سخنرانی  سید احمد خاتمی در مراسم دهه آخر صفر در ستاد ناجا

قبل از شرایط کرونا 20 میلیون نفر در شهر یک میلیون نفری کربلا حاضر می‌شدند و لبیک "یا حسین" می‌گفتند و اکنون در شرایط کرونایی 7 میلیون حاضر شدند و به امام حسین(ع) عرض  ارادت داشتند. اربعین هم به پایان رسید و به امید اینکه این اربعین آخرین اربعین ما نباشد  و سر سفره آل الله باشیم.

به گزارش رکنا، روزهای آخر هفته دفاه مقدس هست .  8 سال دفاع مقدس دیروز نباید ما را از دفاع مقدس امروز غافل کند. از دفاع مقدسی که در متن و وسطش قرار داریم این منطق قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) است که گذشته چراغ راه آینده باشد و از تجربیات گذشته استفاده کرد برای رسیدن به پیروزی نامه 31 نهج البلاغه به امام حسن(ع) فرمود پسرم گذشته را چراغ راه آینده خود قرار بده  حوادث همانند هم هستند.

در 8 سال دفاع مقدس مردم عزیز ما در نبرد بودند تنها با صدام جنگ نمی کردند با تمام دنیا آمریکا، آلمان و فرانسه و انگلیس  , و مرتجعین منطقه ما جنگ می‌کردیم که لکه ننگی برای این کشورهاست امروز در جنگ سرد قرار داریم و داغی آن از 8 سال دفاع مقدس نیست الان آمریکا می‌گوید  بیایید مذاکرات وین را آغاز کنیم 10 سال مذاکرات طول کشیده است الان دولت انقلابی وارد صحنه شده است و کشور را معطل مذاکرات بی نتیجه نخواهند کرد کور خوانده‌اند.

 درباره دفاع مقدس 6 نکته را عرض می‌کنم گرچه دریاره شما و در لباس مقدس نیروی انتظامی هم صدق می‌کند:

اولین نکته این است که در دفاع مقدس رمز موفقیت‌ها  اتکاء رزمندگان به خدا بود. به قول امام (ره): "خرمشهر را خدا آزاد کرد". "وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمى وَ لِیُبْلِیَ الْمُؤْمِنِینَ مِنْهُ بَلاءً حَسَناً" در زمان جنگ باورمان نمی شد این همه نماز شب خوان باشد.

این رمز و راز پیروزی در 8 سال دفاع مقدس  بود  در آن دوران عشق به خدا موج می زد. دوستی داشتم که در عملیات خیبر شهید شد یک هفته قبل از عملیات انگشتر، ساعت و همه چیزش را بخشید او تعریف می‌کرد:" در عملیات فتح خرمشهر در آن گرمای 50درجه به بالا رزمنده ای پاهایش قطع شده بود و خون مثل فواره از آن بیرون می‌آمد.

من ایستادم در مقابلش تا آفتاب به او نخورد دیدم لبانش دارد تکان می‌خورد گوشم را آوردم کنار لبانش" گفتم:" اگر حرفی داری بگو ؟تقاضایی داری بگو؟" به من گفت:" من از فلان گردان هستم و به پدرم بگو الان چون وارد نماز ظهر شده‌ایم و من نمی توانم آن را دا کند پدرم برایم قضای نماز ظهر بخواند"  این بود دفاع مقدس، باید کشور را به سمت معنویت برد. این ابتذال که در شهرهای بزرگ و کوچک دیده می شود این عامل پیروزی نیست این عامل شکست است باید در کشور شعائر را پیوسته زنده بداریم برگزاری  مراسم با شکوه شما در دهه اول محرم و در دهه آخر صفر اینها عامل پیروزی است.

2-دیروز عامل پیروزی راهنمایی ها و هدایت امام (ره) بود. دفاع مقدس بی امام دفاع مقدس تحریف شده است. در 8 سال جنگ تحمیلی کشور یک روز هم بحران ندید. پدران ما از قحطی بزرگ جنگ جهانی دوم می گفتند از کمبود آرد ... از جنگ جهانی اول که وحشتناک‌تر می‌گفتند حتی فرزندانشان را می‌کشتند تا از آن تغذیه کنند. در 200 سال گذشته نشد ایران وارد جنگی بشود و بخشی از کشور را از دست ندهد.

فقط در 8 سال دفاع مقدس این اتفاق افتاد و این از برکت امام فرزند فاطمه زهرا(س) بود . الان هم مردم مقام معظم رهبری را نایب بر حق امام زمان می دانند تنها یک رهبری سیاسی نیست دیروز رزمنده ها می گفتند لبیک یا امام جواب و لبیک به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) است .

کدخبر: 724633 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟