دانشجویان محور توسعه و پویایی کشور هستند

به گزارش رکنا، متن پیام به شرح ذیل است،

'' 16 آذر'' سالروز حماسه آفرینی 3 دانشجوی مبارز و انقلابی، به نام '' روز دانشجو'' نامگذاری شده است، شهدای دانشجویی واقعه روشنگرانه 16 آذر با تمسک به فرهنگ عاشورایی، در مقابل ظلم و ستم طاغوت ایستادند و پایه گذار جنبشی عظیم و تاثیرگذار درحیات انقلاب اسلامی شدند.

دانشجویان به عنوان محور توسعه، پویایی و کمال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و پرچمدار علم، بصیرت ، دانایی و ترسیم گر افق چشم اندازه آینده کشوراند. قشر متعهد، مکتبی و تیزبین دانشجو در تمامی مقاطع سرنوشت‌ساز کشور از جمله شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقشی مهم و تعیین کننده را داشتـه است.

همراه و همگام با سایر اقشار جامعه در جریان مبارزات علیه حکومت طاغوت، همراهی با آرمان های متعالی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و پس از آن حضور حماسی و غرور آفرین در دوران دفاع مقدس و بعد از آن نیز تلاش و مجاهدت گسترده و پر ثمر در راه تحقق جهاد علمی و عملی و دستیابی به فن آوری های نوین از افتخارات بزرگی است که در کارنامه پرافتخار جامعه دانشگاهی این مرز و بوم به ثبت رسیده است.

اگر چه نقش آفرینی قشر نخبه و آینده ساز دانشجو در طول تاریخ کشور، فراز و نشیب های فراوانی را داشته است اما جامعه همواره از وجود ثمرات این قشر بهره مند بوده و در پرتو حضور در صحنه دانشجویان و به پشتوانه اعتماد به توانمندی های عظیم این قشر و تکیه بر تفکرات خلاق و اندیشه های عدالت جو، تحول گرا و آرمان خواه دانشجویی، دستاوردهای ارزشمندی نصیب کشور شده است.

نام گذاری روزی به نام روز دانشجو، فرصت ارزنده ای برای تبیین نقش و اهمیت و شأن و منزلت والای دانشجو در نظام مقدس جمهوری اسلامی و قدردانی از مجاهدت ها و تلاش های این قشر فرهیخته در راه روشنگری و اعتلای فرهنگ و اندیشه میهن عزیز اسلامی است.

فرصت را مغتنم شمرده، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه علمی کشور، فرارسیدن 16 آذر «روز دانشجو» را به همه تلاش گران عرصه علم و ایمان خصوصاً دانشجویان و دانشگاهیان فهیم و فرهیخته استان مقدس قم تبریک و تهنیت عرض کرده، توفیقات همگی این عزیزان را در راه فتح قلل رفیع علم و دانش و رشد و بالندگی ایران اسلامی از درگاه ایزد منان مسألت دارم.

فرمانده انتظامی استان قم

سرتیپ دوم پاسدار"سید محمود میرفیضی

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟