ماه رمضان فرصت همبستگی بیشتر در مقابل مصائب

به گزارش رکنا، هر ساله در ماه مبارک رمضان، ایران اسلامی به صحنه همدلی و همبستگی مردم شریف ایران در انفاق و انجام کار نیکو بدل می گردد. هر کس در اندازه توان خود مرهمی می شود بر گوشه ای از زخم هایی که التیام آن جز به دستان پر مهر و عطوفت مردمان پاک نهاد امکان پذیر نیست.

خیرین با هر نوع توان و زمینه مالی و شغلی به نوبه خود در شکل گیری این جشن بزرگ دینی کمک کرده و فرصت اجر و ثواب امر خیر در این ماه پر برکت را از دست نمی دهند. این همبستگی عظیم و همدلی گران بها هدفی والا را به دنبال دارد و آن چیزی نیست جز تمرینی برای روزهای سخت و تقویت روحیه صبر و استقامت در مقابل مصائب و مشکلاتی که تحت هر عنوانی به آسیب فکری و جسمی افراد، خصوصا در جوامع اسلامی بدل می گردد.

مردم شریف ایران ماه پر خیر و برکت رمضان امسال را در شرایطی ویژه سپری می کنند؛ شرایط پیش آمده خبر از امتحانی عظیم برای همگان دارد؛ صبر و استقامتی که شرایط کنونی برای مواجهه با ویروس منحوس کرونا می طلبد به یک طرف و کمک مومنانه در طلب رسیدن به عافیت و بهبودی بیماران و خصوصا کمک به قشر آسیب پذیر و نیازمند جامعه در شرایط حساس کنونی در طرف دیگر، هر دو عظمی راسخ و دلی لبریز و سرشار از یاد پروردگار را می طلبد.

از پرستاران قهرمان در خط مقدم مبارزه با کرونا تا خیرینی که در تهیه لوازم بهداشتی و بسته های معیشتی برای اقشار نیازمند کمک می کنند و همچنین کلیه ارگان ها و نهاد های نظامی و غیر نظامی از جمله نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، همه و همه به نوبه خود در این عید بندگی، نهایت تلاش و همت خود را به کار بسته اند تا علاوه بر کسب پاداش اخروی و رضایت پروردگار منان مقداری هر چند کم از بار آسیب و رنج احتمالی جامعه در وضعیت کنونی و خصوصا قشر ضعیف و آسیب پذیر بکاهند و در جهت بهبود شرایط جامعه قدمی برداشته باشند.

از مردم شریف و مومن نیز حداقل انتظار آن است که تنها با رعایت اصول بهداشتی و دستور العمل های ارائه شده توسط ستاد مبارزه با کرونا علاوه بر همکاری و همیاری با مسئولان، در این ماه عزیز تلاش های شبانه روزی و بی وقفه آنان در جهت آرامش و آسایش جامعه را پاس داشته و برای تحقق اهداف آنان که همانا در شرایط کنونی چیزی جز سلامت و صحت جامعه نخواهد بود، همکاری لازم را به عمل آورند و به آسان شدن هر چه بیشتر مشکلاتی که مسئولین خصوصا جامعه پزشکی با آن درگیر هستند کمکی قابل توجه داشته باشند؛ تا به لطف خداوند و به برکت این ماه عزیز و همچنین توجه ویژه تمامی شهروندان به رعایت اصول بهداشتی و خصوصا فاصله گذاری اجتماعی تا پایان ماه مبارک رمضان کشور عزیزمان از لوس وجود این ویروس منحوس پاک گردد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟