سریال‌های ایرانی GEM با پروانه نمایش و هولوگرام جعلی وارد فروشگاه‌ها می‌شوند!

اما با گذشت چندین هفته از توزیع این محصولات غیر مجاز، امروز مدیر کل نمایش خانگی سازمان سینمایی درباره عرضه این دو سریال موضع گیری کرده و از جعلی بودن هولوگرام‌ها و پروانه نمایش‌ها این دو سریال خبر داده است.

نیمه دوم مرداد ماه امسال، مراسم مراسم امحا کالاهای فرهنگی قاچاق با حضور حجت الله ایوبی رییس و جمعی دیگر از مدیران بلند پایه سازمان سینمایی برگزار شد. ستاد صیانت از محصولات سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی در این مراسم ۵ میلیون و ۱۱۰ هزار سی دی غیرمجاز را با حضور تعدادی از مسئولان سینمایی کشور و خبرنگاران امحا کرد.

اما با گذشت چندین روز از این مراسم ، به ناگهان عکس‌هایی در فضای مجازی دست به دست می‌شد که از عرضه دو سریال «سیندخت» و «اتوپیا» شبکه GEM با بسته بندی‌ها و هولوگرام‌های مرسوم شبکه نمایش خانگی در سوپر مارکت‌ها خبر می‌داد.

حال با گذشت چند هفته از پخش این دی وی دی‌ها و هشداری که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به توزیع کنندگان این دی وی دی‌ها داد،‌ امروز مدیر کل نمایش خانگی نسبت به این اتفاق موضع گیری کرد. حسین پارسایی درباره توزیع سریال‌های شبکه GEM در سوپر مارکت‌ها توضیح می‌دهد:« آثاری که به عنوان غیرسینمایی یا همان ویدئویی در شبکه نمایش خانگی منتشر می‌شوند، فیلمنامه آنها در شورای پروانه ساخت بررسی شده و مجوز ساخت دریافت می‌کنند و بعد از آماده‌سازی نیز مجددا مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته و پروانه نمایش دریافت می‌کنند که ضروری است این مجوز در ابتدای هر فیلم یا سریال به نمایش در می‌آید.»

پارسایی درباره تشخیص محصولات قاچاق با کالاهای معتبر می‌گوید: «این آثار معمولا دارای هولوگرام و شرکت‌های ویدئو رسانه نیز مجاز به پخش آنها هستند، اما متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود برخی آثار به صورت قاچاق وارد بازار می‌شوند؛ از جمله برخی از انیمیشن‌ها که به صورت قاچاق دوبله و بعد از آماده سازی هولوگرام‌هایی نیز به صورت جعلی بر روی آنها نصب و توزیع می‌شوند که تشخیص اصالت این کالاها بعضا برای فروشگاه‌های عرضه محصولات ویدئویی غیرقابل تشخیص است.»

پارسایی در ادامه راه حل جالبی برای مبارزه با این محصولات قاچاق ارائه می‌کند و می‌گوید: «تنها امکانی که برای مقابله با این معضل وجود دارد، این است که فروشندگان فقط از مراکز معتبر پخش که داری مجوز پخش محصولات فرهنگی هستند، آثار ویدئویی را تهیه و به مخاطبان ارائه کنند.»

اما توزیع محصولات شبکه GEM در بازارهای قانونی شبکه نمایش خانگی اقدامی جدید در عرضه محصولات قاچاق فرهنگی به حساب می‌آید و این موضوع نشان از تیزهوشی متخلفان دارد که با بسته بندی‌ها و هولوگرام‌های متداول شبکه نمایش خانگی، این دی وی دی‌ها را روانه بازار می‌کنند. پارسایی درباره عرضه این سریال‌ها هشدار می‌دهد: «متاسفانه اخیرا دو سریال با عنوان «سیندخت» و «اتوپیا» که محصول شبکه جم هستند بدون اخذ پروانه ساخت و در خارج از کشور تولید شده و با بسته‌بندی و هولوگرام جعلی در داخل کشور توزیع شده است. البته ستاد صیانت از محصولات سینمایی و سمعی و بصری از طریق مراجع ذیربط پی‌گیر این مسئله هستند و حتما از طریق مراجع قانونی با توزیع‌کنندگان غیر مجاز این محصولات برخورد خواهد شد.»

اما استفاده از هولوگرام‌ در بسته بندی‌های این دو سریال شبکه GEM برای بسیاری از پخش کنندگان و مخاطبان محصولات شبکه نمایش خانگی عجیب به نظر می‌رسد. پارسایی درباره استفاده از این هولوگرام‌ها می‌گوید: «بعضا برخی افراد این مسئله را مطرح می‌کنند که پس چرا این آثار دارای هولوگرام است؛ بله ، طبیعی است! چرا که هولوگرام‌ها هم به صورت جعلی و غیرقانونی چاپ و روی این محصولات نصب شده است. حتی ممکن است پروانه‌ نمایشی در ابتدای این فیلم‌ها و سریال‌ها به نمایش در آید که آن هم جعلی است.»

مدیر کل نمایش خانگی در پایان با بیان این‌که پس از عرضه این دو سریال، پیگیری‌های قانوی و قضایی از سوی سازمان سینمایی در دستور کار قرار گرفته، می‌گوید: «به نظر می‌رسد که باید ستاد صیانت با ابتکار عمل در مبارزه با توزیع و تکثیر غیر مجاز محصولات فرهنگی اقدام کند تا کارخانه‌هایی که در کار تکثیر و توزیع این موارد هستند مجازات شوند. همچنین به نظر می‌رسد در بازخوانی و بازنویسی قوانین قضایی‌ نیز باید تجدید نظر شود. امروزه محصولات سینمایی به صورت چندرسانه‌ای و دیجیتال عرضه می شود، بنابراین باید به صورت جدی به این مسائل رسیدگی شود، تا اقدامات ستاد صیانت موثر واقع شود.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

جوان مشهدی به طرز وحشتناکی در خیابان ذبح شد

نفس های فریبرز را بالای تختم حس کرد او بدون توجه به التماس هایم به زور با من هم خوابی کرد

این مرد را می شناسید! دخترش 12 سال در انتظار دیدن او است + فیلم و عکس

محاکمه مجری ایرانی در کانادا به خاطر آزار و اذیت خشن 5 زن + عکس

برخورد مرگبار قطار مترو با سر دختر جوان در ایستگاه شادمان

 

 

ممنوع التصویری نگار میرسعید مجری شبکه یک که فقط زمان حضور در تلویزیون چادری بود +عکس

تیپ بازیگر زن ایرانی در خیابان های تورنتوی کانادا +عکس

سلفی زیبای بهادر ملکى در کنار همسر و فرزندش! +عکس

 

کدخبر: 225887 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟