شناسایی عامل دسترسی غیر مجاز به اکانت اینستاگرام

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان از شناسایی و کشف یک پرونده با موضوع دسترسی غیر مجاز به صفحه اینستاگرام یک کاربر فضای مجازی در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

سرهنگ مرتضی عسگری گفت: پس از مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا این استان و ارائه شکوائیه مبنی بر دسترسی غیرمجاز به صفحه کاربری شبکه اجتماعی اینستاگرام وی، موضوع برای رسیدگی در دستورکار کارشناسان پلیس فتا این استان قرار گرفت.

وی افزود: با ارائه مستندات شاکی مشخص شد متهم یا متهمین با سوءاستفاده از ضعف امنیتی موجود در حساب کاربری شاکی، به اکانت وی دسترسی پیدا کرده اند.

شناسایی مجرم

سرهنگ عسگری افزود: کارشناسان پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با آغاز اقدامات تخصصی و با بررسی‌ها فنی و سایبری موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از هماهنگی با مقام قضایی متهم به‌عنوان مطلع به این پلیس دعوت شد.

وی گفت: مجرم پس از حضور در پلیس فتا با خیال اینکه ردی از خود بر جای نگذاشته است همه‌چیز را انکار کرده، اما پس از مشاهده ادله دیجیتال جمع‌آوری‌شده توسط کارشناسان پلیس فتا به جرم خود اقرار کرد.

سرهنگ عسگری گفت: در صورت استفاده از شبکه‌های اجتماعی تنظیمات فعال‌ساز تائید هویت دومرحله‌ای را انجام داده و از رمز‌های عبور ساده استفاده نکنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟