به گزارش گروه حوادث رکنا، مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت در یادداشتی به رانندگان توصیه کرد: هرگز با خشم و عصبانیت رانندگی نکنید. رانندگی نیازمند خونسردی و متانت است. فرزندان کوچک و اطفال را بدون حفاظ در صندلیهای جلو و عقب وسیله سوار نکنید.

در این یادداشت آمده است: سوار کردن مسافر در سمت چپ راننده ممنوع است و صندوق عقب خودروها محل نگهداری و حمل بار و اثاثیه همراه راننده و مسافر است. حق سوار کردن افراد را در آنجا ندارید.

مرکز اطلاع رسانی پلیسی راهور پایتخت تاکید کرد: قطعات اصلی اتومبیل خود را بشناسید و هر گونه تغییری را به مرجع ذیصلاح اعلام نمائید در مسافرت‌های دور و نزدیک وسیله خود را آماده کرده و پس از کنترل مجاری سوخت، قطعات برقی، بالانس چرخ‌ها، باد لاستیک‌ها، تنظیم موتور، کنترل چراغها، میزان فرمان و جلوبندی به رانندگی بپردازید.

مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور با اشاره به اینکه از نصب چراغ‌های اضافی بویژه چراغ‌های با نور سفید در عقب وسیله خودداری کنید و این عمل تخلف است و باعث بروز حوادث می‌شود، افزود: به وسیله‌ای که قصد سبقت از شما را دارد راه عبور بدهید. هنگام بروز حوادث رانندگی و یا نواقص فنی در معابر حتماً از وسایل اخباری استفاده کیند و از زدن بوق‌های مکرر و در محل‌های ممنوع خودداری کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 562667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟