درویش: چرا خودمان را گول می‌زنیم که در حال رقابت با هالیوود هستیم؟

کارگردان فیلم خبرساز «رستاخیز» با بیان این که دولت باید راهگشا و سرمایه گذار سینمای مقاومت باشد، گفت: «ما در کشور مقوله ای به نام دیپلماسی فرهنگی داریم که باید ساز و کاری داشته باشد. اما متاسفانه یکی از راه های این دیپلماسی خلاصه شده به حضور در جشنواره های مختلف است.»

او با تاکید بر این که در جشنواره های فرهنگی و سینمایی باید داد و ستد سینمایی داشته باشیم، اضافه کرد: «اگر نه یک جشنواره فقط تبدیل به یک میهمانی بی فایده می شود. باید در بازارهای خرید و فروش فیلم حضور پیدا کنیم تا کم کم سینمای ایران را در دنیا اکران کنیم. بدون داد و ستد سینمایی نمی شود حضور فرهنگی داشت.»

درویش که فیلم آخرش قرار است بعد از یک سال تعلیق به نمایش درآید، مقایسه سینمای ایران با سینمای آمریکا را اشتباه دانست: «اگر قرار باشد آثار سینمایی ما فقط برای خودمان باشد این چه ادعایی است؟ چرا خودمان را گول می‌زنیم که در حال رقابت با سینمای هالیوود هستیم؟»

سازنده فیلم «دوئل» تاکید کرد که سینمای ما تسلط بر افکار عمومی ندارد و در ادامه گفت: «صدای سینمای ایران در دنیا شنیده نمی شود زیرا صاحب کرسی بین المللی نیستیم. سینمای ما باید بتواند آثار خود را در سینماهای دنیا اکران کند و در مجامع بین المللی حضور چشمگیری داشته باشد. حضور در جشنواره های بین المللی کافی نیست. باید سهم سینمای ایران را از حضور و اکران جهانی بگیریم.»

در این کارگاه که در پردیس ملت برگزار شد، درویش با بیان این که زمانی مقاومت شکل می گیرد که ترسی برای از دست دادن چیزهایی از جمله، وطن، خانواده، اعتقادات و چیزهای دیگری وجود داشته باشد، توضیح داد: «این ترس ها نشات گرفته از دنیا نا امن ماشین هاست. وقتی انسان ها خود را در امان نمی بینند، ترس به وجود می آید و ترس باعث مقاومت کردن برای از دست ندادن خیلی چیزها می شود.»

فیلم «رستاخیز» به کارگردانی درویش بعد از رفع مشکلاتی که باعث شد سال گذشته از پرده پایین بیاید، قرار است به زودی در سینماهای کشور به نمایش درآید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

سرباز در خانه اش خود را حلق آویز کرد + عکس

کار زشت و وقیحانه داماد و ساقدوش عروس در شب جشن عروسی/ سوسن دوست صمیمی من بود اما...

دختر وقتی از پنجره اتاق خواب را نگاه کرد پدر و مادرش را در وضعیت هولناکی دید / جزئیات یک واقعه تلخ

فیلم جستجو برای یافتن سرنخی از ناپدید شدن کودک 21 ماهه + عکس

اعتراض به بازیگر مشهور زن ایرانی بخاطر مجرد ماندن در 43 سالگی و واکنش وی

همسر بازیگر معروف ایرانی عکس جدیدش را با لب های خونی انتشار داد! +عکس

فیلم سیکاریو؛ یک زن خشن در جنگل خشونت مردانه +فیلم

 

کدخبر: 225603 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟