رشد 150 درصد کشف پرونده های رباخواری نسبت به سال 97

به گزارش رکنا ، محمدرضا مقیمی صبح امروز در اولین همایش نقش امنیت در اقتصاد ملی و رونق تولید که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: در ایجاد یک کشور پایدار، توجه به امنیت اقتصادی است و ما در حوزه های مختلف باید در ایجاد این امنیت گام برداریم. جرائم اقتصادی و قاچاق کالا از اولویت های مجموعه امنیت اقتصادی است.

وی افزود: امروزه الزاماتی که در رونق تولید داریم شامل موضوعات مختلفی می شود که ایجاد امنیت یکی از مهمترین آنهاست. در مجموعه امنیت اقتصادی باید چند مرحله قبل از اینکه جرمی اتفاق بیفتد وارد عمل شویم و باید با پیش بینی و شناسایی کردن جلوی وقوع جرم را بگیرم، لذا اقدامات میشگیرانه جزء اولویت های کاری پلیس امنیت اقتصادی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور گفت: وضعیت جرائم اقتصادی رو به بهبود نیست و پرونده های ما در این حوزه نشان دهنده این است که باید تلاش خود را بیشتر کنیم.

مقیمی گفت: پلیس امنیت اقتصادی پلیسی تخصصی و توانمند است که با توجه به شرایط امروز کشور می تواند در حوزه ایجاد نظم اقتصادی اقدامات مناسبی را انجام دهد. در ماموریت پلیس امنیت اقتصادی توجه ویژه ای به امر پیشگیری شده است و هرکجا که برخوردی صورت گرفته است باید قبل از آن، اقدامات پیشگیران صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای دانش تخصصی بین خود ماموران، یکی از اولویت های پلیس امنیت اقتصادی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه هدف اصلی ما کشف و برخورد نیست گفت: ما از افزایش آمار کشفیات هرگز خوشحال نیستیم و هدف اصلی ما اقدامات پیشگیرانه است. در حوزه اخلال در نظام اقتصادی پرونده های مختلفی کشف شده است که ارزش ریالی پرونده های کشف شده در ۹ ماهه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته نزدیک به ۶۸۰ درصد افزایش داشته است.

مقیمی اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری، کشف پرونده های پولشویی مانند رباخواری با رشد ۱۵۰ درصد نسبت به سال گذشته روبه رو بوده است و به طور کلی ارزش ریالی پرونده های کشف شده ۵۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی گفت: امیدواریم با تلاش ماموران و همکاری سایر نهادها بتوانیم در حوزه رونق تولید گام های موثری برداریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟