افتتاحیه اولین همایش تولیدمثل و نوزادان در دامپزشکی در دانشگاه شهرکرد

به گزارش رکنا از شهرکرد- دکتر یاسر پیرعلی در این آیین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش در دانشگاه شهرکرد گفت: همایش‌های دامپزشکی قبلاً به‌صورت عمومی برگزار می‌شد که اکنون همایش تولیدمثل و نوزادان در دامپزشکی به‌صورت تخصصی و با توجه به نیاز کشور برگزار می‌شود.

 رییس دانشگاه شهرکرد با اشاره به اهمیت چرخه تغذیه و نیاز جوامع بشری به پروتئین‌ها در راستای جوانی جمعیت و رشد جمعیت ابراز امیدواری کرد که نتایج این همایش بتواند کمک شایانی به چرخه تولید مواد غذایی کند.

دکتر یاسر پیرعلی، طرح بهبود ژنتیکی مرغ لاین آرین با جوجه ریزی در مزرعه‌ی تحقیقاتی پرندگان دانشگاه شهرکرد، تولید تخم مرغ spf، تجهیز ساختمان جدید دانشکده دامپزشکی و تنظیم تفاهم نامه جهت تقویت ارتباط با اداره محیط زیست و جهاد کشاورزی را از اقدامات دانشگاه شهرکرد در زمینه دامپزشکی عنوان کرد.

دکتر خبازان نیز برنامه ریزی و تمرکز بر روی دام های بزرگ جهت رشد جمعیت، جوانی جمعیت، غذای سالم و در نهایت جامعه سالم را بسیار مهم و اثرگذار عنوان کرد.

مدیر تولید هلدینگ فردوس پارس با اشاره به مشارکت دانشجویان و ورود آنان به صنعت گفت: صنعت به متخصصین برای رشد تولید غذای سالم، جامعه سالم و جامعه فعال نیازمند است و از متخصصین استقبال می‌کند.

 اسماعیل پیرعلی، از صنعت دام و طیور به عنوان بزرگ‌ترین ظرفیت‌های کشور نام برد و بر تنظیم پایان‌نامه ها، مقاله‌ها و پژوهش‌های بین‌رشته‌ای که خروجی محصول محور در حوزه دامپزشکی باشد با هدف جلوگیری از خروج ارز تأکید کرد.

دکتر سعید حبیبیان رییس دانشکده دامپزشکی نیز ضمن معرفی دانشکده دامپزشکی از مجریانِ برنامه برگزاری همایش تقدیر کرد.

در این همایش ۲۱۶ مقاله دریافت شده که ۵۹ مقاله در قالب سخنرانی و ۱۰۷ مقاله در قالب پوستر پذیرفته‌شده است.

گفتنی است کارگاه‌های مدیریت چرخه فحلی و جفتگیری در سگ، مبانی فرآیند انتقال رویان در گاو، اصول تغذیه و نگهداری از نوزادان دام های بزرگ، دوره آشنایی با روند دریافت مجوزهای غذا و دارو جهت فرآورده‌های سلامت‌محور، اصول مدیریت شوک در نوزادان دام‌های بزرگ، مبانی تلقیح مادیان با اسپرم منجمد، در طول این همایش برگزار خواهند شد.

در این همایش از دو محصول فناور رقیق کننده اسپرم اسب از دکتر امیر نیاسری نسلجی و توری جنین گیر از فرید براتی عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد و دبیر اجرای همایش رونمایی شد.

در حاشیه این همایش دکتر یاسر پیرعلی از غرفه های بر پا شده این همایش در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد بازدید کرد.

اولین همایش ملی تولیدمثل و نوزادان در دامپزشکی در تاریخ های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در محل دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد برگزار می گردد.

مصیبی دهکردی - چهارمحال و بختیاری

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟