"امنیت، سلامت و نشاط بهاری " شعار نیروی انتظامی در نوروز ۱۴۰۰ / آمار جرائم و کشفیات سال 99 +  فیلم و کس
حجم ویدیو: 34.05M | مدت زمان ویدیو: 00:05:20

به گزارش گروه حوادث رکنا، سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز (سه‌شنبه) در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، با اشاره به اینکه امنیت، سلامت و نشاط بهاری شعار نیروی انتظامی برای نوروز ۱۴۰۰ اظهار داشت: امنیت باعث نشاط هر جامعه‌ای می‌شود؛ امروز امنیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه در سطح بالایی است.

وی ادامه داد: امنیت و سلامت 2 نعمت بزرگ است؛ در بحران کرونا مردم سلامت و امنیت را درک کردند.

وی گفت: امنیت بسترساز توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... است؛ شادی و نشاط به عنوان یکی از نیازهای روانی انسان که موجبات سلامتی انسان می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های تردد در نوروز ۱۴۰۰ گفت: نیروی انتظامی نگران سلامتی مردم است و نیروی انتظامی امیدوار است با همکاری مردم از این بحران عبور کنیم؛ در حوزه تجهیزات و امکانات ناجا توان صد درصدی خود را به میدان آورده است.

وی درباره چهارشنبه آخر سال گفت: این سنت بی خطر به یک سنت خظرناک تبدیل شده است و نیروی انتظامی آماده اماده ارائه به خدمات به مردم است؛ نیروی انتظامی با کسانی که حقوق مردم را رعایت نکنند برخورد جدی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۷‌ میلیون عدد مواد محترقه از ۱۵ بهمن تا کنون کشف شده است، گفت: از این تعداد بیش از سه میلیون عدد پر خطر بودند.

وی گفت: گشت‌های انتظامی و گشت‌های محله محور آماده هستند؛ اگر خودرو و موتوسیکلتی در این خصوص توقیف شود تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف خواهد شد.

وی درباره کشفیات مواد مخدر گفت: بیش از ۹۴۹ تن انواع مواد مخدر در یازده ماهه سال ۱۳۹۹ کشف شده شده است؛ همچنین بیش از ۱۰۹ هزار خرده فروش مواد مخدر دستگبر و تحویل مقامات قضایی شد‌.

وی در خصوص قاچاق سوخت گفت: بیش از ۸۱ میلیون لیتر سوخت کشف کرده است و تعداد زیادی از قاچاقچیان دستگیر شدند؛ همچنین یک میلیون ۷۸۴ قطعه تجهیزات پزشکی، سه هزار ۲۹۰ قلم دارو و یک میلیون ۶۳ هزار قلم لوازم آرایشی بهداشتی کشف کرده است.

وی با بیان اینکه برخورد با اراذل و اوباش از مطالبات مردم است، گفت: پلیس قاطعانه با اراذل و اوباش برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد امنیت پایدار خدشه دار شود.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی پلیس از اولویت‌های پلیس در اولویت‌های پلیس در سال ۱۴۰۰ است، گفت: کسانی که در فصای مجازی موجب ناراحتی و نگرانی مردم می‌شود با آمادگی و توانی که در فضای مجازی دارد با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ارزش اموال احتکاری که پلیس کشف کرده ۲۸ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: ارزش ریالی پرونده‌هایی که پلیس امنیت اقتصادی به سرانجام رسانده است ۲۲۵ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۴ میلیون تماس با ۱۱۰ شده است که ۱۳ میلیون و ۵۱۶ هزار تماس عملیاتی شده است و رشد سه درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی درباره اعلام قرمز برای یکی از خوانندگان خارج از کشور (ساسی مانکن) گفت: اعلان قرمز بر اساس درخواست قضایی بوده است و اگر دستوری داده شود پلیس اقدام خواهد کرد.

به گزارش گر‌وه حوادث رکنا، سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا در خصوص اقدامات پلیس برای آخرین چهارشنبه سال گفت: همه نیروهای ما در نیروی انتظامی برای مراسم چهارشنبه سوری آماده باش هستند و با هنجارشکنان و مخلان نظم به صورت جدی با افراد برخورد قانونی می شود.

وی افزود: ماموران از روز ۱۵ بهمن ما تا به امروز بیش از ۳۷ میلیون عدد مواد محترقه در کشور کشف شده است که تعداد ۳ میلیون و ۲۰۳ هزار عدد آن مواد محترقه پرخطر بوده اند و افراد زیادی در این زمینه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

سردار حاجیان ادامه داد: ماموران به صورت آماده باش و با آمادگی کامل به صورت گشت های محله محور در سطح شهر حضور دارند و چنانچه افرادی با خودرو و موتورسیکلت حامل مواد محترقه شناسایی و بازداشت شوند خودرو و موتورسیکلت فرد تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ توقیف و راننده به مرجع قضایی معرفی می شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 671013 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟