طرح‌های پلیس تهران تا استقرار نظم و امنیت اجتماعی ادامه دارد

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه طرح‌های پلیس تهران تا استقرار نظم و امنیت اجتماعی ادامه دارد. از بازداشت 320 نفر از اوباش شهر در مرحله‌دیگری از طرح امنیت اجتماعی پلیس تهران خبر داد.

سردار حسین رحیمی صبح دیروز در حاشیه اجرای طرح در جمع خبرنگاران حاضر شد و در توضیح طرح گفت: «این عملیات که طی 24 ساعت گذشته از سوی پلیس اطلاعات و امنیت پایتخت اجرا شد، مزاحمان نوامیس، عاملان عربده‌کشی، قمه‌کشی، معترض به اموال عمومی، شرارت و درگیری مسلحانه با انواع سلاح سرد و گرم بعد از دو هفته کار اطلاعاتی دستگیر شدند. در این عملیات 79 مخفیگاه، 142 قهوه‌خانه محل تجمع اراذل، 48 باشگاه بدنسازی و دو پاتوق مهم اراذل و اوباش نیز شناسایی و بیش از 320‌نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند.‌» وی در ادامه گفت: « دو قبضه سلاح جنگی، 140 قبضه سلاح سرد از جمله شمشیر و قمه نیز کشف و ضبط شد.‌»

 

دستگیری 75 مزاحم زیر 20 سال

سردار رحیمی با اشاره به دستگیری 75 نفر از مزاحمان نوامیس که در گروه سنی زیر 20 سال بودند، گفت: «این تعداد نیز دستگیر و تحویل خانواده‌هایشان شدند که عمدتاً مزاحمان معابر و پارک‌ها بودند.‌»

 

تداوم طرح‌های پلیس برای استقرار نظم و امنیت

رئیس پلیس پایتخت تهران در این خصوص گفت: «طرح‌های پلیس با قاطعیت تمام برای استقرار نظم و امنیت و ارتقای امنیت اجتماعی ادامه دارد. پلیس با رفع کاستی‌ها در عملیات‌های قبلی، با قدرت و قاطعیت برای دستگیری مزاحمان نوامیس، اراذل و اوباش، معتادان متجاهر، موادفروشان و. . . اقدام خواهد کرد.‌»

 

آمادگی پلیس با تصویب قانون Law منع استفاده از سلاح سرد

سردار رحیمی در خصوص تصویب قانون منع استفاده از سلاح سرد‌گفت: «اجرای این قانون برای متنبه کردن افراد توسط دستگاه قضایی به مرحله اجرا در می‌آید و پلیس تهران بزرگ آماده برخورد قانونی با حاملان سلاح سرد است.»

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سؤالی در خصوص بازداشتگاه‌ها و تحت نظرگاه‌های پلیس گفت: «تمام بازداشتگاه‌ها و تحت‌نظرگاه‌های پلیس با رعایت کامل حقوق شهروندی زیر نظر قضات زندان‌ها هستند.‌»

 

وی در پایان به سؤالی در خصوص مراجعه اراذل و اوباش به کلانتری‌ها و امضا دادن آنها پاسخ داد و گفت: «اراذل و اوباش توسط پایگاه‌های پلیس به طور مستمر کنترل می‌شوند و باید در بازه زمانی مشخص امضا دهند تا تخلفی انجام ندهند. به این ترتیب خیلی از آنها در ارتکاب به جرم Crime متوقف می‌شوند.‌»

 

فرار به مرز بازرگان

در طرح دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس، حدود 20 نفر به اتهام مشارکت در نزاع دسته جمعی دستگیر شده بودند. یکی از آنها جوان 28 ساله‌ای بود که در مرز بازرگان دستگیر شده بود. متهم 32‌ساله که از مجرمان سابقه‌دار است و در کار ساختمان‌سازی فعالیت می‌کند درباره علت بازداشتش گفت: از یک نفر 15 میلیون تومان طلب داشتم، اما او در پرداخت بدهی‌اش طفره می‌رفت. به همین دلیل با دوستانم چماق و قمه به دست سراغش رفتیم و او هم با چند نفر آمد و درگیر شدیم. وقتی دعوای ما بالا گرفت مأموران پلیس از راه رسیدند و من و چند نفر دیگر را بازداشت کردند. متهم ادامه داد: وقتی مأموران پلیس من را به دادسرا بردند پسر خاله‌ام از ماجرا با خبر شد و خودش را به دادسرا رساند. او موفق شد که با اجرای یک نقشه من را از دادسرا فراری دهد. بعد از فرار Escape به مرز بازرگان گریختم تا راهی ترکیه شوم که مرزبانان من را بازداشت کردند.

 

شاکی به ناموسم ناسزا گفت

یکی دیگر از بازداشت شدگان میوه فروش 29 ساله‌ای است که با شمشیر وارد نزاع شده بود. او می‌گوید که شش فقره سابقه تاکنون در کارنامه‌اش ثبت شده است. متهم درباره سوابق بالایش می‌گوید: من در مسعودیه زندگی می‌کنم. محل زندگی خوبی نداریم. آنجا درگیری زیاد است. البته ناراحتی اعصاب دارم و دارو مصرف می‌کنم. هشت سال است که تحت کنترلم و ماهی یک‌بار به پایگاه پلیس می‌روم و اعلام حضور می‌کنم. او درباره علت بازداشتش هم می‌گوید: روز حادثه Incident مشغول کار بودم که با یک نفر دهان به دهان شدم. او به ناموسم فحاشی کرد من هم که اعصابم خراب بود دست به شمشیر بردم و دعوای مفصلی راه انداختم تا اینکه مأموران از راه رسیدند و من را بازداشت کردند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 330016 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟