رازگشایی از قتل های زنجیره ای و تجاوزهای سریالی در کارنامه پلیس آگاهی

به گزارش رکنا، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس Police آگاهی ناجا در همایش سراسری رؤسای پلیس آگاهی فرماندهان انتظامی استان‌های سراسر کشور به اهداف این پلیس در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: توسعه کیفی و کمی ماموریت‌ها، کاهش ۵۰ درصدی زمان ارائه خدمات و کاهش ۱۰ درصدی سالانه جرائم از جمله اهداف کلان این پلیس است.
مقیمی گفت: سال گذشته سامانه پایش مبارزه با قاچاق Contraband کالا تاسیس شد و در سراسر کشور ۴۹ قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا ایجاد و ۱۷ ایستگاه ایست و بازرسی را تاسیس کردیم که در این ایستگاه ها تمام کالاهای ورودی و خروجی به کشور با سیستم های مکانیزه پایش می شود.
وی ادامه داد: سال گذشته ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه ۴۸ درصد افزایش پیدا کرده است و ۲۶۰ جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا برگزار و ۳۱طرح عملیاتی اجرا شد. همچنین سال گذشته ۵۹ مورد از دلالان ارزی دستگیر شدند.
مقیمی گفت: با توجه به تاکیدات رهبری در خصوص معدوم کردن کالای قاچاق، با دیگر دستگاه ها مذاکراتی داشتیم اما در این راه متاسفانه موفقیتی کسب نکردیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجاگفت: کشف پرونده‌های قتل‌های زنجیره‌ای، سرقت مسلحانه از بانک‌ها و تجاوزهای سریالی و زنجیره‌ای از جمله عملکرد این پلیس در سال گذشته است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تیم‌های DVI تشخیص هویت پلیس آگاهی آمادگی حضور در صحنه‌های مختلف در سراسر کشور را دارند از مشارکت این تیم‌ها در حوادث Accidents مهم سال گذشته از جمله سقوط Fall هواپیما، زلزله کرمانشاه و عملیات تروریستی خبر داد و افزود: خوشبختانه با توجه به ثبت ۳۷ میلیون چهره‌، بانک اطلاعاتی چهره‌نگاری پلیس آگاهی در مجموعه تشخیص هویت تقریبا تکمیل شده و ما امروز می‌توانیم بگوییم که توانسته‌ایم از اثر انگشت باقیمانده در صحنه جرم Crime نمونه پروفایل ژنتیکی استخراج کنیم که در دنیا کم سابقه است.
مقیمی با اشاره به اهداف در نظر گرفته شده برای سال جاری نیز خاطر نشان کرد: با توجه به خط و مشی اعلام شده از سوی فرماندهی نیروی انتظامی و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری در نظر داریم تا خدمات انتظامی در پلیس آگاهی را به میزان ۷۰ درصد افزایش دهیم و همزمان، زمان ارائه خدمات را به ۵۰ درصد زمان فعلی کاهش دهیم و با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم جرائم مرتبط با حوزه پلیس آگاهی را به میزان ۱۰ درصد کاهش دهیم.
به گفته رئیس پلیس آگاهی ناجا، مبارزه با ورود کالای قاچاق، برخورد با سرقت Stealing و همچنین مبارزه با جرائم خشن و اقتصادی جزو اولویت‌های اصلی پلیس آگاهی در سال ۹۷ است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ازدواج مرد86 ساله با دختر 24 ساله تهرانی / یک خیریه او را معرفی کرد!

پسر عرب در حمام بود که رقیه و زینب سراغش رفتند! / پلیس مشهد عاملان را دستگیر کرد

وقتی داخل خانه شدم زنم و دوستش را در حال هم جنس بازی دیدم!

راحله 17 ساله یک روز گمشده را کجا بود؟! + عکس

عجیب ترین قتل تاریخ ایران! + تصویر

درخواست طلاق صدیقه بخاطر 17 سال شب ادراری شوهرش!

نوعروس خائن خود را به جوان دانشجو مطلقه معرفی کرد!

قتل زن جوان در خانه فساد! + عکس 2 قاتل در محاصره پلیس مشهد

کبوتری که هواپیما فوتبالیست های سعودی را آتش زد + عکس

دستگیری مرد جگرکی با 3 هزار شیشه مشروب در تهران+ عکس

نقشه نصاب ماهواره برای زن و دختر تنها در خانه

خفت‌گیری از دانشجویان در تهران با طناب دار! + عکس

خبرنگار صداوسیمای ایتالیا با گریه خبر از ئبرئه شدنش داد + فیلم

کدخبر: 390776 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟