شروع به کار قرارگاه روح‌الله در ایام ارتحال امام راحل

به گزارش رکنا، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در مراسم آمادگی برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ قرارگاه انتظامی ترافیکی روح الله از هفته های گذشته آغاز به کارکرده است و هرچه به مراسم ارتحال نزدیک‌تر می‌شویم آمادگی نیروها بیشتر می‌شود.
وی افزود: تا امروز نیروهای انتظامی به آمادگی 50 درصدی رسید‌ه‌اند و از فردا این آمادگی به 100 درصد می‌رسد.
فرمانده ناجا ادامه داد: 20 هزار نفر از نیروهای انتظامی در این ایام مشغول به خدمت رسانی به زائران در حوزه انتظامی تهران بزرگ به ویژه ناحیه شرق تهران هستند.
سردار اشتری گفت: با استان‌هایی که زائر از آنجا به حرم امام راحل اعزام می‌شود هماهنگی‌های لازم انجام شده است و زائران از مبدأ تا مقصد به وسیله نیروهای انتظامی اسکورت می‌شوند. امیدواریم با همکاری‌ همه مراسمی منظم و در کمال امنیت داشته باشم.
وی افزود: در بین راه‌ ایستگاه های پلیس Police و پارکینگ برای زائران در نظر گرفته شده است. پیش بینی می‌شود 6 هزار خودرو اعم از اتوبوس و خودروی شخصی در روز ارتحال امام در حرم حاضر شوند؛ به همین دلیل پارکینگ مورد نیاز نیز در اطراف حرم در نظر گرفته شده است.
فرمانده ناجا گفت: با توجه به جدولی که به استان‌ها داده شده است همکاری لازم با پلیس استان‌ها انجام شده و یگان‌های ویژه پلیس آگاهی، پلیس اطلاعات و امنیت در تمام طول مراسم حضور دارند و تا شعاع 10 کیلومتری برقراری انضباط ترافیکی و امنیتی بر عهده نیروی انتظامی است.
سردار اشتری ادامه داد: آمادگی‌های لازم از روزهای قبل شروع شده و از فردا افزایش نیروها را خواهیم داشت. تا پایان مراسم و زمانی که مردم و خودروها در اطراف حرم تجمع دارند، عوامل نیروی انتظامی هم در حرم امام حضور خواهند داشت.
وی افزود: با توجه به اینکه ایام لیالی قدر با ارتحال امام راحل مصادف شده است، همکاران نیروی انتظامی در تمام مساجد، تکایا و محل‌هایی که مراسم شب قدر برگزار می‌شوند حضور دارند تا شاهد حادثه‌ای نباشیم.
فرمانده ناجا افزود: تا امروز هیچ مشکل امنیتی ترافیکی و انتظامی گزارش نشده است.
اشتری گفت: نیروی انتظامی در مراسم ارتحال امام، شب‌های قدر و روز قدس با آمادگی لازم حاضر خواهد شد.
وی در رابطه با امنیت در مرزها گفت: مرزهای کشور آمادگی خوبی برای مقابله با تحرکات را دارند. در سفری که چند روز پیش به مرزهای شرقی داشتم این آمادگی مشاهده شد. دستگاه‌های انتظامی کشور با هوشیاری کامل تمام تحرکات را زیر نظر می‌گیرند و تا امروز هیچ مشکلی وجود نداشته است.

 

کدخبر: 386049 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟