واکنش سرهنگ بخشنده به پیشنهاد پزشکیان درباره عرضه دولتی مواد مخدر

به گزارش رکنا ، اواخر آذر ماه امسال بود که مسعود پزشکیان نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی در مورد عرضه دولتی مواد مخدر پیشنهاد داد و با واکنش تند برخی از صاحب‌نظران مواجه شد.

پزشکیان که در مراسم افتتاح مرکز منطقه‌ای درمان اختلالات ناشی از سوءمصرف مواد مخدر سخن می‌گفت، با اشاره به تلاش‌های مجلس برای تغییر قوانین و سیاست‌های اعتیاد، گفت: اگر دولت بتواند عرضه مواد مخدر را بر عهده بگیرد، می‌توانیم اشخاص نیازمند دارو را به‌ راحتی درمان کنیم.

البته نایب‌ رئیس مجلس این نکته را هم گفت که هنوز این کار عملیاتی نشده است.

مسعود پزشکیان

پزشکیان باید در مورد اظهاراتش جواب بدهد

پیشنهاد نماینده مجلس با واکنش تند پلیس مواجه شد. سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، اظهارات پزشکیان را نظر شخصی او دانست و افزود: پزشکیان باید در مورد اظهارات اخیرش پاسخ بدهد.

سرهنگ بخشنده همچنین با تاکید بر این‌که در هیچ جای دنیا دولت مواد مخدر عرضه نمی‌کند، بیان کرد: اگر دولت مواد مخدر عرضه کند؛ امنیت، پلیس و قانون زیر سوال می‌رود. این مساله شدنی نیست و توزیع قانونی مواد مخدر تبعات منفی در جامعه خواهد داشت.

اروپایی‌ها همکاری نمی‌کنند

اما موضع ستاد مبارزه با مواد مخدر که در سال ۶۷ به ریاست رئیس‌جمهوری تشکیل شد تا کلیه عملیات اجرایی و برنامه‌های پیشگیری، آموزش عمومی و تبلیغ علیه مواد مخدر در آن متمرکز شود، در مورد عرضه دولتی مواد مخدر چیست؟

امیرعباس لطفی سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این‌که در حال حاضر هدف ما پیشگیری، درمان و مقابله با مصرف مواد مخدر است، گفت: ستاد با عرضه قانونی و دولتی مواد مخدر در جامعه موافق نیست.

وی درباره همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان با سایر کشورها نیز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظایف دینی و عمل به اصل مسئولیت مشترک وظایف خود را انجام می‌دهد، اما متاسفانه عدم همکاری برخی کشورهای اروپایی محرز است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این سوال که با کدام کشورها همکاری وجود دارد، گفت: با ۵ کشور منطقه‌ای افغانستان، پاکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان همکاری می‌کنیم. همچنین با برخی کشورهای اروپای شرقی و ایتالیا همکاری مستقیم داریم.

لطفی درباره اثر تحریم‌ها در فعالیت‌های این ستاد، گفت: برخی کشورها همکاری خود را با ایران متوقف کردند. همچنین برخی از آنها از توسعه روابط جلوگیری کردند. البته این مسائل در کار ما خللی ایجاد نمی‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531219 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟