روی صحنه رفت و با خواندن ترانه‌هایی از فرانک سیناترا و پایکوبی، تولد اسطوره سینما را گرامی داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

 

حکم اعدام قاتل تبر بدست شیراز و همدستانش صادر شد+فیلم و عکس

پس از 5 سال آشنایی وقتی یک شب باپسر جوان خوابیدم فهمیدم او زن دارد

وقتی باردار بودم شوهرم را هنگام خوابیدن با خواهرم دیدم

صبحانه عجیب و چندش آور این مرد دنیا را شوکه کرد+تصاویر (14+)

مادر 16 ساله نوزادش را از پنجره بیرون انداخت +عکس

تصادف شاخ‌به‌شاخ هواپیما با عقاب +عکس

 

مهناز و گلزار در یک عکس یهویی! + عکس

مهراوه شریفی نیا پس از 6 ماه با انتشار این عکس به اینستاگرام بازگشتخوشگذرانی بازیگر زن معروف ایرانی در آمستردام هلند! + عکس

ارتباط عاشقانه خواننده و بازیگر زن با پسر فوتبالیست معروف! +عکس

 

کدخبر: 226200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟